  • 1. Data: 2003-07-05 15:37:51
    Temat: allpay.pl - czy to bezpieczne?
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Czytam sobie regulamin AllPay-a i oczom prawie nie wierzę:

    par.1. AllPay.pl jest serwisem (...), którego właścicielem jest firma MAXIM
    Andrzej Poniński, (...) zarejestrowana w Urzędzie Miasta Gliwice
    ----
    czyli jednoosobowa DG, bez kapitału zakładowego, której właściciel odpowiada
    jedynie swoim majątkiem (którego może nie mieć, bo wszystko ma żona).
    ----
    par. 2. Czynności dokonywane w ramach serwisu AllPay.pl nie mają charakteru
    czynnosci bankowych
    ----
    czyli żadne gwarancje bankowe itp. nie wchodzą w grę.
    ----
    par.27. Użytkownik (...) nie będzie zgłąszał wobec właściciela serwisu
    AllPay.pl żadnych roszczeń z tytułu nie otrzymania zapłaty (...), (jeśli
    wystawca karty, lub sieć komórkowa nie zapłacą AllPayowi - mój skrót)
    ----
    oznacza to, że jeśli coś pójdzie nie tak, to AllPay umywa ręce i pałuj się
    kliencie z Visą lub Erą, które powiedzą: "a co Ci do tego - dla nas ty nie
    jesteś stroną" (stroną jest AllPay).

    Oczywiście nie ma podstaw by nie ufać AllPayowi, ale przyzwyczajony jestem,
    że powierzając komuś pieniądze mam do czynienia z instytucją zaufania
    publicznego, pracującą pod kontrolą czy to rewidentów, audytorów, instytucji
    międzybankowych a nawet państwa. IMHO tego typu działalność (zwłaszcza
    autoryzacja w sklepach netowych) również powinna podlegać jakieś kontroli.
    Co o tym sądzicie?

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 2. Data: 2003-07-05 18:17:29
    Temat: Re: allpay.pl - czy to bezpieczne?
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <be6q3c$ljn$1@news2.ipartners.pl>, BaLab wrote:
    > par.1. AllPay.pl jest serwisem (...), ktrego wacicielem jest firma MAXIM
    > Andrzej Poniski, (...) zarejestrowana w Urzdzie Miasta Gliwice
    > ----
    > czyli jednoosobowa DG, bez kapitau zakadowego, ktrej waciciel odpowiada
    > jedynie swoim majtkiem (ktrego moe nie mie, bo wszystko ma ona).

    I co w tym zlego lub dziwnego, bo wlasciwie nie wiem jakie masz do
    tego zastrzezenia?

    > czyli adne gwarancje bankowe itp. nie wchodz w gr.

    Czy jak powierzasz firmie kurierskiej przeslanie paczki i odebranie
    kasy za pobraniem, to masz jakies gwarancje bankowe?

    > par.27. Uytkownik (...) nie bdzie zgsza wobec waciciela serwisu
    > AllPay.pl adnych roszcze z tytuu nie otrzymania zapaty (...), (jeli
    > wystawca karty, lub sie komrkowa nie zapac AllPayowi - mj skrt)

    Jaka znowu siec komorkowa, co siec komorkowa ma do rzeczy?

    > Oczywicie nie ma podstaw by nie ufa AllPayowi, ale przyzwyczajony jestem,
    > e powierzajc komu pienidze mam do czynienia z instytucj zaufania
    > publicznego, pracujc pod kontrol czy to rewidentw, audytorw, instytucji
    > midzybankowych a nawet pastwa. IMHO tego typu dziaalno (zwaszcza
    > autoryzacja w sklepach netowych) rwnie powinna podlega jakie kontroli.
    > Co o tym sdzicie?

    Absolutnie sie nie zgadzam. Nie ufasz - nie korzystaj, Twoja sprawa.
    To jest dzialalnosc gospodarcza jak kazda inna, wolnosc musi byc.

