  • 1. Data: 2003-03-27 12:15:10
    Temat: Czeki w euro - pytanie
    Od: KamilaC <c...@n...fr>

    Czy czekiem banku francuskiego w euro moge zaplacic w innym panstwie
    strefy euro?

    Dzieki, KamilaC

  • 2. Data: 2003-03-27 12:51:48
    Temat: Re: Czeki w euro - pytanie
    Od: "Fuzzyo" <f...@p...fm>

    > Czy czekiem banku francuskiego w euro moge zaplacic w innym panstwie
    > strefy euro?

    Czy to beda tza Euroczeki czy takie z ksiazeczki czekowej ?

  • 3. Data: 2003-03-27 14:04:44
    Od: KamilaC <c...@n...fr>

    Chodzi o najzwyklejsze czeki z książeczki czekowej francuskiego banku.

    KamilaC

  • 4. Data: 2003-03-27 15:09:24
    Od: "Fuzzyo" <f...@p...fm>

    > Chodzi o najzwyklejsze czeki z książeczki czekowej francuskiego banku.

    To widzę problem. Zazwyczaj "placówki" przyjmujące takie czeki lubią
    potwierdzić czy mają one pokrycie, dlatego większość czeków na świecie ma
    lokalny zasięg (na terenie jednego kraju).
    Wyjatkiem są (a niedługo można będzie powiedzieć były) Euroczeki.
    Czy czeki są Twoje czy kogoś ze znajomych ?

  • 5. Data: 2003-03-28 11:45:16
    Od: KamilaC <c...@n...fr>

    Kiedys mialam euroczeki w pekaosa ale sie z tego wycofali, szkoda. a
    czeki owszem moje

  • 6. Data: 2003-03-29 20:33:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Fuzzyo" <f...@p...fm> writes:

    > To widzę problem. Zazwyczaj "placówki" przyjmujące takie czeki lubią
    > potwierdzić czy mają one pokrycie, dlatego większość czeków na świecie ma
    > lokalny zasięg (na terenie jednego kraju).

    Eee tam. Zawsze mozna oddac do inkaso. Normalny zasieg to maja nie na
    terenie kraju, a raczej jednego banku. Oprocz wyjatkow oczywiscie.

    Z tym, ze nie wiem, czy te "najzwyklejsze" czeki to nie jakies czeki
    bankierskie, te banki skupuja bez problemu (zaleznie oczywiscie jaki
    bank wystawil czek).
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 7. Data: 2003-03-30 09:32:10
    Od: "Aleksander" <A...@s...ca>

    "KamilaC" <c...@n...fr> wrote in message news:3E82EB4E.5070009@noos.fr...
    > Czy czekiem banku francuskiego w euro moge zaplacic w innym panstwie
    > strefy euro?

    Mozesz - z tym ze bank zwykle zatrzyma mozliwosc wziecia pieniedzy z konta
    na kilka dni (zwykle nie wiecej niz 7). Oznacza to ze jesli cos kupisz to
    sprzedawca bedzie czekal z wyslaniem Ci towaru az mu bank potwierdzi ze
    mialas na koncie pieniadze i je skasowali.
    --
    Milego dnia, wieczoru, weekendu
    Aleksander

    Vita-Complete - witaminy z Kanady - Bez alergenów, cukru, drozdzy, glutenu,
    laktozy, sztucznych barwników i kolorantów. Odpowiednie m.in. dla alergików,
    diabetyków i wegetarian. Pytaj w aptekach lub zobacz www.vitacomplete.com