  • 11. Data: 2002-04-24 12:44:29
    Temat: Re: czy karty tloczone maja jeszcze przewage nad plaskimi
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    AMRA wrote:

    > Nie rozumiem??
    > Nie te karty NIE SA chargowe.
    > To sa karty DEBETOWE.
    > Jak nie wierzysz to poczytaj sobie np na stronie www.bzwbk.pl albo
    > www.multibank.pl

    AMRA, na powyższy post chciałem odpwiedzieć tak:

    Co piłeś?
    http://www.pekao.com.pl/indywidualni5s2.xml?/sid=35/
    lang=PL/602375-146260-42266
    "Są to międzynarodowe karty płatnicze debetowe..."
    http://www.multibank.pl/oferta/karty.jhtml
    No tutaj nie napisali wyraźnie, że debetowa, ale wśród zalet nie
    wymienili odroczenia płatności, więc możesz uwierzyć, że debetowa.
    http://www.bzwbk.pl/u235/navi/184995
    " dokonywanie transakcji gotówkowych jest dozwolone wyłącznie do
    wysokości dostępnych na rachunku środków przy uwzględnieniu wcześniej
    dokonanych operacji"
    http://www.bph.pl/c_klienci1_02b.html
    "Jest to karta debetową co oznacza, że działa w oparciu o aktualne
    saldo..."

    Ale potem przeczytałem, zdanie jeszcze raz ze szczególnym uwzględnieniem
    słów "tak sobie myślałem" oraz "dzięki za wyprowadzenie z błędu" i już
    nie chciałem tak odpowiadać...:-)

    pzdr

    Tomek

  • 12. Data: 2002-04-24 12:45:17
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org> writes:

    > Nie sadze. Karty chargowe nie wymagaja przetwarzania "online" tak, jak
    > debetowe - przeciez charge ksieguje sie na oddzielnym koncie i raz w
    > miesiacu zasila z rachunku klienta.

    No to wskaz mi jakas karte charge, ktora byla na rynku wczesniej niz
    powiedzmy VC z Pekao...

    Przy czym dla ustalenia uwagi mowie o kartach dla szarego czlowieka,
    bo moze wczesniej cos bylo dla VIPow czy nie wiem, kogo...

    A karta charge tez ma limit przeciez i trzeba liczyc wydatki na
    biezaco, nie widze roznicy.

    MJ

  • 13. Data: 2002-04-24 12:55:38
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Ale potem przeczytałem, zdanie jeszcze raz ze szczególnym uwzględnieniem
    > słów "tak sobie myślałem" oraz "dzięki za wyprowadzenie z błędu" i już
    > nie chciałem tak odpowiadać...:-)

    :) Cos ostatnio jestem zakrecony. I nie wiem czy osoby piszace nie kumaja,
    czy ja nie kumam (no dobra czasami) :)

  • 14. Data: 2002-04-24 13:39:01
    Od: Paweł P. Baran <d...@u...univ.szczecin.pl>

    > :) Cos ostatnio jestem zakrecony. I nie wiem czy osoby piszace nie kumaja,
    > czy ja nie kumam (no dobra czasami) :)

    Oczywiście _Ty_ nie qmasz, z nadmiaru netu (a zwłaszcza p.b.banków)
    oczywiście... ;-)))

    Paweł

  • 15. Data: 2002-04-24 13:54:19
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Oczywiście _Ty_ nie qmasz, z nadmiaru netu (a zwłaszcza p.b.banków)
    > oczywiście... ;-)))

    no tak wystarczy drugi raz przeczytac znajac wskazowki :)

  • 16. Data: 2002-04-24 14:16:06
    Od: "Jarek" <j...@N...poczta.gazeta.pl>

    <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > kiedys w wielu miejscach przyjmowali tylko tloczone, szczegolnie za
    granica.
    > nie dalo sie tez plaskimi placic w intencecie, ale mbank wydal plaska karte
    > ktora mozna placic tylko w internecie. czy wypukle karty maja jeszcze jakas
    > przewage. nie chce mi sie placic za cios bezuzytecznego.

