  • 1. Data: 2002-05-23 11:33:02
    Temat: Banki dopieszczają VIP-ów: już od 3 tys. zł miesięcznie
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    Troszke mnie nie bylo na liscie :) Jestem na finiszu magisterki, V rozdzial
    wlasnie koncze :)
    Praca wyszla dluuugasna, ale az zal o niektorych rzeczach nie wspomniec....

    Nie wiem czy bylo, ale ciekawy artykul (gdzie sie przenisc zeby miec golda
    ;)))

    Po wiecej newsow - a jest ich dosc imponujaca ilosc od ostatniego czasu
    zapraszam na:

    http://www.prnews.pl/newsy/article_summary.html

    za bankier.pl

    Banki dopieszczają VIP-ów: już od 3 tys. zł miesięcznie
    Większy zysk na lokatach, indywidualnie ustalane warunki kredytów, większe
    limity kredytu w rachunku, doradztwo i pomoc specjalistów od inwestycji, to
    tylko niektóre bonusy posiadaczy bankowych kont dla zamożnych klientów.

    Nie od dziś banki dostrzegają ponadprzeciętnie zamożne osoby i starają się,
    aby stały się one ich klientami. Nie należy jednak mieć złudzeń, że chodzi o
    prestiż banku, gdyż przecież dane osobowe właściciela rachunku są objęte
    tajemnicą. To raczej właściciel konta VIP jest wyróżniony i uprzywilejowany
    jako korzystający z usług bankowych. Z kolei bankom posiadanie klientów z
    kontem VIP zapewnia stały dopływ pieniędzy w znacznych kwotach, co poprawia
    ich płynność. Konta dla klientów z dużymi dochodami prowadzą wszystkie
    większe banki obecne na naszym rynku, ale zaczynają je oferować również
    średnie i mniejsze instytucje, jak Fortis Bank Polska. Niektóre z banków
    proponują nawet rachunki dla VIP - ów zamożnych i bardziej zamożnych, te
    drugie opatrując nazwą Prestiż lub Elita.

    Kto jest VIP-em

    Na to pytanie banki dają bardzo różne odpowiedzi. Najłatwiej zostać VIP - em
    w PKO BP, gdzie dla założenia Złotego Konta wystarczy 6 tys. zł wpływów
    przez 3 miesiące (średnio 2 tys. zł miesięcznie), w Kredyt Banku, w którym
    Ekstrakonto VIP można założyć mając 3 tys. zł comiesięcznych wpływów na
    rachunek osobisty i w Fortis Banku Polska, oferującym pakiet Srebrny
    klientom o średnich dochodach minimum 3 tys. zł na miesiąc przez co najmniej
    kwartał. Więcej, bo co najmniej 5 tys. zł miesięcznie wymaga bank Pekao od
    posiadaczy Eurokonta VIP i Bank Zachodni WBK od właścicieli Konta 24
    Prestiż. Wyżej poprzeczkę ustawia Kredyt Bank dla klientów z Ekstrakontem
    Elita, którzy muszą wykazać się minimalnymi miesięcznymi dochodami 10 tys.
    zł, wpływającymi na rachunek. Jeszcze bardziej wymagający jest Fortis Bank
    Polska, gdzie posiadacze pakietu Złoty VIP powinni mieć na koncie co
    najmniej pół miliona złotych.

    Odsetki wyższe, choć nie wszędzie

    Jedną z korzyści, jakie dają niektóre konta dla dysponujących największymi
    dochodami, to wyższe odsetki niż na standardowych rachunkach osobistych,
    które mają przeciętni klienci. Na przykład w BGŻ oprocentowanie konta
    osobistego Integrum w pakiecie VIP wynosi 3,25 proc. w skali roku, czyli. o
    0,5 pkt proc. wyżej niż w standardowej ofercie. Lepsze "przebicie" proponuje
    bank PKO BP. Najkorzystniejsze różnice w odsetkach między zwykłymi a
    VIP-owskimi rachunkami - aż 3,5 pkt proc. - oferuje jednak Bank Zachodni
    WBK. Niestety nie we wszystkich bankach rachunki dla zamożniejszych osób są
    oprocentowane więcej niż pozostałe. Odsetkowych preferencji dla kont VIP -
    ów nie stosuje Pekao i Kredyt Bank, jednak drugi z nich i tak zapewnia
    wszystkim właścicielom rachunków stosunkowo wysoki zysk 5 proc., niezależnie
    od stanu ich kieszeni.

    Bonusy dla krezusa

    Jednak największe korzyści z rachunków dla ludzi z dochodami wyższymi od
    przeciętnej, to specjalne dodatki do nich. Chodzi o: karty bankomatowe i
    płatnicze z dużymi limitami debetowymi, a często z dłuższymi niż zwykłe
    okresami spłaty debetu, wyższe odsetki od lokat, preferencyjne
    oprocentowanie i warunki spłaty wszelkich kredytów, łącznie z hipotecznymi,
    indywidualna obsługa w oddzielnych centrach, możliwość powierzenia swych
    pieniędzy do inwestowania specjalistom ze związanej z bankiem firmy asset
    management oraz ubezpieczenia o szerokim zakresie działania. To bankowe
    przywileje VIP-ów. Zwykło się uważać, że konta dla najlepszych klientów w
    polskich bankach daleko odbiegają od standardu oferowanego na Zachodzie.
    Rzeczywistość niezupełnie to potwierdza. W większości krajów Unii
    Europejskiej nie istnieje np. instytucja kredytu w koncie, który z kolei w
    Polsce jest bardzo rozpowszechniony. Na Zachodzie konta osobiste są też z
    reguły nie oprocentowane - powiedział PG Piotr Gajdziński, rzecznik prasowy
    Banku Zachodniego WBK.

    --
    ------
    Amra the Freelancer

  • 2. Data: 2002-05-23 15:47:25
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    > Banki dopieszczają VIP-ów: już od 3 tys. zł miesięcznie

    Zapomnieli dodac, ze najczesciej produkty dla VIP sa bardzo drogie (karty,
    prowadzenie konta). Dlatego ja zamiast wyrabiac sobie prestige wole miec
    zwykla karte, zwykle konto, a nie np. placic za prowadzenie iles_tam
    dziesiat (a moze juz set?) zl rocznie czy np. 250zl za golda.

    Pochwalam natomiast banki, ktore VIPom daja np. KK na preferencyjnych
    warunkach lub z odstepstwami od norm (np. bez etatowej pracy).

    pzdr

  • 3. Data: 2002-05-23 16:24:39
    Od: "Grzegorz Podsiadło" <e...@s...pl>

    Szymon wrote in news:acj32q$d3h$1@absinth.dialog.net.pl:

    > Pochwalam natomiast banki, ktore VIPom daja np. KK na
    > preferencyjnych warunkach lub z odstepstwami od norm (np. bez
    > etatowej pracy).

    A jakie dają kk bez etatu ? I jakie są potrzebne dochody ?

    --
    empeg

    {8F49DDC8-A0E8-40EE-BD10-0C38A8AB06C6}