  • 1. Data: 2007-01-07 18:51:13
    Temat: mbank
    Od: "groups" <g r o u p s [at] q u e s t [dot] pl>

    mBank usunął przedwczoraj luki w systemie zabezpieczającym przed dostępem do
    kont klientów przez hakerów, o których dzień wcześniej poinformował serwis
    hacking.pl. Serwis podał, że system banku posiada luki, które po kliknięciu
    w odpowiednio spreparowany link pozwalają na dostęp do konta bankowego
    zalogowanego klienta (obecnie 1,3 mln osób posiada rachunek w mBanku).
    Wprawdzie nie było możliwości wykonania przelewów - czyli teoretycznie
    pieniądze były bezpieczne, gdyż każda transakcja musi być uwierzytelniona
    hasłem jednorazowym z karty kodów. Jednak błędy w systemie pozwalały na
    pełen wgląd do danych o właścicielu konta (adres zamieszkania, e-mail itp.),
    historii przelewów, informacji o lokatach, danych dotyczących kart
    kredytowych (numer karty, limity) i numerów list haseł jednorazowych. Bank
    usunął luki, a jego przedstawiciele stwierdzili, że zagrożenie mogło
    dotyczyć tylko zalogowanego klienta, który przy jednoczesnym korzystaniu z
    serwisu transakcyjnego mBanku wywołałby spreparowany link, przesłany za
    pośrednictwem poczty elektronicznej, komunikatorów, itp.

    --
    groups

  • 2. Data: 2007-01-08 09:45:30
    Temat: Re: mbank
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    groups napisał(a):
    > mBank usunął przedwczoraj luki w systemie zabezpieczającym przed

    Dobrze, że naprawili, szkoda, że aż tyle czasu im to zajęło.

  • 3. Data: 2007-01-08 23:27:42
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    Jacek Popławski napisał(a):

    > Dobrze, że naprawili, szkoda, że aż tyle czasu im to zajęło.

    O ile pamietam, na forum mCafe informacja o usunieciu luk byla duzo
    wczesniej

    --
    Mateusz Papiernik, Maticomp Webdesign
    m...@m...net, http://www.maticomp.net