  • 31. Data: 2004-05-21 06:20:10
    Temat: Re: Zmarl mi maz ma(mial) w banku ponad 30 000 zl.
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 5/20/2004 11:13 PM, Bogdan B. wrote:

    > Nieszczególnie mnie to dotyczy. Ja zapisy zrobiłem na osobę należącą do
    > wymienionej grupy.
    > A co do przyczyn tej zmiany: to pewnie odmiana lenistwa. Zauważ że AFAIR to
    > są wszystko osoby z pierwszej grupy podatkowej w sensie darowizn i spadków.
    > Bank z miejsca wie jaka kwota jest zwolniona od podatku.

    Nie da się ukryć, że owa troska ustawodawcy/ministra wynika z
    zaostrzającej się walki klasowej.
    BTW - ciekaw jestem, jak bank traktuje pezelew z przyszła datą ustawiony
    przez osobę, któa zmarła przed realizacją dyspozycji - jeżeli jest to
    np. zapłata za prąd, to pewnie nie odrzuca - pytanie, co robi, jak jest
    to "przekaz środków" na konto współmałżonka.
    Gdyby bank respektował takie przelewy możnaby obejść prawo bankowe i/lub
    inne w ten sposób, że małżonkowie mając osobne konta ustawialiby wiele
    wzajemnych przelewów z przyszłą datą, tak, że raz pieniądze byłyby na
    koncie jednego, raz na drugiego.

    Pzdr: Catbert