  • 11. Data: 2004-05-19 09:26:20
    Temat: Re: Zmarł mi mąż ma(miał) w banku ponad 30 000 zł.
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Jacek Osiecki <j...@c...pl> writes:

    > Że tak zapytam - jak to w końcu jest? Małżeństwo ma wspólny majątek,
    > ale jak umrze mąż/żona, to nagle trzeba płacić od tych pieniędzy
    > podatek spadkowy?

    Ale tylko od polowy.

    MJ

  • 12. Data: 2004-05-19 10:48:29
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Krzysiolek"
    <k...@K...Obrzud.jest.de.besciak.i.cala.je
    go.banda.tez.rotfl.pl.eu
    .org> napisał w wiadomości

    > Po pierwsze moje kondolencje :-(

    > A po drugie, rozumiem ze jest podatek od spadku (choc nie popieram
    > karania ludzi za to ze zmarl im malzonek czy rodzice).
    >
    > Ale przeciez jest cos takiego jak wspolnota majatkowa malzonkow.

    Dzizas, nie tworz wlasnego prawa.
    To ktore mamy jest wystarczajaco zagmatwane.
    Nieboszczyk nie jest malzonkiem.
    Nie ma wspolnoty majatkowej z nieboszczykiem, jest spadek po nim.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 13. Data: 2004-05-19 11:17:12
    Od: "|Y|S" <m...@S...SPAMERZYpl>

    > To widać że nie wiele rozumiesz. A myślisz że w zdrowych krajach żona może
    > zawłaszczyć całą masę spatkową?
    > Raczej ty jesteś chory

    A kiedy ja stwierdziłem że może zawłaszczyć masę spaDkową?
    Dlaczego nie odniosłeś się DO TEGO CO NAPISAŁEM?

    ps: zmień specjalizację , na lekarza się nie nadajesz....

    /Y\S

  • 14. Data: 2004-05-19 11:24:43
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Wed, 19 May 2004 11:26:20 +0200, w <2...@c...fuw.edu.pl>, Michal
    Jankowski <m...@f...edu.pl> napisał(-a):

    > Ale tylko od polowy.

    Za to jeśli mąż narobi długów, to od całości? ;>

  • 15. Data: 2004-05-19 18:38:44
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Radosław Popławski napisał:

    > Za to jeśli mąż narobi długów, to od całości? ;>

    Ale za to moze zrzec sie spadku i wiezyciele maja problem.

    Bartol

  • 16. Data: 2004-05-19 19:32:25
    Od: "carlos" <o...@g...pl>

    hrzanic te "dyspozycje na wypadek śmierci" i cale to zamieszanie! Najpewniej

    to mieć konto wspólne z dostępem do internetu i każde z małżonków powinno
    umieć się z nim obchodzić - znać identyfikator, hasło itd. A wtedy to już
    sprawa prosta przy odrobinie zdrowego rozsądku ;) -po prostu w dniu śmierci
    trzeba zrobić przelew....i siedzieć cicho.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 17. Data: 2004-05-19 21:13:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Że tak zapytam - jak to w końcu jest? Małżeństwo ma wspólny majątek, ale
    jak
    > umrze mąż/żona, to nagle trzeba płacić od tych pieniędzy podatek
    spadkowy?
    > A jeśli np. wszystkie pieniądze zarobione przez żonę były również
    wpłacane
    > na konto męża (np. żeby był większy limit kredytowy itp)?
    >
    > Nie żebym tego potrzebował ;) ale po prostu trochę tego nie rozumiem...

    Całą sprawę się prostuje na etapie owego podatku od spadku. Żona nie płaci
    od 50% masy spadkowej, bo jest to jej współwłasność. Ale musi to wykazać w
    PIT-ie bo bank później nie interesuje, czy ona jest żoną, czy nie. Bank
    interesuje kwit z Urzędu Skarbowego. Nawet na sądowny tak nie patrzą,
    ufając, że skarbówka sprawdziła.

  • 18. Data: 2004-05-20 03:29:43
    Od: "ali&kali" <a...@o...pl>

    > A kiedy ja stwierdziłem że może zawłaszczyć masę spaDkową?
    > Dlaczego nie odniosłeś się DO TEGO CO NAPISAŁEM?
    >
    > ps: zmień specjalizację , na lekarza się nie nadajesz....
    >
    > /Y\S

    Jestem lekarzem, więc się nadaję.
    Dlatego że ty nie rozumiesz co to jest dyspozycja, to nie znaczy że kraj
    jest chory. Tylko ty rozum malutki masz.

    ALi

  • 19. Data: 2004-05-20 05:30:34
    Od: "|Y|S" <m...@S...SPAMERZYpl>

    > Jestem lekarzem, więc się nadaję.
    > Dlatego że ty nie rozumiesz co to jest dyspozycja, to nie znaczy że kraj
    > jest chory. Tylko ty rozum malutki masz.

    No to może mi wyjaśnisz o wielki guru świata bankowegi i lekarskiego
    po co jest ta dyspozycja skoro złożenie takowej nie skutkuje
    w żaden sposób?

    PS. Nie napisałem że nie jesteś lekarzem tylko że się NIE NADAJESZ na
    lekarza.
    Nawet jeśli faktycznie nim jesteś. Masz problemy z rozumieniem czytanego
    tekstu.

    /Y\

  • 20. Data: 2004-05-20 07:55:41
    Temat: Re: Zmarł mi m?ż ma(miał) w banku ponad 30 000 zł.
    Od: Krzysiolek <k...@K...Obrzud.jest.de.besciak.i.cala.jego.banda.tez.rotfl.pl.eu.org>

    On Wed, 19 May 2004 12:48:29 +0200, "Slawek Kos"
    <s...@p...gazeta.pl> wrote:

    >Nieboszczyk nie jest malzonkiem.
    >Nie ma wspolnoty majatkowej z nieboszczykiem, jest spadek po nim.

    To ciekawe że w takim razie komornik może przyjść i Ci zabrać dom , bo
    niemałżonek nieboszczyk narobił długów.