    Jesli chcesz miec do czynienia tylko z instytucjami pod kontrola
    panstwa, to tak rob - nie korzystaj z allpay.pl.

    Jesli ja chce zaufac Andrzejowi Poninskiemu to jest moja sprawa, moze
    go znam na przyklad?

    --
    Miernik ________________________ jabber:m...@j...gda.pl
    __ ICQ: 4004001 ___/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl

  • 3. Data: 2003-07-05 18:25:27
    Od: "Robert z Łodzi" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Miernik" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > panstwa, to tak rob - nie korzystaj z allpay.pl.
    >
    > Jesli ja chce zaufac Andrzejowi Poninskiemu to jest moja sprawa, moze

    Bozeee. Co go atakujesz? On sie pyta czy to bezpieczne i wylicza powody dla
    ktorych wg. niego istnieja watpliwosci ze moze jednak nie, nie jest pewien w
    iec sie pyta

  • 4. Data: 2003-07-05 18:35:37
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    BaLab wrote:
> [...]
    > międzybankowych a nawet państwa. IMHO tego typu działalność (zwłaszcza
    > autoryzacja w sklepach netowych) również powinna podlegać jakieś kontroli.

    Facet na mój rozum ma POSa, do którego klepie w klawisze transakcje
    (limit 2000 zł na dobę) z wszystkimi tego konsekwencjami (bezwarunkowy
    zwrot kasy w przypadku reklamacji). Z zestawu kart i ikonki na stronie
    wynika, że POS jest Polcardu, czyli obciążenie jest w złotówkach. Czyli
    jak ktoś szuka mozliwości sprzedaży w innych walutach to nie znalazł.

    pzdr

    Tomek

  • 5. Data: 2003-07-05 19:38:09
    Od: "Piotr" <piotr@centrum._cz>

    > czyli jednoosobowa DG, bez kapitału zakładowego, której właściciel
    odpowiada
    > jedynie swoim majątkiem (którego może nie mieć, bo wszystko ma żona).

    A czy jesli jest np. sp. z o.o. to znaczy ze wszystko ok? W sumie co to za
    roznica? Firma nie powstala wczoraj czyli dziala... Ja mam o wiele mniejsze
    zaufanie do jakisj zoo, ktora wczoraj powstala, jutro zostanie sprzedana a
    za tydzien nie bedzie po niej sladu...

    > czyli żadne gwarancje bankowe itp. nie wchodzą w grę.

    Od gwarancji bankowych są banki? Chyba ze sie myle..

    ?

> [...]
    > międzybankowych a nawet państwa. IMHO tego typu działalność (zwłaszcza
    > autoryzacja w sklepach netowych) również powinna podlegać jakieś kontroli.

    Autoryzacja zajmuje sie CA a nie sklep... Przynajmniej w Pl.

    > Co o tym sądzicie?

    Wolny rynek, przeciez nikt Cie nie zmusza do czegokolwiek...

    Pozdr.,
    Piotr

  • 6. Data: 2003-07-06 17:24:23
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Sat, 5 Jul 2003 17:37:51 +0200, w <be6q3c$ljn$1@news2.ipartners.pl>,
    "BaLab" <b...@p...com> napisał(-a):

    > Czytam sobie regulamin AllPay-a i oczom prawie nie wierzę:
    >
    > par.1. AllPay.pl jest serwisem (...), którego właścicielem jest firma MAXIM
    > Andrzej Poniński, (...) zarejestrowana w Urzędzie Miasta Gliwice

    Nie wierzysz, że można mieć firmę zarerjestrowaną? LOL

    > ----
    > czyli jednoosobowa DG, bez kapitału zakładowego, której właściciel odpowiada
    > jedynie swoim majątkiem (którego może nie mieć, bo wszystko ma żona).

    Jak chyba z 2mln firm, więc o co chodzi?

> [...]
    > czynnosci bankowych
    > ----
    > czyli żadne gwarancje bankowe itp. nie wchodzą w grę.

