  • 1. Data: 2003-11-30 12:55:35
    Temat: Re: Zus-data nadania/czy wpływu na konto ZUS
    Od: ...@e...pl (MARCIN Kubiczek)

    Zapytałem na grupie o to, gdyż dostałem pismo od ZUS-u, że mam wystąpić o
    przywrócenie terminu....z powodu nieuregulowania składek ZUS w terminie.
    Pismo to dotyczy, tylko niektórych miesięcy za rok 2002 i 2003.
    Czasami zdarza mi się, że opłacam składki w ostatnim dniu TP np. tuż przez
    północą, ale zachowuje datę obciążenia mojego rachunku jako ostatni dzień
    TP, składki opłacam w Multibanku.

    Czy ktoś miał spotkał się z podobną sytuacją?
    Zus- twierdzi, że liczy się tylko data wpływu środków na ich konto,

    *Marcin Kubiczek
  • 2. Data: 2003-11-30 14:51:11
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik MARCIN Kubiczek napisał:

> [...]
    > północą, ale zachowuje datę obciążenia mojego rachunku jako ostatni dzień

    A to nie jest tak, ze obciazenie konta nastepuje wtedy gdy konto
    zostanie obciazone (nastapi sesja elixiru), a nie wtedy gdy sie przelew
    zleci? Przelew zlecony przed polnoca wychodzi nastepnego dnia i wtedy
    nastepuje obciazenie. ZUS ma tutaj racje. Jesli chcesz by przelew
    wyszedl tego samego dnia kiedy jest zlecany, to musisz go zlecic przed
    ostatnia sesja Elixiru, co sie przeklada na godzine przed 15 albo jescze
    troche wczesniej (przynajmniej w Inteligo).

    Bartol

  • 3. Data: 2003-11-30 15:16:50
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Bartol Partol wrote:
    [...]

> [...]
    > zostanie obciazone (nastapi sesja elixiru), a nie wtedy gdy sie przelew
    > zleci? Przelew zlecony przed polnoca wychodzi nastepnego dnia i wtedy
    Tak jest w np. Inteligo , było w BPH, może jest dalej nie wiem, ale już
    nie w tak pogardzanym przez Ciebie mBanku. :-P

    >ZUS ma tutaj racje.
    O ile się przepisy zusowe nie zmieniły to nie ma racji.
> [...]
    > ostatnia sesja Elixiru, co sie przeklada na godzine przed 15 albo jescze
    > troche wczesniej (przynajmniej w Inteligo).

    Dobrze, że dodałeś, że tak jest w Inteligo. W mbanku konto jest
    obciążane natychmiast[1], i na ewentualnym potwierdzeniu bedziesz miał
    datę obciżenia konta (np. jeśli zleciłeś w piątek o 23:55 to będzie to
    piątek).

    KJ

    [1] - proszę nie wszczynajmy dyskusji o przelewach z datą przyszłą.

  • 4. Data: 2003-11-30 15:53:39
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Kamil Jońca napisał:

    > Tak jest w np. Inteligo , było w BPH, może jest dalej nie wiem, ale już
    > nie w tak pogardzanym przez Ciebie mBanku. :-P

    No prosze. A mBankiem nie pogardzam, o prostu uwazam, ze jest do dupy. :-P

    > O ile się przepisy zusowe nie zmieniły to nie ma racji.

    Hmmm, moze wlasnie wysyla przelewy z Inteligo lub banku podobnie
    dzialajacego. Wtedy ZUS ma racje.

    > Dobrze, że dodałeś, że tak jest w Inteligo. W mbanku konto jest

    Pisze to co wiem, wiec powolanie na Inteligo bylo tutaj zupelnie
    naturalne. Moglbym jeszcze pewnie napisac cos o Millenium, ale nie chce
    mi sie grzebac w historii rachunku.

    > obciążane natychmiast[1], i na ewentualnym potwierdzeniu bedziesz miał
    > datę obciżenia konta (np. jeśli zleciłeś w piątek o 23:55 to będzie to
    > piątek).

    To dobre rozwiazanie, nie ma co ukrywac.

    > [1] - proszę nie wszczynajmy dyskusji o przelewach z datą przyszłą.

    hehehe, bolesny temat? :-P

    Bartol

  • 5. Data: 2003-11-30 16:09:37
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Bartol Partol wrote:

    [...]

    > Hmmm, moze wlasnie wysyla przelewy z Inteligo lub banku podobnie
    > dzialajacego. Wtedy ZUS ma racje.

    Nie. Koniecznie chcesz, żebym grzebnął w ordynacji podatkowej tudziesz
    odpowiednich zusowycj przepisach ?. Gdzie za za datę płatności przyjmuje
    się "datę obciążenia r-ku bankowego płatnika"?[1]

    [...]

