  • 31. Data: 2020-12-10 11:26:30
    Temat: Re: aplikacja obowiazkowa
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Wednesday, December 9, 2020 at 12:05:41 PM UTC+1, Imka wrote:

    > To wymaga przede wszystkim posiadania smartfona ;) Jestem szczęśliwą
    > nie-posiadaczką, zatem problem dla mnie nie istnieje.
    > Potem konta na guglu czy w innym AppStore, potem aplikacji bankowej
    > banku w którym masz konto i który udostępnia blik, i dopiero wtedy
    > możesz blikać :)
    >
    > Też nie wiedziałam co za zwierzę, poprosiłam kolegów żeby wyjaśnili "tak
    > jakbyście tłumaczyli swojej babci". Uśmiechnęli się, wyjaśnili. IMO
    > bardzo wygodne rozwiązanie i kiedyś pewnie stanie się normą, dla osób
    > dla których noszenie całej posiadanej kasy w telefonie przy sobie to
> [...]

    Hm, Imka, czy Ty przypadkiem nie miałaś kiedyś nicka Glenn - na forum mBanku (koło
    2003-5)? Zdradzasz podobny charakter a nawet styl pisania, jak ona miała :-)
    W porównaniu do niektórych tutaj "zasiedziałych" działasz jak powiew świeżego
    powietrza :-D

    Pozdr.

    witrak()

  • 32. Data: 2020-12-10 12:03:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-12-10 o 11:19, cef pisze:

    > Ja korzystałem z blika czy z płacenia telefonem,
    > ale bez dorabiania ideologii uważam, że to dla mnie było
    > mniej wygodne i zaprzestałem.
    > Jakoś prościej mi wyjąć kartę z portfela.

    To zależy gdzie kto ma telefon. Jak się stoi w kolejce do kasy, to się z
    telefonu korzysta, więc nie trzeba nic wyjmować.

    Nawet jeśli, to większość ludzi szybciej wyjmie telefon z kieszeni, niż
    kartę z portfela.

    No i najważniejsze - telefon zawsze mam przy sobie, a kartę nie.

    Ale rozumiem, że są jeszcze tacy, dla których dotknięcie telefonu jest
    operacją niemal taką, jak zaparzenie herbaty czy zawiązanie butów -
    minutowa operacja logistyczna. Pewnie trzymają telefon w zamkniętej na
    guziki wewnętrznej kieszeni, żeby się "nie zgubił", w dodatku owinięty w
    jakieś foliowe kondomy "żeby nie zmókł", znałem parę lat temu właśnie
    takiego, kto zanim się dobrał do telefonu, to już mu przestawał dzwonić.
    Ale to raczej na wymarciu :)

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2020-12-10 12:11:17
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Proszę, nie róbmy kurwy z logiki :) Wygodniej jest od razu z dowolnego
    > bankomatu za podaniem 6-cyfrowego kodu, niż przelewać do innego banku,
    > czekać aż dojdzie, brać kartę, iść do bankomatu danego banku i wypłacić.
    >
    > Rozumiem, że z powodów ideologicznych nie korzystasz z blika, ale nie
    > dorabiaj do tego fałszywej ideologii, że jest mniej wygodny :)

    Wyniki zastosowania logiki są tylko tak dobre, jak dobre są przyjęte
    założenia wstępne przed 'odpaleniem' rozumowania.
    Skąd założenie, że ktoś mając kilka kont trzyma pieniądze (sobie samemu
    pod prąd) akurat na tym do którego nie ma karty?
    Usuń to założenie i uzasadnij dlaczego blik jest lepszy od karty dla
    kogoś, kto robi może 2..3 wypłaty z bankomatu rocznie.

    Kiedyś dawno, jak miałem pierwszą kartę to jak jechałem tankować to
    zawsze pilnowałem, aby 'w razie W' mieć odpowiednią ilość gotówki.
    Posługiwanie się gotówką skutkuje tym, że zamiast samych papierków zaraz
    zbiera się żelastwo w portfelu. Pi razy oko od 3 lat nie noszę gotówki
    wcale i nie mam problemu z żelastwem.
    Teraz to już każdy warzywniak przyjmuje płatności kartą.
    P.G.

  • 34. Data: 2020-12-10 12:14:27
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Liwiusz.
    On 10.12.2020 12:03 you wrote:

> [...]
    > zmókł", znałem parę lat temu właśnie takiego, kto zanim się dobrał
    > do telefonu, to już mu przestawał dzwonić. Ale to raczej na wymarciu

    Jest wiele argumentów przeciwko.
    Brak zasięgu, rozładowana bateria, awaria blika, awaria telefonu.

    --
    Pete

  • 35. Data: 2020-12-10 12:16:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-12-10 o 12:11, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > Skąd założenie, że ktoś mając kilka kont trzyma pieniądze (sobie samemu
    > pod prąd) akurat na tym do którego nie ma karty?

    Stąd, że inaczej dyskusja byłaby bez sensu. Dyskutujemy czy wygodniej
    wypłacić blikiem, czy kartą. Bez sensu jest używać argumentu, że blik
    jest mniej wygodny, bo na koncie, gdzie masz blika, nie masz pieniędzy.
    Skoro tak, to żadna forma wypłaty z takiego konta będzie niewygodna, ale
    nie z uwagi właśnie na formę, tylko na brak pieniędzy :)

    > Usuń to założenie i uzasadnij dlaczego blik jest lepszy od karty dla
    > kogoś, kto robi może 2..3 wypłaty z bankomatu rocznie.