    A nie widzisz, że to nie bank, a DG? LOL

  • 7. Data: 2003-07-06 20:16:47
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Radosław Popławski" <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    (...)

    Widzę, że nie bardzo zrozumiałeś (tudzież inni dyskutanci) co pisałem - nic
    złego w tym, że ktoś prowadzi DG jedoosobowo - chwała mu - przez szczęście
    jednostek do szczęscia wielu.

    Problemem jest, że przy tego typu działalności obraca się kasą innych i to w
    niemałej wysokości - do 10 tys. razy liczba klientów. A to rodzi już
    określone ryzyko, zresztą niezależne li tylko od uczciwości prowadzącego DG.

    Do AllPaya osobiście nie mam żadnych zastrzeżeń (nie znam, nie korzystałem),
    jednakże będąc np. sklepem internetowym nie zaryzykowałbym rozliczania
    większych kwot (powiedzmy >1 tys. miesięcznie) przez tak prowadzony serwis i
    wg tak ustalonych warunków współpracy.

    Może ktoś ma przeciwne zdanie - chętnie poznam rzeczowe argumenty, bo
    stwierdzenia typu "nie chcesz - nie korzystaj" nie wnoszą nic sensownego.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 8. Data: 2003-07-06 22:50:45
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Sun, 6 Jul 2003 22:16:47 +0200, w <be9vtg$du6$1@nemesis.news.tpi.pl>,
    "BaLab" <b...@p...com> napisał(-a):

> [...]
    > niemałej wysokości - do 10 tys. razy liczba klientów. A to rodzi już
    > określone ryzyko, zresztą niezależne li tylko od uczciwości prowadzącego DG.

    Oczywiście.

> [...]
    > większych kwot (powiedzmy >1 tys. miesięcznie) przez tak prowadzony serwis i

    Bo jest zarejestrowany jako DG, czy o co chodzi?

    > Może ktoś ma przeciwne zdanie - chętnie poznam rzeczowe argumenty, bo
    > stwierdzenia typu "nie chcesz - nie korzystaj" nie wnoszą nic sensownego.

    Miałbym z nim/nimi nie robić interesów, bo są zarejestrowaną DG ?

  • 9. Data: 2003-07-07 01:05:54
    Od: "marcintoja0" <m...@o...pl>

    > Bo jest zarejestrowany jako DG, czy o co chodzi?

    to jest jak sądze jeden z powodów ale nie główny, tylko jeden z wielu
    powodów do zastanowienia. Czy tak atakujesz osobę, która poprostu chce
    dyskutować o swoich wątpliwościach, bo jesteś w jakiś sposób związany z tym
    allpay'em??

    > Miałbym z nim/nimi nie robić interesów, bo są zarejestrowaną DG ?

    Nie, nie jest to powód główny, ale rozumiem, że chodzi o to, że kiedy mamy
    doczynienia bezpośrednio z Polcardem (ja np. mam) to jest to firma, której
    nie wacham się powierzyć kredytu zaufania, choćby z tego tytułu, że jej
    właścicielami są największe polskie banki a nie Jan Kowalski i Jan Nowak,
    choć szanuję obu Panów.

    I interesy rób sobie z kim Ci się żywnie podoba człowieku, czy z B.Gates'em
    czy z cyganami przy dworcu, mamy wolność, masz prawo, ale mamy też prawo
    wyrażać wątpliwości...
    ...więc dajmy sobie spokój z czepianiem się tej DG, bo faktycznie jest to
    słaba strona tej firmy, ale życzę jej powodzenia,
    choć gdybym miał z nimi współpracować i czekać na pieniądze aby mi wypłacali
    z wszystkich transakcji raz w miesiącu (to jest główny powód dla którego ich
    oferta wydaje mi się nieatrakcyjna), .............to nikt mnie NIE ZMUSI!
    ale wszystkich zainteresowanych wcale nie zamierzam od takiego pomysłu
    odstraszać.

    Pozdrawiam,
    MK