  • 71. Data: 2009-02-20 00:32:05
    Temat: Re: Złotówka jak funt?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "bradley.st" e...@r...goo
    glegroups.com

    > ale nie widze zwiazku z euro.

    W TV ,,dyrekcja'' tłumaczyła się kupowaniem zagranicznych komponentów... :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 72. Data: 2009-02-20 00:34:34
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Z bliższego podwórka: Znam eksportera. Spodziewałem się, że będzie skakał
    > z radości, bo niemal wszystko sprzedaje za granicę -- do Niemców.
    > Tymczasem człowiek ów wcale nie skacze z radości...
    >
    > Na moją głowę to za trudne...

    Trzeba postawic gruba kreske miedzy cena euro a kryzysem. Inaczej ten watek
    nie ma sensu ;)

    --
    in

  • 73. Data: 2009-02-20 00:43:42
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > W TV ,,dyrekcja'' tłumaczyła się kupowaniem zagranicznych komponentów...
    > :)

    Aha, czyli kupuja tanio - sprzedaja drogo. Bankructwo sie nalezy jak psu
    zupa.

    --
    in

  • 74. Data: 2009-02-20 00:44:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "sorden" gnkuak$dvr$...@m...internetia.pl

    > Trzeba postawic gruba kreske miedzy cena euro a kryzysem. Inaczej ten watek nie ma
    sensu ;)

    Podobnie ów eksporter nie zmniejsza produkcji.

    ,,Dyrekcja'' opisywanej przeze mnie fabryki tłumaczyła się kursem euro, nie
    kryzysem!!

    Może rozwaliło tę firmę 3% produkcji kierowanej do Polski? ;)
    Komponenty drogie a ceny w kraju takie same? :)

    W takim razie fabryka miała niezłe zyski.

    2013 rok... Przedwiośnie... ;)

    Chinka -- Polska? Gdzie to jest?
    Hinduska -- To jakiś kraj w Europie, gdzie jest tania siła robocza. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 75. Data: 2009-02-20 00:50:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "gumis" gnjmv5$sp5$...@n...onet.pl

    > To czemu u nas auta w salonach są droższe niż w drogich Niemczech ?

    A są? IMO nie są.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 76. Data: 2009-02-20 05:57:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Ponoć fabryka 97% swojej produkcji eksportowała, ale potrzebowała
    > ,,komponentów'', przez co wysoki kurs euro doprowadził fabrykę do ruiny.

    Może to jedna z tych firm, co się "zabezpieczyła" i teraz lata do
    banku sprzedawać euro za 3,50zł?

    --
    Liwiusz

  • 77. Data: 2009-02-20 07:47:56
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 19 Feb 2009 20:31:38 +0100, Mithos napisał(a):

    > Podziwiam optymizm. Niestety startując z kursu 1 Euro = 5 PLN mam
    > znacznie mniejsze na szybkie wzbogacenie się, niż z kursu 1 Euro = 2,5
    > PLN. Innymi słowy - będziemy się bogacić dwa razy dłużej.

    Raczysz żartować. Rozumiem, że gdyby sejm przegłosował ustawę, na mocy
    której od dziś złotówka miała kurs 1:1 do euro, to bylibyśmy zajebiście
    bogaci?
    Dlaczego zatem tego nie robią?

    Zważ, że gospodarka to nie tylko konsumpcja dóbr importowanych. Kraj
    bogaci się przede wszystkim na produkcji i usługach.
    Wiesz dlaczego pewne państwa nazywano kiedyś "tygrysami"? Koreę,
    Tajlandię, etc.?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 78. Data: 2009-02-20 12:52:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" gnlgnd$3np$...@n...onet.pl

    > Może to jedna z tych firm, co się "zabezpieczyła" i teraz lata do banku
    sprzedawać euro za 3,50zł?

    Chodzi o UBezpieczenie od zmian kursu?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 79. Data: 2009-02-20 15:20:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > "Liwiusz" gnlgnd$3np$...@n...onet.pl

    > Chodzi o UBezpieczenie od zmian kursu?

    Pewnie tak, miałem na myśli sławne "opcje".

    --
    Liwiusz

  • 80. Data: 2009-02-20 16:17:12
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    sorden schrieb:

    > Ok, Twoja strategia polega na obnizaniu zarobkow w Polsce, na rzecz 16h dnia
    > pracy. Tania sila robocza to podstawa. Teraz pozostaje juz tylko przekonac
    > do tego Polakow i uswiadomic Ukraincow, Bialorusinow w jakim raju zyja ;]

    A twoja strategia polega na wprowadzeniu dekretu o wartosci zlotego i
    powszechnej szczesliwosci w Polsce: 1 zl = 1 euro.
    Nie, to nie jest takie proste.

    > Masz na to twarde dane ?

    Bylo w zeszlym roku sporo artykulow na ten temat w prasie na stronach z
    ekonomia/gospodarka.
    Choc moim zdaniem nie trzeba byc szczegolnie bystrym, aby spostrzec
    zaleznosc miedzy cena produktu (dla odbiorcow zagranicznych - wplyw ma
    kurs), a popytem na niego (za granica).

    Brzmi obco? Moze zacznijmy od podstawowych pojec:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Krzywa_popytu

    Choc zaraz ktos zakwestionuje prawdziwosc istnienia krzywej popytu,
    mowiac, ze linia na wykresie jest prosta, a nie "krzywa".

    Co do twardych danych, kilka linkow znalezionych na szybko w Google:

    http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/16779707,silna-z
    lotowka-zabija-eksport-zywnosci.html

    http://miasta.gazeta.pl/bialystok/1,37227,5562383,Mo
    cna_zlotowka_to_horror_dla_eksporterow.html

    http://finanse.wnp.pl/jak-dlugo-potrwa-eksportowy-bo
    om,4776_2_0_0.html
    http://finanse.wnp.pl/jak-dlugo-potrwa-eksportowy-bo
    om,4776_2_0_1.html