    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: bezsens podstawowej funkcjonalnosci KK
    Date: Thu, 21 Feb 2008 23:50:30 +0100

    "MarekZ" fpfl7p$d1r$...@n...news.tpi.pl

    > co powstrzymuje posiadaczy tych KK przed przelewaniem caklego dostepnego
    > salda na rachunek.

    Niewiele osób ma w WBK limit rzędu 125 tysięcy złotych a przy 5 tysiącach raczej
    nie przelejesz więcej niż 2 tysiące, bo zabraknie Ci na zakupy w sklepie. :)

    No a przelew 2 tysięcy za 3 złote niekoniecznie jest dla banku stratą, :)
    zwłaszcza wówczas, gdy bank zarobi trochę na reklamie :) i na prowizjach,
    jakie otrzyma pośrednio od sklepów za transakcje_bezgotówkowe/zakupy. :)

    Ponadto nie każdy ma ochotę na takie zarobki. :)
    Jeśli kogoś przyciśnie -- bank wystąpi w roli dobroczynnego Samarytanina. ;)
    Ale czy bez docisku naprawdę warto? Dla kilku procent z lokaty? :)

    Ponoć Polacy, gdyby mieli chleb za darmo, karmiliby nim świnie, :)
    podczas gdy w innych krajach aż tak źle nie jest. :)

    Co do Citi -- nie można stamtąd przelewać na konta dowolne, ale tylko na wybrane.
    Można jedynie płacić swoje powinności typu elektryczność, telefon, gaz itp. :)

    Może to dla Polaków zbyt wysoki poziom cywilizacyjny... ;)

    -=-

    Karta w WBK jest za freeko tylko przez rok, później trzeba za nią zapłacić.
    Nie wiem, jak jest w Citi, bo wersji jest wiele. Ja chyba na umowie mam rok
    lub dwa lata a w ustnych obietnicach trzy lata. :)

    -=-

    Jeśli banki uznają, że źle wychodzą na kartach, mogą warunki zmienić.
    WBK chyba zastrzega sobie możliwość zablokowania przelewu.

    -=-

    I wreszcie najważniejsze:

    Co to za bank, którym wstrząsnąć mogą takie straty? ;)
    Lukas, ING Śląski czy Sygma muszą kombinować i ciułać, bo to banki dziadowskie,
    ale inne/normalne/przeciętne mogą sobie pozwolić na zabawy z kieszonkowymi. ;)
    (bo to raczej drobne/kieszonkowe pieniądze, nie jakieś poważne)

    -=-

    Ja inicjatywę WBM i Citi popieram. :)

    --