  • Data: 2008-02-22 06:41:57
    Temat: Re: bezsens podstawowej funkcjonalnosci KK
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 22 Lut, 00:25, "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> wrote:
    > Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w
    wiadomościnews:d882934f-6a7e-401a-91ef-4bf056f38903@
    b29g2000hsa.googlegroups.com...

    > 8. BZ WBK 269 000
    >
    > Znajdzie sie w sumie wiecej niz z tysiac osob, ktore tak bawia sie z
    > przelewniem i zwracaniem? Na 269 tys wydanych kart?
    >
    > Nie wiem. Skoro ta funkcjonalność istnieje, musi być to poparte jakimś
    > rachunkiem, że się to per saldo opłaca. Może się nawet i nie opłaca, ale
    > może efekt marketingowy jest uważany za ważniejszy, na co zwrócił uwagę
    > Eneuel. Niech nawet to będzie ten tysiąc osób. Niech każdy przeleje tylko
    > 10k. To daje rzeczywiście tylko 10 milionów złotych. przy tysiącu osób
    > rzeczywiście wychodzi, że to drobne.

    Chodzilo mi raczej o to, ze pozostale osoby korzystaja z tej
    funkcjonalnosci w sposob przynoszacy bankowi zyski - dlatego nie warto
    ograniczac tego max tysiaca, jesli obuchem ograniczenie trafiloby w
    "zwyklych klientow"
    Znam tylko jedna osobe z KK w BZWBK - z przelewow korzysta jak z linii
    debetowej i to przelewajac sobie pieniadze kilkakrotnie na konto
    podpiete jako obce, bedac usatysfakcjonowanym, ze oplata nizsza niz w
    bankomacie.
    Czasem nawet splaci KK w GP....
    Funkcjonalnosc ta jest chwalona rowniez przy zakupach w internecie -
    wiele sklepow ma narzut za platnosc KK rzedu 2% czy wiecej. Przy
    zakupie przelewem z karty, placac tylko 3 zl i korzystajac z GP, mozna
    ominac ten narzut - przy zakupach powyzej 150 zl juz wychodzi taniej.
    Tysiace i miliony, ktore wyliczyles tez sa wg mnie raczej nizsze, bo
    KK sa przyznawane z limitem max 6-o krotnosc zarobkow, pomniejszanym o
    zdolnosc kredytowa bedaca efektem posiadania innych produktow.
    W Polsce srednia placa netto wynosi nieco ponad 2 tys zl.

    Ktos podsumowal te dzialania z przelewaniem - "hobbysci" :)