  • 1. Data: 2002-06-17 21:11:23
    Temat: czy z tego można zrobić aferę?
    Od: "siepacz" <o...@p...onet.pl>

    miałem kiedyś konto w Pekao (dawno temu na szczęście).
    równie dawno temu rozwiązałem z nimi umowę i życie toczyło się dalej, aż tu
    nagle pewnego pięknego dnia dostałem list polecony z kartą maestro właśnie z
    Pekao. Tak się zastanawiam nad słynnymi już życzeniami świątecznymi
    wysłanymi przez pewnien bank do swojego byłego klienta. Jak to się
    skończyło, wszyscy wiemy. Jak myślicie, warto się trochę poszarpać z naszymi
    wszechmocnym gigantem bankowości?

    pozdrav
    siepacz

  • 2. Data: 2002-06-17 22:28:40
    Temat: Re: czy z tego można zrobić aferę?
    Od: "minik" <m...@m...net>

    Mozna.

  • 3. Data: 2002-06-18 08:19:08
    Od: c...@i...pl (Cyb)

    On Mon, 17 Jun 2002 23:11:23 +0200, "siepacz"
    <o...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >wysłanymi przez pewnien bank do swojego byłego klienta. Jak to się
    >skończyło, wszyscy wiemy. Jak myślicie, warto się trochę poszarpać z naszymi

    jezeli zazadales usuniecia swoich danych osobowych i dali ci papier
    potwierdzajacy ze usuneli te dane ze swoich komputerow to masz duze
    szanse na zarobienie jakichs 100000pln - po tyle chyba w tej chwili
    sady wyceniaja takie "przestepstwo".

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 4. Data: 2002-06-18 08:30:25
    Od: Marcin F <m...@i...pl>

    Cyb wrote:

> [...]
    > potwierdzajacy ze usuneli te dane ze swoich komputerow to masz duze
    > szanse na zarobienie jakichs 100000pln - po tyle chyba w tej chwili

    A bankowi wolno usunac dane osobowe klienta zaraz po zamknieciu konta?
    Wydaje mi sie ze te dane musza byc przechowywane, nie moga byc tylko
    uzyte do celow marketingowych.

    --
    Sława, pieniądze i kobiety - Medżik DiscoPolo Mejker
    Odwiedź już dziś: http://www.mdpm.bzi.pl !!!

  • 5. Data: 2002-06-18 08:38:01
    Od: c...@i...pl (Cyb)

    On Tue, 18 Jun 2002 10:30:25 +0200, Marcin F <m...@i...pl> wrote:

    >A bankowi wolno usunac dane osobowe klienta zaraz po zamknieciu konta?
    >Wydaje mi sie ze te dane musza byc przechowywane, nie moga byc tylko
    >uzyte do celow marketingowych.

    odrozniajmy archiwum (gdzie informacje o bylym kliencie musza byc)
    od informacji wykorzystywanych "na biezaco".

    Papier ze usuneli twoje dane nie dotyczy archiwum, ale z archiwum
    informacje wydobyc mozna w scisle okreslonych przypadkach (pewnie
    jakas ustawa to reguluje). Z punktu widzenia banku dane "leza" w
    archiwum banku i dla innych dzialow np. marketingu "nie istnieja" bo
    nie sa (nie powinny byc) dostepne.

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 6. Data: 2002-06-18 09:31:28
    Od: "Pawel Kierski" <p...@m...com.pl>

    Użytkownik Marcin F <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@i...pl...
    [...]
    > A bankowi wolno usunac dane osobowe klienta zaraz po zamknieciu konta?
    > Wydaje mi sie ze te dane musza byc przechowywane, nie moga byc tylko
    > uzyte do celow marketingowych.

    Dokładnie. A tutaj cel chyba nie był marketingowy - wysłali bez sensu
    kartę... ciekawe jaki rachunek obciążyły by płatności nią dokonane 8-)

    Paweł Kierski
    p...@m...com.pl

  • 7. Data: 2002-06-18 12:32:44
    Od: "Rafal Rajczuk" <r...@S...onet.pl>

> [...]
    > wysłanymi przez pewnien bank do swojego byłego klienta. Jak to się
    > skończyło, wszyscy wiemy. Jak myślicie, warto się trochę poszarpać z

    Moim zdaniem niczego nie uzyskasz.
    W przypadku wspomnianych zyczeń chodziło o kobietę, która ostatecznie
    _nie_została_ klientem banku (konkretnie LG Petro) i jej dane były
    wykorzystane bezprawnie. Natomiast Twoje dane bank ma prawo przechowywać
    bodajże 3 lata.

    Rafał

  • 8. Data: 2002-06-18 13:42:50
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Dnia Mon, 17 Jun 2002 23:11:23 +0200, "siepacz"
    <o...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > wysłanymi przez pewnien bank do swojego byłego klienta. Jak to się
    > skończyło, wszyscy wiemy. Jak myślicie, warto się trochę poszarpać z naszymi
    Wątpie czy to ma sens - przysłali Ci kartę więc o wykorzystaniu twoich
    danych do celów marketingowych nie może być mowy. Jeśli chodzi ogólnie o
    Twoje dane to muszą (zgodnie z prawem bakowym) przechowywać je w archiwum
    przez bodajze 3 lub 5 lat. Jak ich pozwiesz to wytłumaczą się jakimś
    błędem systemu i tyle. Ustawy o ochronie danych osobywych nie złamali
    (_moim_ zdaniem).

    --
    Górnik
    g...@g...w.pl | G.O.R.N.I.K.: General Organism Responsible for

  • 9. Data: 2002-06-18 21:41:26
    Od: "theo" <t...@i...pl>

    chyb ajestes nie normalny

  • 10. Data: 2002-06-19 08:44:42
    Od: c...@i...pl (Cyb)

    On Tue, 18 Jun 2002 23:41:26 +0200, "theo" <t...@i...pl>
    wrote:

    >chyb ajestes nie normalny

    zglos sie z tym do sadu, bo wg ciebie to sad jest nienormalny:

    Czytalem o takim precedensie:
    Pani X miala konto w banku Y. Po jakims czasie skasowala konto i
    poprosila o usuniecie danych osobowych (dostala na to pisemne
    potwierdzenie).
    Po jakims czasie dostala z banku Y dostala kartke z zyczeniami
    swiatecznymi.
    Poniewaz bank Y nie powinien miec jej danych (tylko w archiwum),
    poszla w potwierdzeniem usuniecia danych osobowych i ta kartka do sadu
    i zrobila sprawe bankowi Y.
    Sad zasadzil na korzysc pani X 100000PLN od banku Y.

    1. Idz i powiedz temu sadowi ze jest nienormalny.
    2. Idz i powiedz sejmowi ze jest nienormalny i ustanawia glupie prawa.
    3. Zacznij sie orientowac w jakim swiecie zyjesz.
    4. Wyemigruj.

    Temat uwazam za zamkniety
    (jesli ktos jest b. zainteresowany polecam odszukanie przypadku
    opisanego przeze mnie pani X)

    pozdarwiam,
    Cyb