    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Złoto jak Titanic_ a Mazurka grają do końca:)
    Date: Tue, 30 Aug 2011 21:04:44 +0200

    wrote:

    > Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    http://forsal.pl/artykuly/541265,mazurek_baltic_dry_
    index_na_dnie_zloto_na_gorze

    > Pewnie stratę...
    > Ja sobie to od zawsze tłumacze tym, że w marketigowym bełkocie zakazane
    > jest słowo "strata" w dowolnym przypadku czyli nie wolno użyć pojęcia "tną
    > straty" czy "stop lossy minimalizujące straty powodują spadek indeksu" -
    > "realizacja zysków" ma wydźwięk wyłącznie pozytywny.

    Tak naprawdę myślisz, że ci co kupują podczas spadków to realizują stratę?
    Ja myślę inaczej. Wychodzę od tego, że nikt nie zna przyszłości. Ceny rosną
    bo pieniędzy gotowych kupić dane akcje jest więcej niż wartość wystawionych
    akcji do sprzedaży i rynek goni równowagę. Jest moment równowagi i następuje
    przegięcie. Zaczynają sprzedawać ci co osiągnęli swój poziom straty, czyli
    ci, którzy kupili na samym szczycie, ci którzy najwcześniej się
    zorientowali, że się pomylili i mają najmniejszy poziom bólu, a kupują ci co
    łapią dołek. Według mojego rozumienia rynku to ceny spadają bo realizowana
    jest zamierzona strata czyli odwrotnie niż w standardowym komentarzu. Według
    mnie ci, którzy realizują zyski to sprzedają na zachodnim zboczu, na
    wschodnim zboczu sprzedają ci, którzy ucinają straty. Ceny spadają bo tym
    razem wartość akcji jest większa niż pieniądze, które zamierzają je odkupić
    i rynek znów goni równowagę. Jest moment równowagi i przegięcie. Mamy nowy
    swing jak mówią fachowcy.