  • 11. Data: 2020-12-08 22:14:11
    Temat: Re: aplikacja obowiazkowa
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    _Master_ pisze:
    > To jest kolejny przypadek kiedy obywatel MISI mieć smartfona z Androidem
    > lub iOS.

    Nie musi, może płacić. Analogicznie jak z kartą z kodami jednorazowymi
    (było). Nie musiałeś mieć "komórki" do sms-ów, mogłeś mieć kartę z
    kodami i... płacić.

  • 12. Data: 2020-12-08 22:49:38
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Tue, 8 Dec 2020 22:05:00 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Blik to jedyna metoda, aby wypłacić kasę z mbanku za darmo. W dodatku w
    > każdym bankomacie za free. Możesz nie odczuwać potrzeby, ale trochę
    > niewygodnie by mi było, gdybym każdą wypłatę musiał przelewać do innego
    > konta, i wówczas wypłacać w wybranych bankomatach - bez sensu, lepiej od
    > razu wypłacić gdziekolwiek blikiem.

    Ależ rozumiem i absolutnie tego nie neguję! :)
    Ludzie przecież mają różne potrzeby, upodobania i zwyczaje.

    Akurat ja mam taki system gospodarowania gotówką, że wystarcza mi
    wypłata raz na jakiś czas (serio, raz na kilka miesięcy kilkaset
    złotych), załatwia to TZ swoją debetówką. A już moja głowa w tym, żeby
    ewentualne zapotrzebowanie na gotówkę zaawizować mu wcześniej :)

    Tak mam od kilku lat, a konkretnie od momentu, kiedy padł ostatni
    bastion gotówkowy na mojej trasie zakupów (stragan z warzywami).
    Ukartowili (uterminowali?!) się, z czego chętnie korzystam.

    PS. Nie - nie wydaję więcej tylko dlatego, że płacę kartą. Kupuję to, co
    mam w planach kupić i tyle. I w nosie mam służby które mnie profilują,
    "o, wracając z pracy w sobotę o 13:27 kupiła kilo rzepy!" - Liwiusz, to
    nie do Ciebie, tylko na wszelki wypadek :)

    PS.2 Jedyny zwyczaj jaki staram się (ewentualnie) u ludzi zmienić, to
    nawyk płacenia bankowi ;-P - za konto, kartę, przelewy... tak, są
    jeszcze tacy co płacą za przelew. O wiele młodsi od mnie, więc to nie
    kwestia wieku. Delikatnie napomykam, że to trochę dziwne, ale jeśli nie
    wykazują zainteresowania, nie drążę tematu. Ostatecznie, kto bogatemu
    zabroni :)

    --
    Imka

  • 13. Data: 2020-12-08 23:24:36
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > no moze jeszcze nie obowiazkowa, ale mbank informuje
    >
    > Od 1 marca 2021 r.:
    > 1. Podnosimy do 10 zł opłatę za kartę do konta.
    >
    > Unikniesz opłaty, jeśli w każdym miesiącu zapłacisz kartą (do konta
    > lub kredytową) łącznie 350 zł i choć raz zalogujesz się do aplikacji
    > mobilnej.

    U nas w firmie był kiedyś bufet, którego właściciel uznał, że nieco
    zaoszczędzi. Kupa ludzi korzystała, pewnie policzył * Xzł, i wyszło mu
    jak rządowi z podwyżkami podatków. Na początku do świeżych pomidorów
    zaczął dodawać stare :-)
    Po krótkiej chwili praktycznie wszyscy przenieśli się do placówek na
    zewnątrz, w bufecie najczęściej nie było nikogo, czasem widziałem tam
    jakąś osobę. Nie wiem czy zaoszczędził i ile, ale od dłuższego czasu
    bufet prowadzi inna firma.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 14. Data: 2020-12-09 00:01:36
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Imka napisał(a) :

> [...]
    > kwestia wieku. Delikatnie napomykam, że to trochę dziwne, ale jeśli nie
    > wykazują zainteresowania, nie drążę tematu. Ostatecznie, kto bogatemu

    Też próbuję edukować, ale ludzie mają różne hobby. Ale jak wiadomo,
    hobby wymaga wydatków. Więc skoro lubią płacić za
    posiadanie/używanie konta, to szanuję ich konika ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 15. Data: 2020-12-09 11:32:29
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > O, tu jest różnica. Nie odczuwam konieczności używania blika,

    Podobnie.
    Rezygnując z KK mBanku straciłem automat załatwiający bezpłatność
    debetówki więc ją też wyciąłem.
    O bliku słyszałem. Nie wiem za dokładnie co to takiego. Jeśli wymaga to
    instalowania jakiejś aplikacji na telefonie to nie mam konta tam gdzie
    się pobiera aplikacje (nie pamiętam nazwy).

    jak muszę
    > to radzę sobie przelewami, resztę kasy przerzucam do wzmiankowanego
    > Aliora.

