  • 1. Data: 2003-03-27 11:56:53
    Temat: codzienna kapitalizacja odsetek
    Od: "Ewa" <e...@s...com.pl>

    Witam!

    Przepraszam, poprzednio nie wyraziłam się precyzyjnie.

    Czy ktoś wie wg jakiego wzoru naliczane są odsetki
    (dla przedsiębiorstwa) w przypadku codziennej kapitalizacji?
    Na przykład:
    przy stopie 3,75% dla salda > 20000,00 zł:
    saldo w ciągu kolejnych dni wynosiło:
    24749,92 zł 24750,49 zł 24751,06 zł 24751,63 zł
    przy dziennych odsetkach równych 0,57 zł.
    Wg jakiej formuły te odsetki zostały policzone?

    Będę bardzo wdzięczna za pomoc.

    Pozdrawiam
    Ewa

    P.S. Proszę o odpowiedź na grupę, adres e-mail zmieniłam w obawie
    przed spamem.

  • 2. Data: 2003-03-27 12:47:37
    Temat: Re: codzienna kapitalizacja odsetek
    Od: "Fuzzyo" <f...@p...fm>

> [...]
    > 24749,92 zł 24750,49 zł 24751,06 zł 24751,63 zł
    > przy dziennych odsetkach równych 0,57 zł.
    > Wg jakiej formuły te odsetki zostały policzone?

    Czy przypadkiem ni chodzi o Millenium ? Tam tylko 4749,92 zostanie policzone
    wg stopy >20000 a reszta wg niższej (lub niższych).

  • 3. Data: 2003-03-27 12:47:45
    Od: Marian Otremba <m...@z...polsl.gliwice.pl>

    Ewa wrote:

    > przy stopie 3,75% dla salda > 20000,00 zł:
    > saldo w ciągu kolejnych dni wynosiło:
    > 24749,92 zł 24750,49 zł 24751,06 zł 24751,63 zł
    > przy dziennych odsetkach równych 0,57 zł.
    > Wg jakiej formuły te odsetki zostały policzone?

    (24749.92-20000) * 3.75/100/365 =0.488
    pozostało 0.57 -0.482 = 0.082 zł
    0.082/20000 *365 *100 = 0.15 %
    Czyli do kwoty 20000 daja tylko 0.15 %

    --

    marian otremba

  • 4. Data: 2003-03-27 13:05:28
    Od: "Ewa" <e...@s...com.pl>

    Dzięki za odpowiedź
    > (24749.92-20000) * 3.75/100/365 =0.488
    > pozostało 0.57 -0.482 = 0.082 zł
    > 0.082/20000 *365 *100 = 0.15 %
    > Czyli do kwoty 20000 daja tylko 0.15 %
    Właśnie to mi się nie zgadza, ponieważ wg informacji,
    którą posiadam, kwota do 20000 zł ma stopę 0%.
    Ewa

  • 5. Data: 2003-03-27 13:08:07
    Od: "Ewa" <e...@s...com.pl>

    Dzięki za odpowiedź.
    > Czy przypadkiem ni chodzi o Millenium ? Tam tylko 4749,92 zostanie policzone
    > wg stopy >20000 a reszta wg niższej (lub niższych).
    Tak, chodzi o Millennium.
    Do 20000 stopa jest 0%. Ale nijak nie mogę wyjść na podane przez bank odsetki.
    Ewa

  • 6. Data: 2003-03-27 13:35:32
    Temat: Re: codzienna kapitalizacja odsetek - już wiem
    Od: "Ewa" <e...@s...com.pl>

    Witam jeszcze raz!

    Chyba już doszłam jak to było i jak to jest:
    - do 02.03.2003 do salda 20000 zł stopa była 0,15%
    powyżej salda 20000 zł stopa była 3,75%
    - od 03.03.2003 do salda 20000 zł stopa jest 0,00%
    powyżej salda 20000 zł stopa jest 2,75%

    W każdym razie taka reguła sprawdza mi się na przykładach
    z wyciągów.
    A tak przy okazji, kiedyś, gdy był to Bank Gański stopy
    były podane na wyciągach w postaci małych karteczek,
    a obsługa była miła i kompetentna.
    Teraz wyciągi przysyłają w postaci kilku kartek, za co oczywiście
    płaci klient, a obsługa jest niemiła i niekompetentna.

    Wszystkim, którzy odpowiedzieli na moje newsy i pomogli mi
    w dojściu do formuły używanej przez bank serdecznie dziękuję.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 7. Data: 2003-03-27 13:55:08
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik Ewa napisał:

> [...]
    > Teraz wyciągi przysyłają w postaci kilku kartek, za co oczywiście
    > płaci klient, a obsługa jest niemiła i niekompetentna.

    Prawde mowiac mam inne zdanie. Jakosc obslugi moze sie troche
    pogorszyla, bo wymieniaja ludzi w oddzialach i dysponentki nie
    rozpoznaja klientow (chociaz wcale mnie to nie boli, bo do banku
    zagladam bardzo rzadko), wiec trudno zalatwic sprawy na krzywy ryj,
    czyli bez wyciagania dowodu lub przychodzenia osobiscie. Ale jak juz do
    oddzialu trafie to nie narzekam. Tam gdzie chodze kolejek nie ma i
    wszystko zalatwiam od reki.

    Z kolei wyciagi na duzych kartkach sa jak najbardziej OK. Wreszcie
    jestem w stanie sie zorientowac co sie dzialo na koncie, jesli z jakichs
    powodow mnie to zainteresuje. Wczesniej wymiekalem przy drugiej malej
    karteczce (z reguly przychodzilo ich chyba przynajmniej kilkanascie) i
    nie bylem w stanie dojsc o co chodzi i co robilem z moimi pieniedzmi. ;-)

    Bartol