  • 1. Data: 2003-11-30 12:41:03
    Temat: BPH PBK S.A.-NOWE OPŁATY DLA RACHUNKÓW Z RODZINY SEZAM ORAZ DLA KART KREDYTOWYCH
    Od: ...@e...pl (MARCIN Kubiczek)

    Przeglądałem dzisiaj tabelę opłat i prowizji banku BPH PBK, która obowiązuje
    od XI/2003 i co zauważyłem:

    z serii nowe opłaty dla kont z serii Sezam...:
    -Administrowanie zadłużeniem rachunku: miesięcznie od sumy średniodziennego
    zadłużenia na rachunku za okres 1 miesiąca poprzedzającego pobranie
    prowizji:
    SEZAM-0,11 % SREBRNY SEZAM 0,11 %, pozostałe typy kont bez opłat
    **dodam, że oprócz tej prowizji jest pobierana opłata za posiadanie limitu w
    saldzie debetowym 0,1 %/za m-c od kwoty przyznanego limitu min. 5,00 pln, z
    tym że, dla konta SREBRNY SEZAM opłata ta jest naliczana powyżej 2500,00 pln
    przyznanego limitu, dla Złotego pow. 5000,00 pln, itd., ten typ opłaty
    funkcjonuje już od dość dawna

    -Wydanie/ wznowienie karty MAESTRO SEZAM/VISA SEZAM ELECTRON dla
    posiadacza/współ/pełnomocnika oraz wznowienie/wydanie duplikatu/lub w mce
    zastrzeżonej karty bez opłat (nowość)

    -Za obsługę karty MAESTRO SEZAM/VISA SEZAM ELECTRON 2,00 pln/ za m-c i to
    dotyczy kart z terminem ważności 10/2005 i dłuższy,
    **podwyżka 4 pln za kartę, gdyż przed zmianą wznowienie karty kosztowało
    20,00 pln za dwa lata ważności karty, teraz koszt karty 24,00 za dwa lata,

    -Obowiązkowe płatne ubezpieczenie karty MAESTRO SEZAM/VISA SEZAM ELECTRON,
    2,50 od każdej karty, chyba, że jej użytkownik dokonał minimum 4. transakcji
    bezgotówkowych w poprzednim miesiącu kalendarzowym dowolną kartą wydaną
    przez bank BPH PBK, wtedy bez opłat

    Karty kredytowe:

    -Obowiązkowe płatne ubezpieczenie wszystkich kart kredytowych wydawanych
    przez bank zarówno wypukłych jak i elektronicznych niezależnie od typu
    (czyli bursztynowe, silvery, gold oraz partnerskie), 2,50 od każdej karty,
    chyba, że jej użytkownik dokonał minimum 4. transakcji bezgotówkowych w
    poprzednim miesiącu kalendarzowym dowolną kartą wydaną przez bank BPH PBK,
    wtedy bez opłat

    -Administrowanie zadłużeniem na rachunku karty kredytowej typu bursztynowego
    oraz Premium Club w wersji płaskiej: miesięcznie od średniodziennego
    zadłużenia na rachunku karty w okresie od ostatniego dnia poprzedniego
    okresu rozliczeniowego do dnia poprzedzającego koniec bieżącego okresu
    rozliczeniowego 0,1 % min. 2,00 pln , pozostałe karty bez opłat

    -Opłata za korzystanie z elektronicznych kanałów obsługi KK 3,00 /m-c, nie
    dotyczy klinetów posiadających konto osobiste w banku BPH PBK

    Co jak co ale opłaty za administrowanie zadłużeniem na rachunkach ROR jak i
    na niektórych KK pozostawiam bez komentarza....

    *Streścił po krótkiej lekturze Tabeli Opłat i Prowizji pobieranych od osób
    fizycznych w banku BPH PBK S.A. ważnej od XI/2003

    ***Marcin Kubiczek

  • 2. Data: 2003-11-30 13:44:57
    Od: "$Szalony_Kapelusznik$" <s...@w...pl>

> [...]
    > poprzednim miesiącu kalendarzowym dowolną kartą wydaną przez bank BPH PBK,

    To akurat jest z palca do obejscia...

> [...]
    > okresu rozliczeniowego do dnia poprzedzającego koniec bieżącego okresu
    > rozliczeniowego 0,1 % min. 2,00 pln , pozostałe karty bez opłat

    Ale to jest czystym k*restwem... Zwlaszcza, ze maksymalne limity dla tych
    kart to 3000 PLN, czyli szumna oplata 0.1% zawierac sie zawsze bedzie w
    przedziale 2 - 3 PLN... fajnie to sobie wykombinowali... Juz ja sie postaram
    zadluzac na okolo 2000 PLN :))))
    Zastanawia mnie po co wprowadza sie ta oplate, kart tego typu bedzie jak na
    lekarstwo... moze z 10 000 sztuk w przeciagu roku wydadza... zysk z oplaty
    pomijalnie maly dla takiego banku, a wk*rwienie klientow spore...

