  • 11. Data: 2007-11-17 22:37:57
    Temat: Re: bilansowanie w mbanku w k. hipotecznym
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "=== igoR ===" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:fhnl3q$9e8$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie wiem jak Ty, ja nie trzymam kasy na nieoprocentowanym koncie.

    Jak to na nieoprocentowanym? Na oprocentowanym w wysokości oprocentowania
    kredytu i to dodatkowo bez podatku Belki.

    > Co innego firma, np. handlowa. Codziennie spływa jakaś kasa, więc leży. Na
    > moje konto wpływa raz, dwa razy w miesiącu, i dłużej niż dzień czy dwa nie
    > pozwalam leżeć.

    Ano widzisz, a na moje wpływa wiele razy w miesiącu i czasami leży przez
    wiele tygodni. Potem powiedzmy przez kilka dni nie leży, a potem leży znowu.

    > Jak ktoś ma luźne kilkadziesiąt tysięcy, nie trzyma tego na koncie.

    Poważnie? A gdzie trzyma?

    marekz

  • 12. Data: 2007-11-18 12:20:30
    Od: "John Cleese" <m...@o...pl>

> [...]
    > zadłużenie w
    > ub. m-cu. Według mnie to taki bajer marketingowy, bo o ile można na koncie
    > osobistym mieć 3000 czy 5000, nikt nie trzyma więcej. Jak mam grubszą kasę
    > zaraz ją inwestuje, aby nie traciła na wartości. Więc jeśli to jeden z,
    > jak
    > myślisz, plusów, odrzuć go i nie bierz pod uwagę, jeśli szukasz kredytu.
    > Dobre
    > może w przypadku nieruchomości komercyjnych, dla dużych firm, kiedy
    > niejednokrotnie wpływy bilansują kredyt, a kasa jest wolna, ale nie dla

    Dzięki Igor - faktycznie - nie ma sensu akurat na to zwracać uwagi, bo jeśli
    np. 100k ma ci leżeć na koncie przez miesiąc - toż to czysta głupota!
    Inna prawda jest taka, że mbank ma relatywnie dość niskie koszty
    okołokredytowe. Choć bywają lepszez banki jeśli już jesteśmy przy 300k -
    polecam www.ehipoteka.com

  • 13. Data: 2007-11-18 15:17:11
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail k...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Nic nie deklarujesz. Ustalasz np. limit 1000 PLN. Wtedy jeśli na
    > ekoncie
    > będzie więcej to zostanie to przelane na to "subkonto" a jeśli mniej
    > to zostanie z tego subkonta uzupełnione.
    > A do liczenia odsetek będzie wzięta średnia z subkonta.

    czyli jezeli wezme kredyt 200 tys i mimo to bede miał na koncie 200 tys to
    bede splacał kredyt bez odsetek? Czy kasa na tym subkoncie jest
    oprocentowana?

    "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu
    1 godziny inaczej nie będziesz miał w nowym roku SEXU!!!"

  • 14. Data: 2007-11-18 15:52:06
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Budzik pisze:
    [...]

    > czyli jezeli wezme kredyt 200 tys i mimo to bede miał na koncie 200 tys to
    > bede splacał kredyt bez odsetek?
    Tak.
    > Czy kasa na tym subkoncie jest oprocentowana?

    A jak myślisz[1]?
    KJ
    [1] - nie jest.

  • 15. Data: 2007-11-18 18:48:32
    Od: "John Cleese" <m...@o...pl>

    wiadomości news:18112007.6CBF2E38@budzik61.poznan.pl...
> [...]
    > "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu
    > 1 godziny inaczej nie będziesz miał w nowym roku SEXU!!!"

    zależy ile czasu będziesz jeszcze miał te 200k na koncie

  • 16. Data: 2007-11-18 19:59:36
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    John Cleese wrote:
    [...]
> [...]
    > okołokredytowe. Choć bywają lepszez banki jeśli już jesteśmy przy 300k -

    Nie wiem czy taka czysta głupota.

    Zakładając że oprocentowanie kredytu hipotecznego wynosi 6%, to twój zysk z
    leżących tam 100k jest własnie 6% od sumy, czyli 6tys rocznie.

    Taki sam zysk jest z lokaty oprocentowanej 7.5% (uwzględniając belkowe).
    Znajdź mi lokatę na 7.5%?

    p. m.

  • 17. Data: 2007-11-18 20:59:40
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    mvoicem pisze:
    [..]

    > Taki sam zysk jest z lokaty oprocentowanej 7.5% (uwzględniając belkowe).
    > Znajdź mi lokatę na 7.5%?

    Dodajmy jeszcze "bankową", bo inaczej zaraz będziemy epatowani zyskami z
    akcji :)

    KJ

  • 18. Data: 2007-11-18 21:25:02
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    > Dodajmy jeszcze "bankową", bo inaczej zaraz będziemy epatowani zyskami z
    > akcji :)

    No nie wiem czy będziemy epatowani. Tak myslę, że w ostatnich dniach
    przybyło nam sporo Inwestorów Długoterminowych na akcjach i funduszach
    akcyjnych. ;-)

    marekz

  • 19. Data: 2007-11-18 23:01:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail k...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
> [...]

    czyli zysk to oprocentowanie kredytu - oprocentowanie konta.
    Tak myslałem, ale wolałem sie upewnic.

    Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki
    mizernej pensji z bankomatu, powiedziałem do siebie: "Chyba się urżnę".
    No i proszę!