    From: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: banki oszczedzaja
    Date: Thu, 19 May 2016 00:26:12 +0200

    J.F. napisał(a) w wiadomości: <573994c8$0$699$65785112@news.neostrada.pl>...

    >Bank oszczedza, klienci traca ... a moze i banki traca.
    >
    >http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/nauka-i-technik
    a/tak-si%c4%99-robi-phishingi-%e2%80%93-
    bank-oszcz%c4%99dza-na-sms-ach-klienci-s%c4%85-naiwn
    i-a-straty-id%c4%85-w-setki-tysi%c4%99cy
    /ar-BBt0xcy

    >Wbrew tytulowi to chyba nie ma wiele wspolnego z cieciem kosztow,
    >ale tak odnosnie innych przypadkow/bankow to sie zastanawiam, kto tu
    >ma racje:
    >
    >-moge sobie wlaczyc powiadomienie SMS o transakcjach, to przyspieszy
    >wykrywanie roznych fraudow,
    >-ale poniewaz usluga jest platna, to nie wlaczam :-)
    >
    >I kto tu bedzie winny w razie fraudu ?
    >Ja, czy bank ?

    Winny będzie złodziej, co jest oczywiste i nie podlega dyskusji.
    Ale gdy niemal normą jest przenoszenie odpowiedzialności na
    kogoś innego...

    "Nadawca informował, że w trosce o bezpieczeństwo klientów dostęp
    do konta został zablokowany z powodu nieautoryzowanego dostępu.
    Aby odzyskać konto, należało się zweryfikować na stronie
    www.bzwbk.pl/weryfikacja. Faktycznie jednak link prowadził do strony
    w domenie centrum24.pw - ale tego już wielu odbiorców nie zauważyło,
    [...]"

    Nawet gdyby wyświetliło się w pasku adresu?

    Żaden bank nigdy nie prosi o weryfikację w ten sposób (chyba, że
    o czymś nie wiem).
    Czy można wreszcie wbić to ludziom do łbów?
    Np. zakaz przechodzenia na czerwonym świetle chyba się wbić udało,
    chociaż niektórzy - ale świadomie - go łamią drwiąc sobie z kierowców
    i własnego życia.

    Żadko odbieram pocztę, wiec gdy chcę "zweryfikować" to już strona
    zablokowana i nie mogę spróbować podać nr konta iPKO lub karty
    kredytowej Adolfa H., Iosifa Dż. czy podobnych indywiduów.

    Co do weryfikacji SMS-em - wolałem karty kodów. Irytuje mnie też
    zwyczaj przysyłania w SMSach jawnie pełnej kwoty transakcji.
    Nr benficjenta wystarczy.
    A 3D raz doprowadziło mnie już niemal do szału.
    Najpierw do transakcji potrzebny był bank i człowiek
    Potem doszedł komputer lub komórka. Potem "lub" zamieniło się w "i".
    Potem...

    Arek