    > -Opłata za korzystanie z elektronicznych kanałów obsługi KK 3,00 /m-c, nie
    > dotyczy klinetów posiadających konto osobiste w banku BPH PBK

    Ciekawe o jakie kanaly dokladnie chodzi ?!

    > Co jak co ale opłaty za administrowanie zadłużeniem na rachunkach ROR jak
    > na niektórych KK pozostawiam bez komentarza....

    Ja powiem tyle, nie zdazylem tych kart odebrac a juz mi zmienili warunki
    :)))) Az boje sie co bedzie dalej !

    MAd Hat
    ter

  • 3. Data: 2003-11-30 14:44:12
    Od: d...@p...onet.pl (Adam S.)

    > Ciekawe o jakie kanaly dokladnie chodzi ?!

    Internet

    adam

  • 4. Data: 2003-11-30 15:11:24
    Od: " " <t...@N...gazeta.pl>

    Mam jeszcze kilka pomyslow na zwiekszanie oplat (ktore juz pewnie wkrotce
    przekrocza sama oplate za wydanie karty):
    - umieszczenie i wyjecie karty z otworu bankomatu
    - wlogowanie sie i wylogowanie z serwisu transakcyjnego (tu wpisac nazwe
    banku) - za kazda transakcje najlepiej po 0,1 % limitu zadluzenia (niech
    dranie nie sprawdzaja ile juz wydali kasy!!!)
    - oplata za polaczenie z linia bankowa (kanal telefoniczny) - 1 impuls za
    kazda minute polaczenia (kwote rozdzieli sie miedzy operatora a bank -
    zarobimy kupe kasy!!!!)

    Moze ktos ma jakoies pomysly? Bankowcy przeciez czekaja. Jesli nie
    skorzystaja zaraz ci z BPH to moze inni? Tez chca wiecej kasy!

  • 5. Data: 2003-11-30 15:13:39
    Od: ...@e...pl (MARCIN Kubiczek)

> [...]
    > - oplata za polaczenie z linia bankowa (kanal telefoniczny) - 1 impuls za
    > kazda minute polaczenia (kwote rozdzieli sie miedzy operatora a bank -

    Tak już jest taki bank, który za połączenie z telefonicznym serwisem
    transakcyjnym pobiera opłatę a zwię się Ing.....

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 6. Data: 2003-11-30 15:14:29
    Od: "$Szalony_Kapelusznik$" <s...@w...pl>

    > - oplata za polaczenie z linia bankowa (kanal telefoniczny) - 1 impuls za
    > kazda minute polaczenia (kwote rozdzieli sie miedzy operatora a bank -
    > zarobimy kupe kasy!!!!)

    a to akurat to juz zdazyli wprowadzic....zeby bylo zabawniej

    numer do obslugi kart w BPH PBK to: 0 801 65 27 82

    a o ile mnie pamiec nie myli to 801 6x xx xx teryfikowane jest wlasnie
    impuls za minute polaczenia

    MAd Hat
    ter

  • 7. Data: 2003-11-30 15:24:39
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]nawara@op.pl>

    Użytkownik "$Szalony_Kapelusznik$" <s...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:bqd1hc$bda$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > a o ile mnie pamiec nie myli to 801 6x xx xx teryfikowane jest wlasnie
    > impuls za minute polaczenia

    Tylko, że bank na tym nie zarabia.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 8. Data: 2003-11-30 15:27:05
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik
    > Moze ktos ma jakoies pomysly? Bankowcy przeciez czekaja. Jesli nie
    > skorzystaja zaraz ci z BPH to moze inni? Tez chca wiecej kasy!

    Bilety wstępu do oddziału.

    Bogdab B.

  • 9. Data: 2003-11-30 15:29:30
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara"

    > Tylko, że bank na tym nie zarabia.

    Ale go to mniej kosztuje niż 801 1 albo 801 3, że o 800 nie wspomnę.
    A czy zmiejszenie kosztów to nie jest zarobek?

    Bogdan B.

  • 10. Data: 2003-11-30 15:35:15
    Od: "nie mam" <t...@N...gazeta.pl>

    Moze ktos wie, jak wyglada sprawa takich dodatkowych, wydumanych oplat w USA
    czy krajach Unii Europejskiej?
    Cos mi sie widzi, ze to specjalnosc krajow na dorobku i przejaw faktycznego
    braku konkurencji miedzy bankami.