  • 21. Data: 2020-12-09 12:24:21
    Temat: Re: aplikacja obowiazkowa
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-12-09 o 12:15, Piotr Gałka pisze:

    > Problem jest taki, że mi się wydaje (tylko wydaje), że decyzja o
    > instalowaniu jakiejkolwiek aplikacji na telefonie powinna być
    > poprzedzona zainstalowaniem jakiegoś wiarygodnego (a więc zapewne
    > komercyjnego) antywirusa.

    Ponoć antywirusy na Androida to placebo, bo one same nie mają żadnych
    uprawnień, aby kontrolować inne procesy, czy aplikacje. No i jakiego
    antywirusa miałbyś zainstalować przed zainstalowaniem antywirusa? :)
    Ogólnie rozumiem twoje obawy, ale wyznaje je mniej osób, niż szczerze
    wierzy w płaskość Ziemi.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2020-12-09 12:25:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 2020-12-09 o 11:32, Piotr Gałka pisze:
> [...]

    No wlasnie - mila cech mbanku jest to, ze limit wyrabia sie
    "wszystkimi kartami razem", a niemiłą - ze potem trzeba rezygnowac ze
    wszystkich kart :-)

    >Blik jest obsługiwany przez mBankową aplikację. Akurat to jest fajna
    >funkcjonalność, bo do zupełnie zeropłatnego konta w mbanku daje
    >możliwość płacenia w sklepach (tak jak kartą) oraz bezpłatną wypłatę
    >we

    To juz jest powszechne, czy ciagle w wielu karta nie mozna, a blikiem
    mozna ?
    Poza tym w karcie cenie sobie prostote - wystarczy przylozyc, i
    niezaleznosc od baterii telefonu ...

    >wszystkich bankomatach w Polsce. Już samo to drugie jest usługą, o
    >którą ciężko bezpłatnie w innych bankach, a już na pewno nie jest
    >bezpłatnie przy braku jakichkolwiek warunków typu obrót czy inne
    >ruchy na koncie.

    Dawniej byl jakis smiesznie maly limit na blika, ale teraz widze, ze
    mozna podniesc.

    >>> Aliora.

    >Rozumiem, że tak można, tylko po co :) Jest dobra usługa, nie ma co
    >nie korzystać. Przelewy do innego banku co najmniej kilka godzin, a
    >czasem

    Z drugiej strony - po co w mbanku trzymac pieniadze, na pewno nie dla
    odsetek :-(

    Trzymac, aby je mozna bylo w dowolnym bankomacie za darmo blikiem
    wyplacic ?
    No ... jest to dobre uzasadnienie ..

    Teraz dochodzi jeszcze kwestia karty wielowalutowej, ktora w mbanku
    jest darmowa ... no i wychodzi na to, ze KK w mbanku bede jeszcze
    dlugo mial ... choc w internecie mozna tez przeciez placic inaczej ...

    J.

  • 23. Data: 2020-12-09 12:33:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-12-09 o 12:25, J.F. pisze:

    > Z drugiej strony - po co w mbanku trzymac pieniadze, na pewno nie dla
    > odsetek :-(

    Zasadniczo pieniędzy tam nie trzymam, inwestycje sobie ogarniam gdzieś
    indziej. Niemniej jednak, jako człowiek starej daty, przyzwyczaiłem się
    do mbanku, że jest to bank, którego numer konta zawsze podaję, jak
    gdzieś muszę konto podać, i na razie nie mam obawy, że za rok będę
    konto kasował, i trzeba będzie kogoś powiadamiać. Nawet jeśli mbank
    pełni rolę tylko "przyjmowacza" pieniędzy, które potem rozdysponowuję
    gdzieś indziej, to już sama ta stałość numeru konta ma swoje zalety.
    Jakoś, pomimo podwyżek, prawie od początku mam tam konto, nawet udało mi
    się przeżyć płatne przelewy prywatne za 50gr, podczas gdy w żadnym innym
    banku na dłużej miejsca nie zagrzałem, korzystając z nich tylko wówczas,
    jak tymczasowo mieli ofertę spełniającą moje wymagania.

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2020-12-09 14:02:02
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2020-12-08 o 21:43, _Master_ pisze:

    > "Ozdrowieniec" po szczepieniu na Covid-19 też pewnie będzie udowadniał
    > ten fakt APLIKACJĄ.

    To co piszesz niestety NIE jest niemożliwe:(

    --
    t0maszek

  • 25. Data: 2020-12-09 15:18:35
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 8 Dec 2020 22:05:00 +0100, w <5fcfea7f$0$508$65785112@news.neostrada.pl>,
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > Blik to jedyna metoda, aby wypłacić kasę z mbanku za darmo. W dodatku w

    No to muszę w końcu zobaczyć co to jest ten blik.

  • 26. Data: 2020-12-09 15:26:51
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 08.12.2020 o 22:14, Andrzej Kłos pisze:

    > Nie musi, może płacić. Analogicznie jak z kartą z kodami jednorazowymi
    > (było). Nie musiałeś mieć "komórki" do sms-ów, mogłeś mieć kartę z
    > kodami i... płacić.
    a czy można NIE mieć aplikacji i NIE mieć karty, mieć konto w mBanku i
    nic nie płacić?

    ToMasz

  • 27. Data: 2020-12-09 15:37:36
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    ToMasz <t...@p...fm.com.pl> writes:

    > a czy można NIE mieć aplikacji i NIE mieć karty, mieć konto w mBanku i
    > nic nie płacić?

    Tak.

    KJ

  • 28. Data: 2020-12-10 02:06:57
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Wed, 9 Dec 2020 12:05:57 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Rozumiem, że tak można, tylko po co :) Jest dobra usługa, nie ma co nie
    > korzystać.

    Doskonale rozumiem, że dla bardzo wielu osób blik jest wygodny.
    Ale *dla mnie* nie jest. Debetówka innego banku używana cztery razy w
    roku do wypłaty gotówki spokojnie mi wystarcza.

    > Przelewy do innego banku co najmniej kilka godzin, a czasem
    > kilka dni trwają, a z blikiem dostęp do gotowizny masz natychmiastowy.

    Grrrh.
    Nie przelewam do Aliora po to, żeby przestępować z nóżki na nóżkę i z
    debetówką Aliora nerwowo czyhać przy bankomacie na godzinę księgowania
    przelewu. Po prostu nie trzymam kasy w mBanku (bo tak! ;)

    --
    Imka

  • 29. Data: 2020-12-10 09:51:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-12-10 o 02:06, Imka pisze:

    > Doskonale rozumiem, że dla bardzo wielu osób blik jest wygodny.
    > Ale *dla mnie* nie jest. Debetówka innego banku używana cztery razy w
    > roku do wypłaty gotówki spokojnie mi wystarcza.

    Proszę, nie róbmy kurwy z logiki :) Wygodniej jest od razu z dowolnego
    bankomatu za podaniem 6-cyfrowego kodu, niż przelewać do innego banku,
    czekać aż dojdzie, brać kartę, iść do bankomatu danego banku i wypłacić.

    Rozumiem, że z powodów ideologicznych nie korzystasz z blika, ale nie
    dorabiaj do tego fałszywej ideologii, że jest mniej wygodny :)

> [...]
    > debetówką Aliora nerwowo czyhać przy bankomacie na godzinę księgowania
    > przelewu. Po prostu nie trzymam kasy w mBanku (bo tak! ;)

    Cóż, czyli aby wypłacić kasę z mbanku po prostu nie trzymasz kasy z
    mbanku; logiczne ;) W takim razie nie pisz, że wypłacasz z Aliora, a nie
    z mbanku, bo ci niewygodnie blikiem, tylko że po prostu nie masz czego z
    mbanku wypłacić. Wówczas nawet jeśli by ci za darmo zanosili pieniądze
    pod drzwi, to byś nie korzystała :)

    --
    Liwiusz

  • 30. Data: 2020-12-10 11:19:50
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-12-10 o 09:51, Liwiusz pisze:
    > W dniu 2020-12-10 o 02:06, Imka pisze:

    > Rozumiem, że z powodów ideologicznych nie korzystasz z blika, ale nie
    > dorabiaj do tego fałszywej ideologii, że jest mniej wygodny :)

    Ja korzystałem z blika czy z płacenia telefonem,
    ale bez dorabiania ideologii uważam, że to dla mnie było
    mniej wygodne i zaprzestałem.
    Jakoś prościej mi wyjąć kartę z portfela.