  • Data: 2016-01-02 11:03:05
    Temat: Re: citi WTF?
    Od: Szymon <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-01-02 o 02:06, Krzysztof Halasa pisze:

    > Przy względnie drobnych zakupach, kurs nie jest problemem.

    Nie wątpię, że są ludzie chcący przepłacać. Tylko po co, gdy coraz
    więcej banków oferuje konta walutowe z kartą?

    > Weź także pod uwagę użycie karty jako gwarancji (nie jest obciążana,
    > a jedynie zakładana jest blokada). Faktem jest że kursy wielu (pewnie
    > większości) banków są zbójeckie - zwłaszcza kursy używane do płatności
    > karcianych, gdzie nie ma żadnego ryzyka ani nakładu pracy związanego
    > z gotówką. Nie wiem czy redukcja poziomu chciwości nie opłaciłaby się
    > bankom.

    Opłaciłaby się. Stąd sukces kantoru Aliora. W praktyce darmowe konta
    walutowe (choć z ograniczoną funkcjonalnością), darmowe przelewy,
    darmowa karta walutowa i spread poniżej 2gr, czyli lepszy niż w
    większości kantorów.
    Trudno się dziwić, iż za Aliorem swego czasu poszedł Meritum, a ostatnio
    mBank. Raiffeisen wybrał nieco inną drogę (Rkantor), ale też idzie w tym
    kierunku.

    I co? Można? Można. A jeszcze nie tak dawno przekonywano, iż takie
    działania byłyby dla banków nierentowne, tak jak dziś się przekonuje o
    konieczności braku podatku, pasku na kartach, obniżania poziomu
    bezpieczeństwo bankowości internetowej itp.

    --
    Pozdrawiam