    Wydaje mi sie, że jakiś czas temu musiałem coś w citi zmieniać (bo
    jakieś opłaty) i debetówka która była darmowa we wszystkich bankomatach
    jest chyba darmowa we wszystkich do kilku transakcji w miesiącu.
    P.G.

  • 16. Data: 2020-12-09 11:55:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > zaoszczędzi. Kupa ludzi korzystała, pewnie policzył * Xzł, i wyszło mu
    > jak rządowi z podwyżkami podatków. Na początku do świeżych pomidorów

    W sensie, że to sałatki? Musiały być ostro stare, skoro ludzie się
    zdołali jorgnąć :)

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2020-12-09 12:05:20
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Wed, 9 Dec 2020 11:32:29 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

> [...]
    > instalowania jakiejś aplikacji na telefonie to nie mam konta tam gdzie
    > się pobiera aplikacje (nie pamiętam nazwy).

    To wymaga przede wszystkim posiadania smartfona ;) Jestem szczęśliwą
    nie-posiadaczką, zatem problem dla mnie nie istnieje.
    Potem konta na guglu czy w innym AppStore, potem aplikacji bankowej
    banku w którym masz konto i który udostępnia blik, i dopiero wtedy
    możesz blikać :)

    Też nie wiedziałam co za zwierzę, poprosiłam kolegów żeby wyjaśnili "tak
    jakbyście tłumaczyli swojej babci". Uśmiechnęli się, wyjaśnili. IMO
    bardzo wygodne rozwiązanie i kiedyś pewnie stanie się normą, dla osób
    dla których noszenie całej posiadanej kasy w telefonie przy sobie to
    oczywistość ;-P

    --
    Imka

  • 18. Data: 2020-12-09 12:05:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-12-09 o 11:32, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > instalowania jakiejś aplikacji na telefonie to nie mam konta tam gdzie
    > się pobiera aplikacje (nie pamiętam nazwy).

    Blik jest obsługiwany przez mBankową aplikację. Akurat to jest fajna
    funkcjonalność, bo do zupełnie zeropłatnego konta w mbanku daje
    możliwość płacenia w sklepach (tak jak kartą) oraz bezpłatną wypłatę we
    wszystkich bankomatach w Polsce. Już samo to drugie jest usługą, o którą
    ciężko bezpłatnie w innych bankach, a już na pewno nie jest bezpłatnie
    przy braku jakichkolwiek warunków typu obrót czy inne ruchy na koncie.

    >  jak muszę

    Rozumiem, że tak można, tylko po co :) Jest dobra usługa, nie ma co nie
    korzystać. Przelewy do innego banku co najmniej kilka godzin, a czasem
    kilka dni trwają, a z blikiem dostęp do gotowizny masz natychmiastowy.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2020-12-09 12:06:40
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Tue, 08 Dec 2020 23:24:36 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

> [...]
    > zewnątrz, w bufecie najczęściej nie było nikogo, czasem widziałem tam
    > jakąś osobę. Nie wiem czy zaoszczędził i ile, ale od dłuższego czasu

    Powiało Szwejkiem. Śliczna przypowiastka :)

    --
    Imka

  • 20. Data: 2020-12-09 12:15:44
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-12-09 o 12:05, Liwiusz pisze:

    > Rozumiem, że tak można, tylko po co :) Jest dobra usługa, nie ma co nie
    > korzystać.

    Problem jest taki, że mi się wydaje (tylko wydaje), że decyzja o
    instalowaniu jakiejkolwiek aplikacji na telefonie powinna być
    poprzedzona zainstalowaniem jakiegoś wiarygodnego (a więc zapewne
    komercyjnego) antywirusa.
    P.G.