    From: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zus-data nadania/czy wpływu na konto ZUS
    Date: Sun, 30 Nov 2003 15:51:11 +0100

    Użytkownik MARCIN Kubiczek napisał:

    > Zapytałem na grupie o to, gdyż dostałem pismo od ZUS-u, że mam wystąpić o
    > przywrócenie terminu....z powodu nieuregulowania składek ZUS w terminie.
    > Pismo to dotyczy, tylko niektórych miesięcy za rok 2002 i 2003.
    > Czasami zdarza mi się, że opłacam składki w ostatnim dniu TP np. tuż przez
    > północą, ale zachowuje datę obciążenia mojego rachunku jako ostatni dzień
    > TP, składki opłacam w Multibanku.

    A to nie jest tak, ze obciazenie konta nastepuje wtedy gdy konto
    zostanie obciazone (nastapi sesja elixiru), a nie wtedy gdy sie przelew
    zleci? Przelew zlecony przed polnoca wychodzi nastepnego dnia i wtedy
    nastepuje obciazenie. ZUS ma tutaj racje. Jesli chcesz by przelew
    wyszedl tego samego dnia kiedy jest zlecany, to musisz go zlecic przed
    ostatnia sesja Elixiru, co sie przeklada na godzine przed 15 albo jescze
    troche wczesniej (przynajmniej w Inteligo).

    Bartol