  • 1. Data: 2002-05-23 12:49:27
    Temat: bezpieczenstwo kart kredytowych
    Od: "fewrem" <f...@k...net.pl>

    witam

    zastanawiam sie jak to dziala,
    ktos ma karte kredytowa np. visa clasic i zeby dokonac zaplaty za jakis
    towar w sieci wystarczy
    spisac dane z karty takie jak,
    imie, nazwisko, numer karty, date wygasniecia, no i kod ktory jest ostatnimi
    liczbami numeru karty
    jednym slowem wszystko to co podajemy znajduje sie na karcie,

    moje pytanie:
    co jesli karta dostanie sie w niepowolane rece, lub ktos przechyci dane z
    karty?
    przyjdzie mi rachunek do podpisania wtedy ja powiem ze nie dokonywalem
    takiego zakupu i?
    co dalej? kto ponosi konsekwencje finansowe ja? czy bank?
    jak to jest?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-05-23 13:01:40
    Temat: Re: bezpieczenstwo kart kredytowych
    Od: <i...@p...onet.pl>

    Nie powiedziałeś wyraźnie ale rozumiem, że chodzi o zakupy bez fizycznego
    okazania karty (internet, telefon itp.).
    W najgorszej sytuacji jest sprzedający bo on jest najmniej chroniony. Jeżeli
    rzecz dotyczy towaru niematerialnego (oglądanie panienek, serwis ekonomiczny,
    horoskop na życzenie itp.) to praktycznie oznacza wykonanie usługi za darmo.
    Jeżeli chodzi o rzecz materialną to zawsze jest adres na jaki towar dostarczono
    i potwierdzenie odbioru. Jeżeli zdaniem dostawcy kwota jest tego warta to tym
    tropem można ścigać oszustów (jak się ktoś uprze to warto nawet za kilka zł).
    W lepszej sytuacji jest klient bo pieniądze odzyskuje z definicji choc
    niekoniecznie natychmiast.
    Jeżeli mówimy o zakupach z okazaniem rzeczywistej karty to ploecam wątek o
    artykule w Rzepie.

  • 3. Data: 2002-05-23 13:12:32
    Od: "hosi" <h...@W...pl>

    Użytkownik <i...@p...onet.pl> napisał:

    > W lepszej sytuacji jest klient bo pieniądze odzyskuje z definicji choc
    > niekoniecznie natychmiast.

    Co masz na myśli pisząc "z definicji"?

    hosi

  • 4. Data: 2002-05-23 13:46:56
    Od: <i...@p...onet.pl>

    W wypadku transakcji bez fizycznego użycia karty akceptant nie ma żadnego
    fizycznego dowodu potwierdzenia dokonania transakcji przez prawowitego
    właściciela karty więc każda reklamacja MUSI być skuteczna.
    Do rozstrzygnięcia jest tylko czy chargeback nastąpi zaraz czy po wyczerpaniu
    regulaminowego czasu na przesłanie kwitków.
    UWAGA Mimo to zdecydowanie odradzam zamawianie czegokolwiek a następnie
    reklamowanie transakcji.

  • 5. Data: 2002-05-23 15:56:51
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "fewrem" <f...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > takiego zakupu i?
    > co dalej? kto ponosi konsekwencje finansowe ja? czy bank?

    Dla małych kwot ty ponosisz, dla dużych (po żmudnych i czasochłonnych
    odwołaniach) pokrywa to ubezpieczalnia Twojej karty.

    Jeśli karta nie jest zastrzeżona to nic twój bank ci nie odda. Jesteś
    stratny.

    Oglądanie np. porno stron ty komuś sfinansujesz i bank ci tego nie odda, bo
    to są znikome jednostkowo kwoty.

  • 6. Data: 2002-05-23 16:15:02
    Od: "Bogdan" <b...@h...pl.remove-it>

    > W wypadku transakcji bez fizycznego użycia karty akceptant nie ma żadnego
    > fizycznego dowodu potwierdzenia dokonania transakcji przez prawowitego
    > właściciela karty więc każda reklamacja MUSI być skuteczna.

    A kto zMUSI bank do oddania pieniędzy? Regulaminy kart są tak pisane, jakby
    klient był cytryną - zawsze wycisną pieniądze od niego. Skąd ten optymizm?

  • 7. Data: 2002-05-23 16:36:24
    Temat: Re[2]: bezpieczenstwo kart kredytowych
    Od: k...@p...onet.pl (Konlin)

    Hello inkoguto,

    Thursday, May 23, 2002, 5:56:51 PM, you wrote:

    i> Dla małych kwot ty ponosisz, dla dużych (po żmudnych i czasochłonnych
    i> odwołaniach) pokrywa to ubezpieczalnia Twojej karty.
    i> Jeśli karta nie jest zastrzeżona to nic twój bank ci nie odda. Jesteś
    i> stratny.
    i> Oglądanie np. porno stron ty komuś sfinansujesz i bank ci tego nie odda, bo
    i> to są znikome jednostkowo kwoty.

    To jak w koncu jest? Bo jak napisalem wczoraj o ubezpieczeniu VC Multi
    w tym kontekscie to WF napisal, ze po co ubezpieczac skoro mozna
    skutecznie zareklamowac. To chyba cos istotna roznica w pogladach,
    prawda?

    Best regards,
    Konlin mailto: k...@p...pl

  • 8. Data: 2002-05-23 17:04:18
    Temat: Re: Re[2]: bezpieczenstwo kart kredytowych
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Konlin" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w tym kontekscie to WF napisal, ze po co ubezpieczac skoro mozna
    > skutecznie zareklamowac. To chyba cos istotna roznica w pogladach,

    Może mu się udało skutecznie reklamować.
    Mnie udało się stracić!!!. Widocznie miałem kartę w niewłaściwym banku:-(

  • 9. Data: 2002-05-23 17:35:48
    Od: "hosi" <h...@W...pl>

    Użytkownik "inkoguto" <p...@b...pl> napisał:

    > Może mu się udało skutecznie reklamować.
    > Mnie udało się stracić!!!. Widocznie miałem kartę w niewłaściwym banku:-(

    W jakim?
    Ku przestrodze innym grupowiczom ;-)

    hosi

  • 10. Data: 2002-05-23 17:37:18
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "hosi" <h...@W...pl> napisał w wiadomości
    > W jakim?
    > Ku przestrodze innym grupowiczom ;-)

    Akurat w PKO BP i Pekao. To były trudno zauważalne transakcje na pojedyncze
    dolary.
    Domniemuje, że za porno strony. Od tamtego czasu niczego nie kupuje w
    Internecie. nie mam pojęcia jakim cudem numery kart dostały się w
    niewłaściwe ręce.