  • 1. Data: 2002-04-23 14:35:39
    Temat: Kurs euro w MultiBanku
    Od: k...@p...onet.pl (Konlin)

    Hello pl-biznes-banki,

    Wlasnie placilem w sieci VC MultiBanku i wyszlo ze sprzedali mi po
    3,6692. Tymczasem na bankierze sredni kurs NBP wynosi 3,5820.
    Roznica wynosi prawie 9 gr. Czy to duzo? Pytam bo niegdy nie
    kupowalem przez sie i nie wiem jak bardzo niekorzystne sa kursy
    bankow przy takich transakcjach.
    Pozdrawiam
    Kornad

    --
    Best regards,
    Konlin mailto: k...@p...pl

    --
    Encyklopedia multimedialna w prezencie!
    http://www.e-mail.onet.pl

  • 2. Data: 2002-04-23 14:45:50
    Temat: Re: Kurs euro w MultiBanku
    Od: "Wilczek" <w...@i...com>

> [...]
    > Roznica wynosi prawie 9 gr. Czy to duzo? Pytam bo niegdy nie
    > kupowalem przez sie i nie wiem jak bardzo niekorzystne sa kursy

    IMHO normalnie. Kiedys placilem w USD VE Inteligo i policzyli mi po 4,17
    kiedy kurs sredni wynosil 4,08 ale np. ostatnio w sobote placilem tazke w USD
    i policzyli mi po 4,0725 przy srednim NBP 4,03 wiec uwazam ze niezle.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 3. Data: 2002-04-23 14:47:48
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Uzytkownik "Konlin" <k...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > Roznica wynosi prawie 9 gr. Czy to duzo? Pytam bo niegdy nie
    > kupowalem przez sie i nie wiem jak bardzo niekorzystne sa kursy

    W przypadku kart VISA kupujesz od banku dolary ;).
    Przelicznie transacji w tym przypadku wygladalo tak
    Euro >> USD [VISA Int.] >> PLN [BRE Bank SA]
    Podobno marza VISY wynosi 1% [na pewno nie mniej]

    Maciej

  • 4. Data: 2002-04-23 14:57:31
    Temat: Re[2]: Kurs euro w MultiBanku
    Od: k...@p...onet.pl (Konlin)

    Hello MK,

    M> W przypadku kart VISA kupujesz od banku dolary ;).
    M> Przelicznie transacji w tym przypadku wygladalo tak
    Euro >>> USD [VISA Int.] >> PLN [BRE Bank SA]
    M> Podobno marza VISY wynosi 1% [na pewno nie mniej]

    Oczywiscie, jakos o tym zapomnialem. Ale po 2 prawie zarwanej
    nocy i myslac o nastepnej mozna sie pomylic. Cala roznica kursu wynosi
    wiec ponad 2,5% kursu NBP. Ciekawe czy te marze sa mniej wiecej po
    1,2% czy tez np. 2% dla Visy i 0.5 % dla BRE.

    Konrad
    --
    Best regards,
    Konlin mailto: k...@p...pl

  • 5. Data: 2002-04-23 14:58:27
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

> [...]
    > Roznica wynosi prawie 9 gr. Czy to duzo? Pytam bo niegdy nie
    > kupowalem przez sie i nie wiem jak bardzo niekorzystne sa kursy

    Kurs sredni NIE JEST dla Ciebie :( Przy transakcjach walutowych ZAWSZE
    obowiazuje kurs kupna badz sprzedazy (w zaleznosci od typu transakcji) . Np.
    dzis 1 EUR= 3,5820 (kurs sredni), ale transakcje beda (w NBP) dokonywane wg
    3,5525 (kupno) i 3,6243 (sprzedaz). Czyli w tym konkretnym przypadku masz
    ponad 4 gr roznicy. Bank dorzuci swoja prowizje i robi sie 8-9... A co do
    oplacalnosci placenia karta Visa w Euro to juz inni sie wypowiedzieli :-)

    Pzdr,

    Maciej

  • 6. Data: 2002-04-23 15:17:50
    Od: k...@p...onet.pl (Konlin)

    Hello Maciej,

    MB> ponad 4 gr roznicy. Bank dorzuci swoja prowizje i robi sie 8-9... A co do
    MB> oplacalnosci placenia karta Visa w Euro to juz inni sie wypowiedzieli :-)

    Niestety nie posiadam innej umozliwiajacej zakupy przez sie. A ze
    kupuje pierwszy raz i nie zapowiada sie nagla zmiana w tym temacie to
    jakos przeboleje te kilka % marzy. Skoro za sama przesylke zaplacilem
    18e to kilka groszy to juz pikus :))
    Konrad

    --
    Best regards,
    Konlin mailto: k...@p...pl

    --

    Tego nie znajdziesz w zadnym sklepie!
    [ http://oferty.onet.pl ]

  • 7. Data: 2002-04-24 14:35:07
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > W przypadku kart VISA kupujesz od banku dolary ;).
    > Przelicznie transacji w tym przypadku wygladalo tak
    > Euro >> USD [VISA Int.] >> PLN [BRE Bank SA]
    > Podobno marza VISY wynosi 1% [na pewno nie mniej]

    Nie ma czegos takiego jak marza VISA, sa tylko kursy VISA. Oni nie
    interesuja sie specjalnie takimi rzeczami jak kursy bankow w Polsce
    - przeliczenie przez nich moze czasem wyjsc lepiej niz bezposrednia
    sprzedaz oryginalnej waluty przez bank.

    Gdyby tak jeszcze przeliczali na zlotowki...
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 8. Data: 2002-04-25 06:44:11
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Uzytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@d...pm.waw.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > interesuja sie specjalnie takimi rzeczami jak kursy bankow w Polsce
    > - przeliczenie przez nich moze czasem wyjsc lepiej niz bezposrednia

    Kursy VISA Int. przeciez nie sa niezalezne od tego co sie dzieje na rynkach
    walutowych. To co zarabia VISA na przewalutowaniu mozna spokojnie nazwac
    marza.

    Maciej

  • 9. Data: 2002-04-30 00:48:22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > Kursy VISA Int. przeciez nie sa niezalezne od tego co sie dzieje na rynkach
    > walutowych. To co zarabia VISA na przewalutowaniu mozna spokojnie nazwac
    > marza.

    Z punktu widzenia VISA moze i tak, ale nie z punktu widzenia klienta
    banku i posiadacza karty platniczej. Naprawde, kursow stosowanych przez
    VISA nie da sie obliczyc metoda sredni_kurs_NBP*(1+marza). Zwlaszcza,
    jesli zakladamy przedzial wartosci marzy typowy dla normalnych marzy.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator