  • 1. Data: 2007-01-07 16:25:12
    Temat: KK Mille - wymiana karty
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Oto fragment nowego cennika KK Millennium (wersja z 2 lutego 2007):

    Wymiana karty 3) 65 PLN
    Opłata za wydanie duplikatu karty 4) 0 PLN

    objaśnienie przypisów:
    3) Dotyczy przypadku, gdy po złożeniu dyspozycji wydawana jest nowa
    karta (z powodu zgubienia, kradzieży).
    4) Dotyczy przypadku, gdy po złożeniu dyspozycji karta jest wymieniana.

    Pytanie brzmi - o co chodziło poecie?

    1. Czy tylko mnie wydaje się nielogiczne powiązanie pozycji cennika z
    przypisem? Jest opłata za *wymianę* karty (65 PLN), a przypis 4 mówi, że
    w przypadku gdy karta jest *wymieniana* naliczana jest opłata jak za
    wydanie duplikatu karty (czyli 0 PLN!).
    Innymi słowy - czyż logicznym nie jest, że opłata za *wymianę* karty nie
    powinna być pobierana właśnie wtedy, gdy po
    złożeniu dyspozycji karta jest *wymieniana* ? :-))
    A tutaj *wymiana* kosztuje 65 PLN, ale przypadku gdy karta jest
    *wymieniana* dotyczy opłata za wydanie duplikatu w wysokości 0 PLN.
    Czy ktoś widzi tutaj jakiś sens? ;-)

    2. Domyślam się, że poeta zamiast "wymiana karty" za 65 PLN chciał
    napisać "wydanie nowej karty w miejsce zagubionej lub zastrzeżonej" za
    65 PLN. Innymi słowy, po każdym zastrzeżeniu karty - czy to po kradzieży
    czy zgubieniu - należy opłacić PEŁNĄ opłatę za wydanie karty.

    2a) Czy w wersji cennika z końca 2006 roku także jest taka opłata?

    2b) Które banki za wydanie nowej karty w miejsce zastrzeżonej (po
    zgubieniu lub kradzieży) potrafią pobrać NIŻSZE opłaty od standardowej
    opłaty za wydanie karty/standardowej opłaty rocznej? Przecież to są dwie
    *zasadniczo* różne czynności - pierwsza opłata za wydanie karty (czyli
    najczęściej po prostu opłata roczna) zawiera także inne koszty niż
    wydanie samego plastiku - czyli np. obsługę wniosku, wyliczenie
    zdolności kredytowej, obsługę karty (wyciągi itp.) przez dany okres. Z
    kolei opłata za wydanie nowej karty po zastrzeżeniu poprzedniej to już
    przecież jedynie koszt samego plastiku + zastrzeżenia poprzedniej karty.
    Moim zdaniem więc koszt wydania karty po zgubieniu/zastrzeżeniu winien
    być zdecydowanie NIŻSZY od kosztu wydania całkowicie nowej karty /
    kosztu opłaty rocznej za kartę. A i dla klienta byłby zupełnie inny
    komfort użytkowania - teraz po każdej kradzieży/zagubieniu karty musi
    zapłacić pełną kwotę jak za całkowicie nową kartę, co jest moim zdaniem
    całkowitym nieporozumieniem.

  • 2. Data: 2007-01-07 17:26:29
    Temat: Re: KK Mille - wymiana karty
    Od: Piotr Gralak <g...@p...onet.pl>

    On Sun, 07 Jan 2007 17:25:12 +0100, Wojciech Nawara
    <u...@n...WYTNIJ.info> wrote:

    >Oto fragment nowego cennika KK Millennium (wersja z 2 lutego 2007):

    Znowu? Tym to się dopiero nudzi. Chyba jakiś zespół ds. zmian cennika
    i regulaminów usiłuje udowodnić potrzebę swojego istnienia :)
    To chyba najczęściej zmieniający swe regulaminy i cenniki bank.

    PG

  • 3. Data: 2007-01-07 18:24:22
    Od: "Slawek Kos" <s...@g...pl>

    Piotr Gralak <g...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Znowu? Tym to się dopiero nudzi. Chyba jakiś zespół ds. zmian cennika
    > i regulaminów usiłuje udowodnić potrzebę swojego istnienia :)
    > To chyba najczęściej zmieniający swe regulaminy i cenniki bank.

    Akurat ostanie zmiany są raczej godne pochwał - wpisanie do regulaminu KK (a
    nie do regulaminu promocji) warunków na zerowe koszty KK

    Slawek

  • 4. Data: 2007-01-07 18:56:11
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Slawek Kos napisał(a):

    > Akurat ostanie zmiany są raczej godne pochwał - wpisanie do regulaminu KK (a
    > nie do regulaminu promocji) warunków na zerowe koszty KK

    Przecież warunki na tańsze/bezpłatne wznowienie były już w cenniku w
    zeszłym roku (po "dużych" zmianach).

  • 5. Data: 2007-01-07 19:49:28
    Od: "Slawek Kos" <s...@g...pl>

    Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> napisał(a):

    > Przecież warunki na tańsze/bezpłatne wznowienie były już w cenniku w
    > zeszłym roku (po "dużych" zmianach).

    Faktycznie, szybcy są z tymi zmianami...;-)
    BTW po ostatnich manewrach UOKiK pewnie znowu znikną te zapisy...;-)

    Slawek

  • 6. Data: 2007-01-07 21:14:14
    Od: Piotr Gralak <g...@p...onet.pl>

    On Sun, 7 Jan 2007 18:24:22 +0000 (UTC), "Slawek Kos"
    <s...@g...pl> wrote:

    >Akurat ostanie zmiany są raczej godne pochwał - wpisanie do regulaminu KK (a
    >nie do regulaminu promocji) warunków na zerowe koszty KK

    Jak sąd orzeknie o zniesieniu interchange to i regulamin się zmieni
    się ;)

    PG

  • 7. Data: 2007-01-07 23:29:18
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

> [...]
    > karta (z powodu zgubienia, kradzieży).
    > 4) Dotyczy przypadku, gdy po złożeniu dyspozycji karta jest wymieniana.

    Wymieniona karta ma inny numer i pin. Wymiany dokonuje się gdy poprzednia
    została utracona lub gdy jest 'spalona'.
    Kto poniesie koszty związane z 'obsługą' ewentualnych fraudów bez
    możliwości wykrycia faktycznych sprawców? Czy bank powinien 'nagradzać'
    użytkowników wymienianych kart za narażanie siebie i banku? Czy Twoim
    zdaniem całkowitym nieporozumieniem jest przeniesienie odpowiedzialności
    na winnego lub partycypowanie winnego w tej odpowiedzialności?
    Duplikat to dokładna kopia z tym samym numerem i pinem wydawana w miejsce
    karty uszkodzonej lub zniszczonej nie z winy jej użytkownika.

  • 8. Data: 2007-01-13 06:02:51
    Od: "PIKI" <k...@g...pl>

    OJ OJ OJ
    Wydanie karty 0 PLN, więc za wydanie nastepnej karty w miejse np
    zastrzezonej jest za free
    --
    PIKI
    V 740 2,4 D 87 wkrótce 300 000

    PIKI
    V 740 2,4 D 87 wkrótce 300 000
    Użytkownik "K.K." <z...@h...oraz.pl> napisał w
    wiadomości news:45a1825a$1@news.home.net.pl...

  • 9. Data: 2007-01-14 12:16:49
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    K.K. napisał(a):

> [...]
    > możliwości wykrycia faktycznych sprawców? Czy bank powinien 'nagradzać'
    > użytkowników wymienianych kart za narażanie siebie i banku? Czy Twoim

    Ergo - jest to ukryta opłata za zastrzeżenie karty. Nie jest pobierana w
    momencie zastrzeżenia, tylko za czynność następującą bezpośrednio po
    zastrzeżeniu karty i bezpośrednio z zastrzeżeniem powiązaną.

    No bo skoro za wydanie duplikatu karty niezastrzeżonej bank W OGÓLE nie
    pobiera od klienta opłaty, a za wydanie karty w miejsce zastrzeżonej
    pobiera pełną opłatę roczną, to inaczej tego nazwać nie można...

    > zdaniem całkowitym nieporozumieniem jest przeniesienie odpowiedzialności
    > na winnego lub partycypowanie winnego w tej odpowiedzialności?

    Generalnie nawet jestem skłonny się zgodzić z Twoją argumentacją, ALE od
    tego jest uprawnienie ustawowe, coś co należy się klientowi jak psu
    buda. A bank tutaj sobie dodatkowo liczy "za skorzystanie z
    zabezpieczenia gwarantowanego w ustawie - x PLN".

    Ponadto z tego co pamiętam, banki nie mogą pobierać opłat za
    zastrzeżenie karty (UOKiK maczał w tym palce chyba). A tutaj jest
    przecież praktycznie ewidentna taka opłata. Co innego, gdyby za duplikat
    bank także pobierał analogiczną opłatę, ale tutaj jest 0 (słownie ZERO!)
    złotych polskich - wystarczy przyjść do oddziału, powiedzieć, że karta
    się nam wytarła i za darmo otrzymamy duplikat.

    Nadmieniam, że nie mam monopolu na rację - chętnie zapoznam się z innymi
    opiniami.

    > Duplikat to dokładna kopia z tym samym numerem i pinem wydawana w
    > miejsce karty uszkodzonej lub zniszczonej nie z winy jej użytkownika.

    OK, to już rozumiem. Tylko, że zapis jest dość nieklarowny, bo jedna
    pozycja w cenniku nazywa się "wymiana karty", a przypis do drugiej
    pozycji brzmi mniej więcej "pobiera się w przypadku wymiany karty".
    Zdecydowanie można się pogubić. :-)

  • 10. Data: 2007-01-14 12:19:55
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    PIKI napisał(a):
    > OJ OJ OJ
    > Wydanie karty 0 PLN, więc za wydanie nastepnej karty w miejse np
    > zastrzezonej jest za free

    O czym Ty piszesz?