    Różnica między kartami "embosowanymi" czyli wypukłymi i płaskimi nie ma tak
    naprawdę znaczenia(przynajmniej mi się tak wydaje).
    Napisy wypukłe potrzebne były w czasach maszynek do rejestrowania transakcji
    off-line- mechanicznie na blankietach PolCard lub innych.
    Myślę jednak- że dla wielu wypukłe napisy wciąż jednak zwiększają prestiż :)
    karty. A napisy "płaskie" czyli tłoczone termicznie są tańsze i nie da się
    ich pokryć np. złotą folią dla różnych gold, VIP, exclusive members.
    Dlatego generalnie- karty debetowe są robione taniej( nie przynoszą dochodu)a
    kredytowe mają wytłaczane napisy (to już nie jest regułą).
    Swoją drogą to śmieszne jak dużo niektórzy daliby za "złote" karty- będące
    tak naprawdę kawałkiem plastiku (20-50 groszy)za posiadanie którego trzeba
    płacić frajerskie 500-700 PLN rocznie.
    Na zwykłych kartach też można mieć wysokie limity i dobre ubezpieczenie (w
    zależności od banku-emitenta)i przy płaceniu nie kłuje w oczy złodziei..

  • 17. Data: 2002-04-24 14:35:39
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Apr 24, 2002 at 02:16:06PM +0000, Jarek wrote:

    > Różnica między kartami "embosowanymi" czyli wypukłymi i płaskimi nie ma tak
    > naprawdę znaczenia(przynajmniej mi się tak wydaje).

    Bardzo zle Ci sie wydaje.

    > Napisy wypukłe potrzebne były w czasach maszynek do rejestrowania transakcji
    > off-line- mechanicznie na blankietach PolCard lub innych.

    Nie tylko do tego i nie tylko w polcardzie.

> [...]
    > karty. A napisy "płaskie" czyli tłoczone termicznie są tańsze i nie da się
    > ich pokryć np. złotą folią dla różnych gold, VIP, exclusive members.

    LOL! ;-)

    > Dlatego generalnie- karty debetowe są robione taniej( nie przynoszą dochodu)a
    > kredytowe mają wytłaczane napisy (to już nie jest regułą).

    Za kazda transakcje platnicza issuer czyli bank wydawca zarabia. Na
    transakcjach w bankomacie najmniej, ale to akurat nie jest najwazniejsze.

    > Swoją drogą to śmieszne jak dużo niektórzy daliby za "złote" karty- będące
    > tak naprawdę kawałkiem plastiku (20-50 groszy)za posiadanie którego trzeba
    > płacić frajerskie 500-700 PLN rocznie.

    np. 250zl w mbanku?

    Poza faktem ze znow ktos chce za gosci decydowac jakiej karty beda
    uzywac. Socjalizm, kurde.

    > Na zwykłych kartach też można mieć wysokie limity i dobre ubezpieczenie (w
    > zależności od banku-emitenta)i przy płaceniu nie kłuje w oczy złodziei..

    He? Przyklad? Przyklad karty plaskiej z dobrym ubezpieczeniem poprosze.

    --

    --w

  • 18. Data: 2002-04-24 14:41:07
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "AMRA" <a...@a...com> writes:

    > Maja, maja. Wypukla karta to podstawa, a chargowa albo kredytowa to juz
    > szczyt :)

    Chargowa jest kiepska, chyba ze nie ma prowizji w stylu 1%. Od charge
    z prowizja lepsza jest, moim zdaniem, zwykla karta debit, zwlaszcza
    jesli jej rachunek jest przyzwoicie oprocentowany itd. (mBank bylby
    tu niezly, niestety takiej karty _nie_ wydaja, i proponuje nie pisac
    o 250 zl czy ile to tam kosztuje).

    Najlepsza jest naturalnie kredytowa, bedaca dla mnie wersja charge
    bez prowizji i z dluzszym odroczeniem platnosci. Limit niestety
    tez musi tu starczyc na dluzej.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 19. Data: 2002-04-24 14:43:57
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > zależności od banku-emitenta)i przy płaceniu nie kłuje w oczy złodziei..

    Pamietaj o ubezpieczeniach i dodatkowych profitach.
    No i takie karty raczej blizej 200-2500 zl kosztuja...

  • 20. Data: 2002-04-24 14:46:18
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Apr 24, 2002 at 04:43:57PM +0200, AMRA wrote:

    > Pamietaj o ubezpieczeniach i dodatkowych profitach.
    > No i takie karty raczej blizej 200-2500 zl kosztuja...

    No i czasem to nie klient wystepuje o karte ale wlasnie bank mu
    proponuje. Trudno to snobizmem nazwac (BTW - pekaosa wydal ponoc okolo
    70 kart wordl signia).

    --

    --w