  • 1. Data: 2016-05-19 00:26:12
    Temat: Re: banki oszczedzaja
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    J.F. napisał(a) w wiadomości: <573994c8$0$699$65785112@news.neostrada.pl>...

    >Bank oszczedza, klienci traca ... a moze i banki traca.
    >
    >http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/nauka-i-technik
    a/tak-si%c4%99-robi-phishingi-%e2%80%93-
    bank-oszcz%c4%99dza-na-sms-ach-klienci-s%c4%85-naiwn
    i-a-straty-id%c4%85-w-setki-tysi%c4%99cy
    /ar-BBt0xcy

    >Wbrew tytulowi to chyba nie ma wiele wspolnego z cieciem kosztow,
    >ale tak odnosnie innych przypadkow/bankow to sie zastanawiam, kto tu
    >ma racje:
    >
    >-moge sobie wlaczyc powiadomienie SMS o transakcjach, to przyspieszy
    >wykrywanie roznych fraudow,
    >-ale poniewaz usluga jest platna, to nie wlaczam :-)
    >
    >I kto tu bedzie winny w razie fraudu ?
    >Ja, czy bank ?

    Winny będzie złodziej, co jest oczywiste i nie podlega dyskusji.
    Ale gdy niemal normą jest przenoszenie odpowiedzialności na
    kogoś innego...

    "Nadawca informował, że w trosce o bezpieczeństwo klientów dostęp
    do konta został zablokowany z powodu nieautoryzowanego dostępu.
    Aby odzyskać konto, należało się zweryfikować na stronie
    www.bzwbk.pl/weryfikacja. Faktycznie jednak link prowadził do strony
    w domenie centrum24.pw - ale tego już wielu odbiorców nie zauważyło,
    [...]"

    Nawet gdyby wyświetliło się w pasku adresu?

    Żaden bank nigdy nie prosi o weryfikację w ten sposób (chyba, że
    o czymś nie wiem).
    Czy można wreszcie wbić to ludziom do łbów?
    Np. zakaz przechodzenia na czerwonym świetle chyba się wbić udało,
    chociaż niektórzy - ale świadomie - go łamią drwiąc sobie z kierowców
    i własnego życia.

    Żadko odbieram pocztę, wiec gdy chcę "zweryfikować" to już strona
    zablokowana i nie mogę spróbować podać nr konta iPKO lub karty
    kredytowej Adolfa H., Iosifa Dż. czy podobnych indywiduów.

    Co do weryfikacji SMS-em - wolałem karty kodów. Irytuje mnie też
    zwyczaj przysyłania w SMSach jawnie pełnej kwoty transakcji.
    Nr benficjenta wystarczy.
    A 3D raz doprowadziło mnie już niemal do szału.
    Najpierw do transakcji potrzebny był bank i człowiek
    Potem doszedł komputer lub komórka. Potem "lub" zamieniło się w "i".
    Potem...

    Arek

  • 2. Data: 2016-05-19 09:35:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 19 May 2016 00:26:12 +0200, Arek napisał(a):
> [...]
    i-a-straty-id%c4%85-w-setki-tysi%c4%99cy/ar-BBt0xcy

    > Winny będzie złodziej, co jest oczywiste i nie podlega dyskusji.

    Ale komu bedzie winny - mnie czy bankowi ? :-)

> [...]
    > Żaden bank nigdy nie prosi o weryfikację w ten sposób (chyba, że
    > o czymś nie wiem).
    > Czy można wreszcie wbić to ludziom do łbów?

    Zmiana systemu i "wymagana zmiana hasla", czy "dawno nie zmieniales
    hasla - zrob teraz dla bezpieczenstwa".

    A przeciez nie trzeba tak - mozna rozeslac info "promocyjna lokata",
    "tania pozyczka", i gdzies tam na stronie "zaloguj sie aby poznac
    szczegoly".

    > Np. zakaz przechodzenia na czerwonym świetle chyba się wbić udało,
    > chociaż niektórzy - ale świadomie - go łamią drwiąc sobie z kierowców
    > i własnego życia.

    Zazwyczaj nie

    > Co do weryfikacji SMS-em - wolałem karty kodów. Irytuje mnie też
    > zwyczaj przysyłania w SMSach jawnie pełnej kwoty transakcji.
    > Nr benficjenta wystarczy.

    A czemu kwota nie ? Mozna sie pomylic, mozna przejac cudze konto,
    mozna zgrabnego wirusa napisac ...

    Postep :-)

    J.

  • 3. Data: 2016-05-19 17:43:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 62igbt6q32b6$.1ivfu2317pihh$....@4...net

    > Ale komu bedzie winny - mnie czy bankowi ? :-)

    IMO bankowi, ;) nie Tobie, gdyż:

    - bank jest od Ciebie znacznie silniejszy (mniejszy ból)
    - bank ma większe poletko do popisu (możliwości obronne)
    Ty po prostu podporządkowujesz się zaleceniom banku
    lub
    rezygnujesz z usług banku; rzadkie są przypadki
    negocjowania umowy; ja akurat wynegocjowałem
    indywidualizację ;) umowy o kartę kredytową Citi;
    kartę tę mam od lipca 2007 roku, choć umowa uległa
    zmianie po renegocjacjach ;)
    - bankowi łatwiej ścigać złodzieja niż Tobie
    - bank potrzebuje setek tysięcy klientów, zaś
    Ty potrzebujesz jednego banku, lub dwóch...

    Moim zdaniem złodzieje nie rozważają ;) zadań typu: 'kogo okradam?'.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_