    From: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: bezsens podstawowej funkcjonalnosci KK
    Date: Fri, 22 Feb 2008 00:25:25 +0100

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:d882934f-6a7e-401a-91ef-4bf056f38903@b29g2000hs
    a.googlegroups.com...

    8. BZ WBK 269 000

    Znajdzie sie w sumie wiecej niz z tysiac osob, ktore tak bawia sie z
    przelewniem i zwracaniem? Na 269 tys wydanych kart?

    Nie wiem. Skoro ta funkcjonalność istnieje, musi być to poparte jakimś
    rachunkiem, że się to per saldo opłaca. Może się nawet i nie opłaca, ale
    może efekt marketingowy jest uważany za ważniejszy, na co zwrócił uwagę
    Eneuel. Niech nawet to będzie ten tysiąc osób. Niech każdy przeleje tylko
    10k. To daje rzeczywiście tylko 10 milionów złotych. przy tysiącu osób
    rzeczywiście wychodzi, że to drobne.

    Niemniej jednak uważam, że gdyby prawie wszyscy z tego skorzystali
    jednocześnie (powiedzmy, że byłoby to 3 milardy złotych, nie wiem jaka jest
    suma limitów KK w BZWBK), mogłoby to doprowadzic do zagrożenia upadkiem
    banku, gdyż jednocześnie bank utraciłby trwale przychody z transakcji
    bezgotówkowych kartami. Wprawdzie trochę byłoby to załagodzone tym, że na te
    5 dni co 60 dni część środków by wracała do banku, ale po 5 dniach
    wypływałaby ponownie.

    marekz