  • 1. Data: 2007-06-28 21:49:40
    Temat: Re: czy to jest legalne
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Thu, 28 Jun 2007 23:52:10 +0200, "asmira" <a...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Jest sobie sklep spożywczy.
    >Można w nim płacić gotówką, ale i można kartą.
    >Jest jeden myk. Za każdą operację dokonywaną kartą trzeba zapłacić 5 zł. Czy
    >to legalne?

    nie..

    ale moga dawac rabat za platnosc gotowka a nie karta ;-)

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 2. Data: 2007-06-28 21:52:10
    Temat: czy to jest legalne
    Od: "asmira" <a...@p...onet.pl>

    Jest sobie sklep spożywczy.
    Można w nim płacić gotówką, ale i można kartą.
    Jest jeden myk. Za każdą operację dokonywaną kartą trzeba zapłacić 5 zł. Czy
    to legalne?

    A.

  • 3. Data: 2007-06-28 21:55:42
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    asmira <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Jest sobie sklep spożywczy.
    > Można w nim płacić gotówką, ale i można kartą.
    > Jest jeden myk. Za każdą operację dokonywaną kartą trzeba zapłacić 5 zł. Czy
    > to legalne?

    Nielegalne. i glupie. Jesli wlasciciel wywiesil taka informacje (a nie tylko
    ustnie, z czego moze sprobowac sie wylgac), to mozna go zglosic do firmy od ktorej
    ma terminal.

    Jedyna dopuszczalna forma (ale przyznam sie, ze jeszcze sie z tym nie spotkalem w
    praktyce ) to podwyzszenie cen na towary oraz informacja, ze za platnosc gotowka
    jest rabat iles tam %.

  • 4. Data: 2007-06-28 21:57:25
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Thu, 28 Jun 2007 21:55:42 +0000 (UTC), "Krzysztofsf "
    <k...@g...pl> wrote:

    >Jedyna dopuszczalna forma (ale przyznam sie, ze jeszcze sie z tym nie spotkalem w
    >praktyce ) to podwyzszenie cen na towary oraz informacja, ze za platnosc gotowka
    >jest rabat iles tam %.

    ja sie spotkalem... dostalem rabat 5% za platnosc gotowka.
    wlasciciel tlumaczyl ze na poczatku prawie 5% placil za transakcje
    karta, wiec taki dal rabat, z czasem oprocentowanie oplaty zmalalo,
    ale te 5% juz zostalo...

    poza tym latwiej cos utargowac czasem, jak sie powie ze bedzie
    platnosc gotowka - ja np. kupujac fotelik dla dziecka stargowalem
    bodajze 5% rabatu ;-)

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 5. Data: 2007-06-28 22:05:19
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 28.06.2007 asmira <a...@p...onet.pl> napisał/a:
    > Jest sobie sklep spożywczy.
    > Można w nim płacić gotówką, ale i można kartą.
    > Jest jeden myk. Za każdą operację dokonywaną kartą trzeba zapłacić 5 zł. Czy
    > to legalne?

    Tak.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 6. Data: 2007-06-28 22:07:39
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisał(a):

    > poza tym latwiej cos utargowac czasem, jak sie powie ze bedzie
    > platnosc gotowka - ja np. kupujac fotelik dla dziecka stargowalem
    > bodajze 5% rabatu ;-)

    Mam znajomego rzemieslnika, ktory wiekszosc zakupow narzedzi (tam, gdzie nie ma
    stalych rabatow jako staly klient) i innych drozszych artykulow robi w ten sposob.
    Najpierw wypyta, stwierdzi, ze to jest to, potem wyciaga karte i albo negocjuje
    rabat za gotowke ze sprzedawca, albo prosi go o wezwanie szefa i z nim sie dogaduje.

  • 7. Data: 2007-06-28 22:08:34
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> napisał(a):

    > Tak.

    Jest niezgodne z podpisana umowa z firma stawiajaca terminal.

  • 8. Data: 2007-06-28 22:09:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    asmira wrote:
    > Jest sobie sklep spożywczy.
    > Można w nim płacić gotówką, ale i można kartą.
    > Jest jeden myk. Za każdą operację dokonywaną kartą trzeba zapłacić 5 zł. Czy
    > to legalne?

    Nie. Obowiązuje cena z półki.

  • 9. Data: 2007-06-28 22:22:29
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Thu, 28 Jun 2007 22:07:39 +0000 (UTC), "Krzysztofsf "
    <k...@g...pl> wrote:

> [...]
    >rabat za gotowke ze sprzedawca, albo prosi go o wezwanie szefa i z nim sie dogaduje.

    skoro tak lubi...
    o ile wartosc zakupow jest sensowna, to sie po prostu pytam z
    usmiechem na twarzy:
    "czy bedzie cos taniej? jakby co place gotoweczka"
    czesto handlowiec ma pewien margines i bez problemu i bez targow
    informuje ze np. "ok, 5% rabatu"
    nie ma targow, dyskusji itp. pada pytanie i pada odpowiedz ;-)
    a wielu handlowcow ma jakies tam pole manerwu, wystarczy tylko sie
    zapytac ;-)

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 10. Data: 2007-06-28 22:23:13
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 28.06.2007 Krzysztofsf <k...@g...pl> napisał/a:

    > Jest niezgodne z podpisana umowa z firma stawiajaca terminal.

    Zapewne tak, ale nic poza tym.