  • 91. Data: 2007-06-30 01:40:15
    Temat: Re: czy to jest legalne
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mithos wrote:

    > Art. 137 ale czego ?

    Wcześniej pisałem o wykroczeniu. Więc pomyśl... Może zgadniesz...

  • 92. Data: 2007-06-30 01:45:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mithos wrote:

    > No i nadal obowiazuje. To co placisz dodatkowo to nie jest cena za towar
    > tylko oplata za uzycie niestandardowego srodka platnosci.

    Standardowego. Niestandardowy to byłby taki, którego akceptacji
    sprzedawca nie zadeklarował stosownym oznaczeniem.

    Poza tym jak sprzedawca zieleninki zacznie pobierać opłaty za usługi
    finansowe, to mu się do tyłka parę urzędów dorwie ;->

    > A skad wiesz ze sprzedawca zadeklarowal ? Sama naleka na szybie to zadna
    > deklaracja.

    Kawałeczek wcześniej ktoś podał ci stosowny przepis. Wybiórcza pamięć?

    > Ale sprzedawca nic nie odmawia. On sprzedaje po cenie z polki. Dodatkowa
    > oplata jest za platnosc karta, a karta obowiazujacym srodkiem platniczym
    > w naszym kraju poki co nie jest.

    Może się w sądzie grodzkim tłumaczyć, jeśli chce. Zapłaci jeszcze
    więcej, bo dojdą koszta rozprawy.

  • 93. Data: 2007-06-30 01:48:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Bartosz 'xbartx' Nowakowski wrote:

    > Rozumiem, że nalepka z logiem VISA/MC to jest deklaracja? Według czego
    > lub może kogo? Ciebie???

    Przepisów.

    > A jak nakleję sobie na sklepie "monitoring" to znaczy, że mam kamery czy
    > mam może atrapy?

    Rozliczasz sie w kamerach? Ciekawa waluta...

    > A jeżeli nalepka została po poprzednim właścicielu a ja jeszcze nie
    > zdążyłem jej ściągnąć albo nie mam ochoty bo porysuję szybę - to co?
    > Wezwiesz CBA, CBŚ i AT, bo w sklepie nie ma terminala a jest na drzwiach
    > nalepka? Nie ośmieszaj się!

    Dzieciaku... Twoja ignorancja jest porażająca...

    Może w twoich bajeczkach nowy pan sprzedawca przychodzi do upatrzonego
    sklepu, daje staremu sprzedawcy plik banknotów, stary wychodzi a nowy od
    razu zabiera się za handel, ale rzeczywistość działa zupełnie inaczej.

  • 94. Data: 2007-06-30 01:50:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Bartosz 'xbartx' Nowakowski wrote:

    > To są koszty prowadzenia naszej działalności i między innymi na nie
    > pracujemy np. wynajęcie transportu, opłata za konto w banku. W przypadku

    No, wreszcie zaczyna do ciebie docierać.

    > płacenia kartą ponosimy konkretny koszt za tę daną transakcję, dlatego
    > nie możemy wymagać, żeby za nią płaciła też następna osoba z kolejki,
    > która płaci gotówką. W małych sklepach jest to odczuwalne w dużych
    > wszystko jest mielone w jednym kotle.

    I tu nagle się zgubiłeś...

    Skoro nie opłaca ci się przyjmowanie kart, to ich w ogóle nie przyjmuj.

    Najwyraźniej jesteś taki głupi, żeby sobie zafundować terminal bo jest
    "dżezi i trendi" - bez żadnej kalkulacji ekonomicznej.

  • 95. Data: 2007-06-30 01:53:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Bartosz 'xbartx' Nowakowski wrote:

    > Bo ona też płaci gotówką tylko wirtualną,

    Bredzisz.

    > która prócz normalnych
    > standardowych kosztów generuje jeszcze dodatkowe.

    A teraz kłamiesz.

    Odpada koszt liczenia, wydawania reszty, trzymania kasy, wpłacania tej
    kasy na konto...

    Ma większą sprzedaż.

  • 96. Data: 2007-06-30 01:54:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Jeżeli dany sklep 99% czy nawet 90% zakupów ma realizowanych przy pomocy
    > gotówki to jak myślisz?

    Ja sobie myślę: to po co ten idiota sobie zamawiał terminal do kart?

  • 97. Data: 2007-06-30 08:02:11
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 29 Jun 2007 23:40:10 +0200, JotBe napisał(a):

    > Ale przedmiotem zobowiązania może być także dodatkowa pozycja
    > wyszczególniona w cenniku:
    > "Obsługa płatności gotówkowej: 10,00 zł". I co wtedy?

    1) nie jest, 2) OIDP ustawa o cenach zakazuje takich narzutów. Ma być
    cena nominalna i szlus.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://www.money.pl/forum/

  • 98. Data: 2007-06-30 08:03:39
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 30 Jun 2007 03:45:32 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Poza tym jak sprzedawca zieleninki zacznie pobierać opłaty za usługi
    > finansowe, to mu się do tyłka parę urzędów dorwie ;->

    Mało tego, zamiast sprzedawać kapustę za 5 złotych, sprzedawałby ją za 1
    zł (+ 7% VAT bodajże) a dodatkowo 4,50 zł za pośrednictwo finansowe (zw.
    z VAT). I to by było ;o)

  • 99. Data: 2007-06-30 08:05:47
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 30 Jun 2007 03:54:46 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Ja sobie myślę: to po co ten idiota sobie zamawiał terminal do kart?

    LOL, to prawda.
    Niedawno kupowałem aparat foto, normalnie w sklepie "z ulicy". Cena
    wyjściowa ok. 4000 zł, stargowałem na 3700 zł, ale jak na pytanie "czym
    płacę?" odparłem "karta" to usłyszałem "ta cena tylko przy płatności
    gotówką. Jak będzie karta to wracamy do poziomu wyjściowego".

  • 100. Data: 2007-06-30 08:20:29
    Od: C...@g...com

    On 29 Cze, 23:28, Olgierd <n...@o...com> wrote:

    > Ogólnie z art. 358(1) par. 1 kc oraz z ustawy o cenach.
    O który przepis ustawy o cenach chodzi ?
    Bo co do 358(1) kc to z niego nie wynika obowiązek zapłaty gotówką.
    Zapłatę możesz zrobić również przelewem, kartą - to jest również
    zapłata sumy pieniężnej.

    Z niektórych postów wynika że płatność kartą to wymiana barterowa :)))
    Nie ma to jak mieć dobry humor z samego rana czytając coś takiego.