    > hehehe, bolesny temat? :-P
    Nie tylko nie ma nic do rzeczy, ale kkiedyś byli mistrzowie którzy na
    zastosowanie skrótu myślowego "mbank obciąża natychmiast" wyskakiwali z
    tekstem: "Nie nieprawda, bo jest coś takiego jak przelew z datą przyszłą"
    [1] - o ile, powtarzam, nic sie nie zmieniło.

    > Bartol

    KJ

  • 6. Data: 2003-11-30 16:17:48
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    > Nie. Koniecznie chcesz, żebym grzebnął w ordynacji podatkowej tudziesz
    > odpowiednich zusowycj przepisach ?. Gdzie za za datę płatności przyjmuje
    > się "datę obciążenia r-ku bankowego płatnika"?[1]

    Nie, koniecznie chce bys dokladniej przeczytal, to co napisalem. Moj
    przedpiszca napisal, ze zdarzalo mu sie zlecac przelewy do ZUSu w nocy,
    ale przed polnoca, no i ZUS sie czepia. Z tego wynika, ze jesli wysyla
    przelewy z Inteligo lub podobnie dzialajacego banku, to obciazenie bylo
    z dnia nastepnego i ZUS ma racje.

    Bartol

  • 7. Data: 2003-11-30 16:45:47
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Bartol Partol wrote:

> [...]
    > ale przed polnoca, no i ZUS sie czepia. Z tego wynika, ze jesli wysyla
    > przelewy z Inteligo lub podobnie dzialajacego banku, to obciazenie bylo

    Zwracam, honor i jedocześnie się czepiam.
    W pierwotnym poście było: "Czasami zdarza mi się, że opłacam składki w
    ostatnim dniu TP np. tuż przez północą, ale zachowuje datę obciążenia
    mojego rachunku jako ostatni dzień TP, składki opłacam w Multibanku."

    Chyba możemy przyjąć, że Multi działa podobnie jak mBank ? Ktoś kto ma
    konto w multi może się wypowie.

    KJ

  • 8. Data: 2003-11-30 17:01:06
    Od: ...@e...pl (MARCIN Kubiczek)

    Obciążenie rachunku dłużnika a rozliczenie sesji elixir to dwie różne
    sprawy....

> [...]
    > ostatnia sesja Elixiru, co sie przeklada na godzine przed 15 albo jescze
    > troche wczesniej (przynajmniej w Inteligo).

    przelewy do zus mają inny harmonogram rozliczeń niż trzy tradycyjne sesje
    elixir, obciążenie rachunku w przypadku Multibanku, nawet, kiedy realizuje
    przelew po łamaniu wszystkich sesji (oczywiście przy przelewach z bieżącą
    datą realizacji) nastepuję w chwili zatwierdzenia takiego przelewu (data
    tzw. stempla), i jest on księgowany z datą bieżącą i kierowany do
    najbliższej sesji rozliczeniowej, ale podkreślam data ksiegowania na miom
    rachunku to data faktycznego zlecenia operacji z bieżącą datą real. W
    Inteligo, jeszcze rok temu, nie dało się obciążyć rachunku po sesjach
    rozliczeniowych, co najwyżej założyc blokadę na przelew, a rozliczał się on
    z datą najbliższej sesji.

  • 9. Data: 2003-11-30 17:37:28
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

> [...]
    > mojego rachunku jako ostatni dzień TP, składki opłacam w Multibanku."
    >
    > Chyba możemy przyjąć, że Multi działa podobnie jak mBank ? Ktoś kto ma

    Tym razem ja zapomnialem, ze byla mowa o Multi, no i wyszlo szydlo z
    worka. ;-) A to jak multi dziala, to rzeczywiscie dobre pytanie.

    Bartol

  • 10. Data: 2003-11-30 17:44:11
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

> [...]

    > Inteligo, jeszcze rok temu, nie dało się obciążyć rachunku po sesjach
    > rozliczeniowych, co najwyżej założyc blokadę na przelew, a rozliczał się on

    No to chyba Kamil ma racje, ze ZUS nie ma racji. Moze jest tak, ze ZUS
    bierze pod uwage dzien wyjscia kasy z banku (dzien sesji), a nie dzien
    obciazenia rachunku (dzien zlecenia). Ale czy taka informacja w ogole do
    ZUSu dociera, jesli na potwierdzeniu wykonania przelewu jest data
    obciazenia rachunku (dzien zlecenia)? Moze ZUS jest lepszy i dostaje
    informacje o obu terminach? A moze jak ZUS nie dostanie kasy w swojej
    specjalnej sesji (np. 10 dnia miesiaca, dla placacych tego dnia), to
    uznaje ze kasa nie wyszla w odpowiednim terminie? To oczywiscie ma sie
    nijak do daty obciazenia rachunku, ale ZUS ma sie nijak do czegokolwiek,
    wiec trudno sie dziwic.

    Bartol