  • 181. Data: 2007-07-05 11:23:44
    Temat: Re: czy to jest legalne
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sun, 1 Jul 2007 15:27:45 +0200, w <f68a4b$kqc$1@inews.gazeta.pl>, "MK"
    <m...@i...pl> napisał(-a):

    > Jest niezgodne z KC. Nie moze on podwyzszyc ceny, a jedyne co moze zrobic to
    > tylko odmowic akceptacji karty, takie prawo daje ustawa o elektronicznych
    > instrumentach platniczych.

    Ale on nie podwyższa ceny -- tylko oferuje dodatkową usługę. Inaczej: uzależnia
    przyjęcie od extra usługi.

  • 182. Data: 2007-07-05 11:59:41
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 05 Jul 2007 13:16:21 +0200, "r...@a...net.pl"
    <r...@a...net.pl> wrote:

    >Podstawa, że to jest oferta?

    Ustawa o Elektronicznych Instrumewntach Płatniczych

    >Podstawa, że ta oferta jest (musi być) bezpłatna?
    Treść tej oferty.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 183. Data: 2007-07-05 14:30:44
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Ustawa o Elektronicznych Instrumewntach Płatniczych

    > Treść tej oferty.

    W ustawie nie ma żadnego z poniższych ciągów znaków:
    log
    ofer
    bezpł
    darmo
    Wskaż więc który to z 79 artykułów tej ustawy nie pozwala
    akceptantowi na pobieranie żadnych opłat z tytułu umożliwienia
    zrealizowania płatności za pomocą EIP, albo nie truj.

  • 184. Data: 2007-07-05 18:37:22
    Od: C...@g...com

    On 5 Lip, 16:30, "S.T." <n...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > akceptantowi na pobieranie żadnych opłat z tytułu umożliwienia
    > zrealizowania płatności za pomocą EIP, albo nie truj.
    Tu nie chodzi o ta ustawę - na poprzedniej stronie przytoczyłem
    przepis ustawy o cenach który dotyczy problemu.

  • 185. Data: 2007-07-05 20:55:09
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Thu, 05 Jul 2007 16:30:44 +0200, S.T. napisał(a):

    > Wskaż więc który to z 79 artykułów tej ustawy nie pozwala akceptantowi
    > na pobieranie żadnych opłat z tytułu umożliwienia zrealizowania
    > płatności za pomocą EIP, albo nie truj.

    Zapoznaj się z moim postem z poniedziałku, godz. 8:51. BTW z takim
    podejściem do przepisów - szukanie ciągu znaków - daleko nie zajdziesz.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl/

  • 186. Data: 2007-07-06 07:47:00
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    <r...@a...net.pl> wrote in message

> [...]
    > instrumentach platniczych.

    Ale on nie podwyższa ceny -- tylko oferuje dodatkową usługę. Inaczej:

    Dodatkowa usluge (wyplata) to oferuje poczta i nie pobiera ona dodatkowej
    oplaty, klient ponosi ja na rzecz banku. Jesli chce oferowac dodatkowa
    usluge to niech to robi jak poczta. Co wiecej kazda platna usluga powinna
    byc w cenniku.

    MK

  • 187. Data: 2007-07-06 07:49:16
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    <r...@a...net.pl> wrote in message
    Sat, 30 Jun 2007 03:32:00 +0200, w <g...@n...lechistan.com>,
    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(-a):

    > Primo: o ile takie koszty ma.
    > Secundo: prowizję pobiera bank, a nie sklep.
    > Tertio: robi to zgodnie z umową i za wykonaną usługę. A sklep tylko
    > sprzedaje towar.

    Zręcznie nie odpisałem czemu płatność sms-em może być droższa.
    Przecież jest "naklejka sms", więc powinno być bez extra opłat. Więc?

    A ktory to sklepikarz 'sprzedaje' smsy? Platnosc za usluge
    telekomunikacyjna, jaka jest sms, jest ponoszona na rzecz operatowa, a nie
    sklepu.

    MK

  • 188. Data: 2007-07-06 12:11:09
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Fri, 6 Jul 2007 09:49:16 +0200, w <f6ks5r$f2h$1@inews.gazeta.pl>, "MK"
    <m...@i...pl> napisał(-a):

    > A ktory to sklepikarz 'sprzedaje' smsy? Platnosc za usluge
    > telekomunikacyjna, jaka jest sms, jest ponoszona na rzecz operatowa, a nie
    > sklepu.

    Ale sms-em nie kupujesz tylko usług telekomunikacyjnych.
    No więc te serwisy, które oferują płatność sms-ami, i pobierają z tego powodu
    extra-opłaty (bo płatność sms-em jest zawsze droższa) -- łamią prawo?

  • 189. Data: 2007-07-06 13:24:15
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    <m...@i...pl> napisał(-a):

> [...]

    powodu
    extra-opłaty (bo płatność sms-em jest zawsze droższa) -- łamią prawo?

    ??? SMS to usluga telekomunikacyjna i zawsze za nia place operatorowi.
    Rozliczenia jakie sa miedzy operatorem a sprzedawca to odrebna sprawa. To
    tak jakbys porownal bilet PKP zakupiony bezposrednio w kasie na dworcu, a np
    bilet zakupiony za posrednictwem biura podrozy. Biuro za wyreczenie w tej
    czynnosci po prosu bierze wynagrodzenie.

    MK

  • 190. Data: 2007-07-06 13:32:47
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 06 Jul 2007 15:24:15 +0200, MK napisał(a):

    > Ale sms-em nie kupujesz tylko usług telekomunikacyjnych. No więc te
    > serwisy, które oferują płatność sms-ami, i pobierają z tego powodu
    > extra-opłaty (bo płatność sms-em jest zawsze droższa) -- łamią prawo?

    Co więcej, nawet jeśli esemesem zapłacisz za mleko, vat od tego będzie
    dla Ciebie 22% - niezależnie od tego jak się rozlicza operator i
    mleczarnia.