  • 11. Data: 2004-01-15 09:32:43
    Temat: Re: Zwrot za wadliwy towar płacony kartą
    Od: "woy" <w...@g...CIACH.TO.rubikon.ORAZ.TO.pl>

    W artykule news:1074156722.864944@e61.icnet,
    niejaki(a): Joanna Kostrom z adresu <j...@i...pl> napisał(a):

    > Sory, ale dla mnie jest to niespecjalnie zrozumiałe - zwracam towar i
    > chce pieniądze (mógłby to być prezent) !!!!
    > Szkoda że się tak nie troszczą przyjmując zaplatę za towar (bez
    > problemu płacę kartą męża).

    Jak przypuszczam, takie utrudnienia moga wynikać także z tego, że od
    wartości transakcji kartowych sklep płaci prowizję organizacji kartowej
    (np. VISA). Zwrot pieniędzy z innej karty, zwłaszcza działającej w innym
    systemie lub zwrot gotówki może być związany z tym, że sklep zapłaci
    prowizję za transakcję, której tak naprawdę nie było, bo zwrócił Ci
    pieniądze. I będzie w plecy o kwotę, którą trudno mu bedzie nawet
    zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu i może z tego powodu mieć
    kłopoty z urzędem skarbowym. Nie mówię, że specjalnie mi się to podoba,
    ale jestem w stanie zrozumieć argumenty sprzedawcy. To trochę tak,
    jakbyś płaciła w jednej walucie, zwrot chciała w innej, a o różnice
    kursowe niech się martwi sklep.

    --
    woy

    'Jeżeli chcesz fabuły, to przed zamordowaniem
    jakiejś postaci zawsze możesz z nią porozmawiać'
    [Feanor, prgkr]

  • 12. Data: 2004-01-15 09:42:55
    Od: A_Zet <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 15 Jan 2004 10:07:45 +0100, "RobertS"
    <u...@o...pl> napisał(a):

    >bu5krn$nl0$...@n...onet.pl,

    >Podaj prosze namiary na to rozporządzenie - coś przespałem ;)
    >
    >P.S. Pomylilo Ci sie moze z podobnym prawem dla umów zawartych zdalnie, a
    >Media Markt chyba nie prowadzi takiej dzialalnosci.
    >
    >Fakt, przyjmuja zwroty, ale to raczej praktyka i obyczaj sklepu, nie maja
    >takiego obowiazku.

    Jak zwykle dyskusja sie rozbiegla i kazdy mowi o czym innym. :-)

    Jesli sprzedawca sie zobowiaze na okreslonych warunkach do przyjecia
    towaru i zwrotu zaplaty, to m u s i przyjac towar po spelnieniu
    przez nabywce tych warunkow.

    Jesli sprzedawca nie okresli precyzyjnie ze zwrot zaplaty ma sie odbyc
    identycznym sposobem jak jej przyjecie, to m u s i zwrocic gotowke
    badz przelac na dowolne konto/karte, albowiem dowodem zakupu jest
    paragon/rachunek a nie sposob zaplaty.

    Inna sprawa, to wygoda a takze mentalnosc urzednikow (a do tej
    kategorii tzreba tu zaliczyc sprzedawce) wszelkiej masci w Polsce, ich
    kompetencja. Do kawalow z dluga broda nalezy napis u fryzjera, jakoby
    on nie odpowiadal za okrycie pozostawione na wieszaku...

    I na koniec, wszelkie gdybania sa tylko dowolna interpretacja zarowno
    swiadomosci kupujacego jak i sprzedajacego a nie trzeba dodawac, ze w
    tym wypadku (zwrotu gotowki) silniejsza strona jest sprzedawca. Zatem
    przewaznie to on wygrywa bo trudno ganiac po sadach grodzkich czy
    innych z kazda duperela. Najlepiej na miejscu strzelac do pianisty...

    --
    Adek {maile na adres z newsow przed czytaniem są wrzucane
    do kosza. Wlasciwy to adek124(małpa)w.domku.prv.pl}

  • 13. Data: 2004-01-15 09:46:42
    Od: "KK" <n...@n...com>

    "RobertS" <u...@o...pl> wrote in message
    > Nie mam mozliwosci. Ostatnio jak bylem nie widzialem takiego napisu. Jak
    > wisi taki napis, to juz jest _jakas_ podstawa, choc droga do
    wyegzekwowania
    > tego moze byc pokretna i kosztowna.

    Wisi wielki przy punkcie wydawania faktur/towaru. Chyba też w katalogu o tym
    piszą. To samo w Castoramie, Praktikerze.

    > Ale w MM nie widzialem wywieszonej gwarancji bezwarunkowego zwrotu towaru,
    > choc przyznaje, ze dosc dawno tam nie bylem. Na ulotkach, ktore rzucaja,
    nie
    > ma nic o tym.

    Nie, nie ma - fakt. W praktyce zwracają. Zawsze na innną kartę, czasem
    gotówkę :)

    > Mozna probowac - czesto sie udaje, ale nie ma gwarancji.

    Czy to serio Twoje doświadczenia? Ja zawsze biorę zwroty na debetówkę (płacę
    kredytówką) - nigdy nie było problemów. Klka razy nawet brałem gotówkę bo
    nie miałem kart przy sobie.