    To bardzo proste - nie musi te 2-3 razy w roku pamiętać, gdzie położył
    kartę pół roku temu.

> [...]
    > wcale i nie mam problemu z żelastwem.
    > Teraz to już każdy warzywniak przyjmuje płatności kartą.

    Nie na temat.

    Ale nawet ciągnąć wątek poboczny - na moim bazarku są bardzo dobre
    ogórki kiszone, które kupię tylko gotówką.

    --
    Liwiusz

  • 36. Data: 2020-12-10 12:29:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-12-10 o 12:14, Pete pisze:

    > Jest wiele argumentów przeciwko.
    > Brak zasięgu, rozładowana bateria, awaria blika, awaria telefonu.

    I to wszystko akurat raz na kwartał, jak się chce wypłacić? :)
    Teoretycznie masz rację. Praktycznie z żadną z tych rzeczy nie spotkałem
    się od lat. Najwyżej wówczas się pójdzie do domu i wypłaci kartą. Na
    jakieś dłuższe wyjazdy rzeczywiście można brać kartę jako zapasową.

    --
    Liwiusz

  • 37. Data: 2020-12-10 12:57:45
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-12-10 o 12:03, Liwiusz pisze:

> [...]
    > telefonu korzysta, więc nie trzeba nic wyjmować.
    >
    > Nawet jeśli, to większość ludzi szybciej wyjmie telefon z kieszeni, niż

    Ja mam tak samo dostępny telefon jak i portfel.

    > No i najważniejsze - telefon zawsze mam przy sobie, a kartę nie.

    A ja mam jedno i drugie.
    Czasem tylko wyrzucić śmieci idę z samym telefonem-
    to na wypadek gdyby winda się zablokowała.

> [...]
    > jakieś foliowe kondomy "żeby nie zmókł", znałem parę lat temu właśnie
    > takiego, kto zanim się dobrał do telefonu, to już mu przestawał dzwonić.

    Używam telefonu dość normalnie- oprócz rozmów i SMS komunikuję się z rodziną
    messengerem, pocztę czytam, radio - jest raczej stale pod ręką.
    Owszem, używam tylko niezbędnych aplikacji,
    ale to raczej z powodu utraty baterii a nie ze strachu przed klikaniem.

    Po prostu nie pasuje mi taki mechanizm do wypłat i tyle.
    Tak jak nigdy nie przyzwyczaiłem się do rozmowy przez zestaw
    głośnomówiacy, tak użycie blika mi nie pasuje - bez żadnej ideologii.

  • 38. Data: 2020-12-10 13:12:57
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-12-10 o 12:57, cef pisze:
> [...]

    > Tak jak nigdy nie przyzwyczaiłem się do rozmowy przez zestaw
    > głośnomówiacy, tak użycie blika mi nie pasuje - bez żadnej ideologii.

    U mnie sprawdza się jedynie do wypłat z mojego konta
    bez fatygowania się z kartą -mogę jakiejś osobie stojącej pod bankomatem
    podać kod i nie muszę sam się fatygować.
    Ale do wypłat własnych nie używam.

  • 39. Data: 2020-12-10 13:22:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Ja mam tak samo dostępny telefon jak i portfel.

    Być może, ale też to niczego nie dowodzi, bo chodzi o dostęp nie do
    portfela, ale do karty.

    > A ja mam jedno i drugie.

    Musisz mieć, aby korzystać z płatności. Nie musiałbyś, jakbyś miał
    płatności w telefonie.

    > Czasem tylko wyrzucić śmieci idę z samym telefonem-
    > to na wypadek gdyby winda się zablokowała.

    Czyli jednak nie zawsze ;) Ja już nie pamiętam, kiedy musiałem kartę
    brać. Od paru lat nie noszę jej, z wyjątkiem wyjazdów zagranicznych. I
    to jest wygoda, a nie to, że portfel nosiłbym niemalże wszędzie. W lato
    to niewygodne, bo szorty mają mało kieszeni :)\

    A co konkretnie ci w nim nie pasuje?

    --
    Liwiusz

  • 40. Data: 2020-12-10 13:32:57
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 09.12.2020 Imka <s...@g...pl> napisał/a:

> [...]
    > bardzo wygodne rozwiązanie i kiedyś pewnie stanie się normą, dla osób
    > dla których noszenie całej posiadanej kasy w telefonie przy sobie to

    To się mało różni od noszenia przy sobie całej posiadanej kasy
    "w karcie" :-) Z reguły zresztą telefon ma lepsze zabezpieczenia,
    niż karta (np. hasło alfanumeryczne, biometria) i jest "nieco"
    odporniejszy na skimming ;-) (choćby wypłacając z bankomatu
    wspomnianym blikiem).

    No i nie używanie aplikacji mobilnej nie chroni przed okradzeniem
    za pomocą aplikacji mobilnej, wystarczy że to złodziej ją sobie
    zainstaluje na podstawie wykradzionych/wyłudzonych informacji.
    Natomiast zdecydowanym plusem aplikacji mobilnej jest
    możliwość wygenerowania przelewu na podstawie kodu QR.

    Aha- nikogo do używania lub nie używania aplikacji
    bankowych nie namawiam, przedstawiam tylko garść,
    mam nadzieję użytecznych, informacji.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.