    From: "BaLab" <b...@p...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: allpay.pl - czy to bezpieczne?
    Date: Sat, 5 Jul 2003 17:37:51 +0200

    Czytam sobie regulamin AllPay-a i oczom prawie nie wierzę:

    par.1. AllPay.pl jest serwisem (...), którego właścicielem jest firma MAXIM
    Andrzej Poniński, (...) zarejestrowana w Urzędzie Miasta Gliwice
    ----
    czyli jednoosobowa DG, bez kapitału zakładowego, której właściciel odpowiada
    jedynie swoim majątkiem (którego może nie mieć, bo wszystko ma żona).
    ----
    par. 2. Czynności dokonywane w ramach serwisu AllPay.pl nie mają charakteru
    czynnosci bankowych
    ----
    czyli żadne gwarancje bankowe itp. nie wchodzą w grę.
    ----
    par.27. Użytkownik (...) nie będzie zgłąszał wobec właściciela serwisu
    AllPay.pl żadnych roszczeń z tytułu nie otrzymania zapłaty (...), (jeśli
    wystawca karty, lub sieć komórkowa nie zapłacą AllPayowi - mój skrót)
    ----
    oznacza to, że jeśli coś pójdzie nie tak, to AllPay umywa ręce i pałuj się
    kliencie z Visą lub Erą, które powiedzą: "a co Ci do tego - dla nas ty nie
    jesteś stroną" (stroną jest AllPay).

    Oczywiście nie ma podstaw by nie ufać AllPayowi, ale przyzwyczajony jestem,
    że powierzając komuś pieniądze mam do czynienia z instytucją zaufania
    publicznego, pracującą pod kontrolą czy to rewidentów, audytorów, instytucji
    międzybankowych a nawet państwa. IMHO tego typu działalność (zwłaszcza
    autoryzacja w sklepach netowych) również powinna podlegać jakieś kontroli.
    Co o tym sądzicie?

    Pozdrawiam,
    BaLab