    Pozdrawiam
    KK

  • 14. Data: 2004-01-15 09:48:34
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RobertS" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Podaj prosze namiary na to rozporządzenie - coś przespałem ;)

    Napisalem, ze "wydaje mi sie" i byc moze faktycznie pomylilo mi sie prawem
    dla umow zawartych zdalnie. Choc i takiej pewnosci tez nie mam. :)

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 15. Data: 2004-01-15 09:49:24
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

    Użytkownik "Lopez" <l...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bu5krn$nl0$1@news.onet.pl...

    > Wydaje mi sie, ze nie masz racji. Rozporzadzenie o prawach konsumenta
    chyba
    > ich obliguje do przyjecia zwrotu w ciagu 7dni bez wzgledu na powod.

    Nie, nie nie !

    Gdy sprzedaż nastąpi poza lokalem firmy - jest 10 dni na zwrot.

    Gdy sprzedaż nastąpi w lokalu firmy - zwrot pełnowartościowego towaru to
    JEDYNIE dobra, BARDZO DOBRA wola sprzedawcy.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara, telefon.gsm.pl
    usenet (at) nawara.info

  • 16. Data: 2004-01-15 10:01:52
    Od: "RobertS" <u...@o...pl>

    bu5ni5$j3r$...@n...polbox.pl,
    KK <n...@n...com>:

    > Czy to serio Twoje doświadczenia? Ja zawsze biorę zwroty na debetówkę
    > (płacę kredytówką) - nigdy nie było problemów. Klka razy nawet brałem
    > gotówkę bo nie miałem kart przy sobie.

    Nie moje osobiste, tylko doniesienia innych osob. Osobiscie b. rzadko
    zwracam towar w tym kraju, bo wiekszosc sklepow, z ktorymi mam do czynienia
    nie ma przyjmuje zwrotow. Raz mi sie zdarzylo dostac gotowke przy zakupie
    KK, a bylo to ponad 10 lat temu, zwracalem krzeslo.

    --
    Robert

  • 17. Data: 2004-01-15 10:10:22
    Od: "woy" <w...@g...CIACH.TO.rubikon.ORAZ.TO.pl>

    W artykule news:iinc00549oj6r3mfdcgr7f7m2f9m83jsoh@4ax.com,
    niejaki(a): A_Zet z adresu <a...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > identycznym sposobem jak jej przyjecie, to m u s i zwrocic gotowke
    > badz przelac na dowolne konto/karte, albowiem dowodem zakupu jest

    Tu bym się raczej nie zgodził. Żadne domyślne prawo nie może zmusić
    sprzedawcy do ponoszenia dodatkowych kosztów z powodu widzimisię
    klienta. Bo jeśli klient zapłacił kartą, a żąda gotówki, to równie
    dobrze mógłby żądać zwrotu w złocie albo w dolarach (oczywiście
    przesadzam :) ). IMO każda operacja anulowania transakcji jest domyślnie
    dopuszczalna, jeśli nie rodzi dodatkowych kosztów po którejś ze stron.
    Zwłaszcza że zwrot w postaci cofnięcia transakcji i przelania pieniędzy
    w to samo miejsce, z którego zostały pobrane jest operacją logiczną i
    nie związaną z żadnymi szykanami, czy to fiannsowymi, czy
    organizacyjnymi.

  • 18. Data: 2004-01-15 10:24:22
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    > Najlepiej na miejscu strzelac do pianisty...

    No to ja się wtrącę nie na temat ;-))) Jako pianistka STANOWCZO protestuję
    przeciwko nawoływaniu do strzelania. Zawsze można poprosic o zmianę
    repertuaru ;-))))

    Pozdrawiam muzycznie,
    Glenn

  • 19. Data: 2004-01-15 10:33:05
    Od: "KK" <n...@n...com>

    > Nie moje osobiste, tylko doniesienia innych osob.

    Doniesienia - wiesz jak to jest z doniesieniami :)

> [...]
    > nie ma przyjmuje zwrotow. Raz mi sie zdarzylo dostac gotowke przy zakupie
    > KK, a bylo to ponad 10 lat temu, zwracalem krzeslo.

    Dużo się bardzo zmieniło. W wielu małych sklepach bez problemów przyjmują.
    Przy remoncie mieszkania możliwość miesięcznego zwrotu spowodowała, że
    ograniczyłem się niemal wyłącznie do IKEI i Castoramy - pomimo, że do
    Praktikera było bliżej to 7 dni na zwrot to dla mnie było za mało (musiałem
    kupować z zapasem). Zatem konkurencja działa :)

    Pozdrawiam
    KK

  • 20. Data: 2004-01-15 10:51:53
    Od: "Artur Czeczko" <n...@e...one.pl>

    "Glenn" <g...@g...pl> wrote in message

    > No to ja się wtrącę nie na temat ;-))) Jako pianistka STANOWCZO protestuję
    > przeciwko nawoływaniu do strzelania. Zawsze można poprosic o zmianę
    > repertuaru ;-))))

    aa.. Glenn? Naprawdę? A czy udzielasz lekcji gry na fortepianie?
    Bo ja bym chciał zostać pianistą, nawet gdyby za to mieli do mnie
    strzelać. Trudno, poświęcę się, byle dla jakiejś słusznej idei. ;-)

    Pozdrawiam,
    Artur