  • 21. Data: 2002-04-24 15:02:00
    Temat: Re: czy karty tloczone maja jeszcze przewage nad plaskimi
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > No i czasem to nie klient wystepuje o karte ale wlasnie bank mu
    > proponuje. Trudno to snobizmem nazwac (BTW - pekaosa wydal ponoc okolo
    > 70 kart wordl signia).

    mialo byc 200-250 zl - srednio.
    No i chodzilo o zlote (zlote w Pekao maja wykastrowane kosztowac jakos 120
    zl :).
    A DC, WS, to... no wlasnie :)

  • 22. Data: 2002-04-24 16:22:57
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    Uzytkownik wrote:

    > No to wskaz mi jakas karte charge, ktora byla na rynku wczesniej niz
    > powiedzmy VC z Pekao...

    Fakt faktem, ze pierwsza VC (dolarowa i zlotowkowa) w Pekao SA BYLA charge,
    ale... zauwaz, ze na rachunku karty nie mogles dokonac innej operacji, niz
    zasilenie i transakcja karta. O ile pamietam, rachunek karty byl (jest)
    prowadzony w CKiC - czyli TECHNICZNIE niczym nie rozni sie od rachunku np.
    Visy Concerto (debetowej) z tego samego banku.

    > A karta charge tez ma limit przeciez i trzeba liczyc wydatki na
    > biezaco, nie widze roznicy.

    Roznic jest (przynajmniej w moim rozumieniu) kilka:

    - mozesz wydac duzo wiecej, niz masz na rachunku - w ramach przyznanego
    limitu
    - nie mozesz wydac tyle, ile masz na rachunku podstawowym - jezeli kwota
    wydatkow przekracza limit

    Zauwaz, ze logiczna kolejnoscia powstawania kart jest
    kredytowa -> chargowa -> debetowa

    Kredytowa i chargowa na dobra sprawe niewiele sie roznia - jedynie forma i
    okresem splaty kredytu.
    Debetowa wymaga porzadnego wsparcia informatycznego w banku (zeby nie bylo
    tak, jak do niedawna w przypadku kart debetowych i debetu na karcie - PKO BP
    :-)

    Pzdr,

    Maciej

  • 23. Data: 2002-04-24 21:25:11
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org> writes:

    > Fakt faktem, ze pierwsza VC (dolarowa i zlotowkowa) w Pekao SA BYLA
    > charge,

    Te karty byly i sa do dzis debetowe.

> [...]
    > prowadzony w CKiC - czyli TECHNICZNIE niczym nie rozni sie od rachunku np.
    > Visy Concerto (debetowej) z tego samego banku.

    A Visa Concerto jest akurat charge.

    8-)

    A technicznie sie nie roznia, ale debetowa jest bezpieczniejsza dla
    banku - bo klient wydaje swoje pieniadze, a nie jest kredytowany -
    chocby nawet tylko do konca miesiaca. I to byl chyba glowny powod, ze
    od takich kart sie zaczelo. Ba, jeszcze do tego byla (jest...) kaucja,
    zeby czasem transakcjami zelazkowymi klient poza swoj stan konta nie
    mial szans wyjechac...

    MJ

  • 24. Data: 2002-04-25 06:46:29
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Uzytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@d...pm.waw.pl> napisal w wiadomosci

    > Najlepsza jest naturalnie kredytowa, bedaca dla mnie wersja charge
    > bez prowizji i z dluzszym odroczeniem platnosci.

    AFAIK najdluzszy czas na splate zadluzenia daje DC dla swojej chargowej
    karty ;).

    Maciej

  • 25. Data: 2002-04-25 08:01:40
    Od: Robert <r...@g...pl>

    Wojtek Piecek napisał(a):

    > He? Przyklad? Przyklad karty plaskiej z dobrym ubezpieczeniem poprosze.

    moze fortis?

    robert

  • 26. Data: 2002-04-25 08:57:58
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl> writes:

    > Chargowa jest kiepska, chyba ze nie ma prowizji w stylu 1%. Od charge
    > z prowizja lepsza jest, moim zdaniem, zwykla karta debit, zwlaszcza
    > jesli jej rachunek jest przyzwoicie oprocentowany itd.

    Mozna przelewac w miare potrzeb z innego konta. Chyba ze chcesz miec
    swobode naglego duzego wydatku...

    MJ

  • 27. Data: 2002-04-26 13:56:04
    Od: <j...@p...onet.pl>

    chyba sie nieprecyzyjnie wyrazilem bo sporo odpowiedzi nie na temat. mimo to za
    wszystkie dziekuje. chodzilo mi o uznawalnosc karty przez sprzedawcow, a nie o
    prestiz, ubezpieczenie czy kredyt.

    mam karte VC pekao i jeszcze ani razu nie byla mi potrzebna. a placic za nia
    trzeba, 40zl/rok. wiec pytanie, czy ona chocby teoretycznie ma jakas przewage
    nad plaskimi. nie jestem pewny, ale chyba raz mialem placic ta wypukla i
    odmowiono przyjecia z powiodu braku srodkow na rachunku. wiec nie jest ona tak
    calkiem off-line. VC $ sobie zostawie i pewnie jeszcze zrobie VC E kiedy zaczna
    ja wydawac.

  • 28. Data: 2002-04-26 14:41:43
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    > chyba sie nieprecyzyjnie wyrazilem bo sporo odpowiedzi nie na temat. mimo
    to za

    Moje doświadczenia są odmienne od wyżej opisywanych
    Mam kilka kart i nie miałem jeszcze przypadku, że płaska nie przechodzi , a
    wypukła przechodzi natychmiast.
    jak nie działają, to wszystkie, jak działają, to elektronem czy Maestro
    trzeba dłużej poczekać.

    Ja tej KORZYSTNEJ różnicy nie widzę. A za granicą już wielokrotnie mi się
    zdarzyło nie zapłacić żadną z posiadanych kart.

    Na drobne wydatki staram się mieć zawsze niewielką gotówkę, bo to jest
    najszybsze.

  • 29. Data: 2002-04-26 18:21:24
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > wypukła przechodzi natychmiast.
    > jak nie działają, to wszystkie, jak działają, to elektronem czy Maestro

    No mnie sie zdarzylo szczegolnie VE Fortisa kilka razy zaliczyc wpadki -
    ktore wymagaly uzyc innej karty....
    Jako, ze czesto robie zakupy w HIT'cie pare razy maestro z Pekao nie chcialo
    przejsc, a VC z tego banku a i owszem.

  • 30. Data: 2002-04-27 17:46:27
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    j...@p...onet.pl wrote:
    > trzeba, 40zl/rok. wiec pytanie, czy ona chocby teoretycznie ma jakas przewage
    > nad plaskimi.

    Nie wszędzie wymaga autoryzacji.

    --
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313