eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiciti WTF? › Re: citi WTF?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !2.eu.feeder.erje.net!newsfeed.freenet.ag!ecngs!testfeeder.ecngs.de!81.171.118.
    61.MISMATCH!peer01.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-0
    2.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not
    -for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: citi WTF?
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <X...@2...75.96.126>
    <p...@4...com>
    <6...@g...com>
    <n62n1j$lgd$1@node1.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <n62tb4$s42$1@node1.news.atman.pl>
    Date: Thu, 31 Dec 2015 11:42:24 +0100
    Message-ID: <1p0i4d0hvlmpb$.15jxh9hspb3qp.dlg@40tude.net>
    Lines: 91
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    X-Trace: 1451558508 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 684 82.143.187.50:53546
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4860
    X-Received-Body-CRC: 2918864003
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:619336
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Thu, 31 Dec 2015 10:42:48 +0100, Szymon napisał(a):
    > W dniu 2015-12-31 o 09:36, Kris pisze:
    >>> Ciekawe kiedy banki dojdą do wniosku, że im się to nie opłaca.
    >> Nie dojda bo wyliczyły sobie że im się to opłaca
    > Nie ufałbym tym założeniom. Wielokrotnie w przeszłości banki zmieniały
    > podejście do klienta często odwracając sytuację o 180 stopni. Myślę, że
    > jest to kwestia czasu, gdy zmieni się także obecne podejście.

    Tylko, ze to tez od klientow zalezy - na czym im zalezy.

    >>> Jeśli koszty zostaną zwiększone to klienci zaczną rezygnować z
    >>> produktów >- to oczywiste i widać chociażby na ilości kart
    >>> kredytowych i ROR-ów
    >> Zrezygnują ci którzy z tych produktów praktycznie nie korzystali-
    >> zamkną kartę której nie używali a mieli bo bank dał pendrivaa czy
    >> panienka przed multikinem zaproponowała.
    >
    > Sęk w tym, że nie dostrzegam logiki w tym postępowaniu. Karta jest droga
    > - jeśli ktoś nie korzysta to musi ponosić opłatę roczną. Dla banku to
    > kilkadziesiąt złotych za produkt, który nie jest używany. Czysty zysk.

    Karta jest tania, tzn ta stara, z paskiem magnetycznym.
    Te zblizeniowe juz takie tanie nie sa ... ale nadal nie sa drogie.
    Kilka zl w hurcie ?

    Teraz zobacz na karty kredytowe - uzywanie juz nie jest dla banku
    takie tanie, a tez promuja.

    Dawniej sprawa byla prosta - prowizje od oplat karta stanowily lakomy
    kasek, po obnizce zrodelko wyschlo, tzn znacznie sie zmiejszylo.

    No chyba, ze o odsetki z kredytu na karcie chodzi.

    >> Struktura klientów też ma znaczenie
    >> Klient nie korzystający z usług banku to tez koszt dla banku.
    > Nic podobnego. Klient niekorzystający z usług banku to zysk - można mu
    > oferować produkty, bo jest w bazie danych (czyli zerowy koszt dotarcia
    > do klienta),

    Ale on tych produktow nie kupuje :-)

    > a marketingowo też dobrze wygląda liczba klientów. Zwróć

    Jak najbardziej.
    Ale tez od pewnego poziomu troche kosztuje, bo to wieksze dyski,
    szybszy serwer, szybsze lacza.

    > uwagę, iż jakość oferty PKO BP jest - delikatnie mówiąc - przeciętna,
    > ale liczba klientów powoduje, że bank ma się całkiem nieźle. Ludzie
    > chętnie idą za tłumem. Potrzebuję konta, a nie znam się na bankowości -
    > biorę konto tam, gdzie większość zakładając, iż kilka milionów klientów
    > nie może się mylić.

    Myslisz ? A nie bardziej z przyzwyczajenia, z nieswiadomosci ?
    Bo oferta ... delikatnie mowiac :-)

    A moze z ilosci oddzialow ? A im wiecej klientow, tym wiecej tych
    oddzialow mozna utrzymac.

    > Zauważ do tego, iż prawie każdy bank na sprzedaż dba o liczbę klientów -
    > przypomnij sobie promocje w Meritum czy Kredyt Banku przed przejęciem.
    > Ten druki oferował 7% na... ROR.

    A oplata za konto jaka byla ?
    Bylo, minelo, kiedys te odsetki byly ogolnie wieksze.

    Klient to dla banku troche pieniedzy, ktore trzyma na koncie, byc moze
    oplaty miesieczne, byc moze szansa udzielenia kredytu.

    >> Idzie ku normalności po prostu- korzystasz z usług banku-płacisz za te usługi.
    > Wątpliwa ta "normalność". W przypadku kredytobiorcy - OK. Natomiast w
    > przypadku depozytów sprawa jest już wątpliwa, czy to klient powinien
    > płacić. Zdaję sobie sprawę, że większość banków chętnie obłożyłaby
    > opłatami wszystko i wszystkich, ale gdzieś tam zdrowy rozsądek powinien
    > zostać zachowany. Ja widzę podstawową rolę banku, jako pośrednika. Daję
    > kasę i bank powinien mi za to płacić, doliczać swoją marżę, po czym
    > przekazywać go kredytobiorcy.

    A innych funkcji nie dostrzegasz ?
    Przelewy i inne platnosci - plac kliencie, lub gon do kasy.
    Bezpieczny depozyt - plac kliencie, lub kupuj sejf i alarm.
    Karta - plac kliencie, lub biegaj z gotowka.

    >W przypadku karty zysk generuje jej używanie. Proste.

    Coraz mniejszy - chyba ze kredyt.
    A oprocz zysku sa i koszty - ten system informatyczny trzeba
    utrzymywac.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1