  • 1. Data: 2007-01-07 21:23:52
    Temat: co mozna wywalczyc przy tym tempie zmian?
    Od: <v...@g...pl>

    witam,
    kilka lat temu wzialem kredyt na kupno mieszkania w banku bph, jak wszyscy
    wiemy ceny nieruchomosci bardzo wzrosly przez ostatnie powiedzmy 2-3 lata..
    czy jest szansa, Waszym zdaniem, wywalczenia korzystniejszego oprocentowania
    w chwili obecnej przy tym wzroscie wartosci mieszkania? czy ma ktos z Was
    takie doswiadczenia juz za soba?
    veil

  • 2. Data: 2007-01-08 16:58:16
    Temat: Re: co mozna wywalczyc przy tym tempie zmian?
    Od: "Karol S." <k...@z...pl>

    v...@g...pl napisał(a):

> [...]
    > w chwili obecnej przy tym wzroscie wartosci mieszkania? czy ma ktos z Was

    Wzrost cen mieszkań nie ma wiele wspólnego z oprocentowaniem kredytów.
    Oprocentowanie składa się z marży banku i stopy referencyjnej (zwykle
    WIBOR lub LIBOR). Oprocentowanie kredytów spadło, bo jest duża
    konkurencja wśród banków i banki coraz bardziej obniżają marże. Możesz
    spróbować renegocjować marżę twojego kredytu. Dowiedz się jaką marżę
    zaoferowałby ci bank gdybyś brał kredyt dzisiaj, po czym walcz o
    obniżenie marży do tego poziomu.

    Pozdrawiam
    Karol

  • 3. Data: 2007-01-09 09:38:02
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "Karol S." <k...@z...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > spróbować renegocjować marżę twojego kredytu. Dowiedz się jaką marżę
    > zaoferowałby ci bank gdybyś brał kredyt dzisiaj, po czym walcz o

    I niby dlaczego bank miałby obniżyć marżę do poziomu jakim kusi
    POTENCJALNEGO NOWEGO klienta? Ten jest już złapany w sidła. Na pewno nie
    dostanie marży na poziomie nowego klienta.

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 4. Data: 2007-01-09 10:00:02
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu gg porozsypywal nastepujace haczki:
    > I niby dlaczego bank miałby obniżyć marżę do poziomu jakim kusi
    > POTENCJALNEGO NOWEGO klienta? Ten jest już złapany w sidła. Na pewno nie
    > dostanie marży na poziomie nowego klienta.
    Bo kredyt zawsze mozna przeniesc do innego banku. Wiec bank moze miec do
    wyboru - stary klient z nowa marza albo brak klienta.
    --
    badzio

  • 5. Data: 2007-01-09 10:03:13
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    gg wrote:

    > I niby dlaczego bank miałby obniżyć marżę do poziomu jakim kusi
    > POTENCJALNEGO NOWEGO klienta? Ten jest już złapany w sidła. Na pewno nie
    > dostanie marży na poziomie nowego klienta.

    Toteż napisałem "walcz" :) Co wynegocjuje to jego. Warto by się też
    zorientować jakie są koszty kredytu refinansującego, aby mieć lepsze
    argumenty do negocjacji i postraszyć "bo się przeniosę do konkurencji".

    Karol

  • 6. Data: 2007-01-09 10:20:05
    Od: "andzik" <a...@p...fm>

    > Wzrost cen mieszkań nie ma wiele wspólnego z oprocentowaniem kredytów.
    [...]

    IMHO to niskie oprocentowanie kredytów wpłynęło w znacznym stopniu
    na wzrost cen mieszkań :)

  • 7. Data: 2007-01-09 11:31:12
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...skreslic.epf.pl> napisał w
    wiadomości news:envp53$8ih$1@inews.gazeta.pl...
    > Bo kredyt zawsze mozna przeniesc do innego banku. Wiec bank moze miec do
    > wyboru - stary klient z nowa marza albo brak klienta.

    Ale w banku nie pracują idioci i wiedzą że przeniesienie kredytu do innego
    banku kosztuje czas i pieniądze.
    Faktycznie można udać głupka i zaproponować takią marżę jaką Bank mami
    nowych i zacząć negocjacje.

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 8. Data: 2007-01-09 18:04:01
    Od: <v...@g...pl>

    ok, dzieki za podpowiedzi.. o sukcesach poinformuje ;))
    pzdr.
    veil