  • 1. Data: 2003-02-13 07:43:17
    Temat: Zlecenie Stałe a Polecenie Zapłaty w PKO BP
    Od: z...@p...onet.pl

    Witam
    (dowiecie się pod koniec miesiąca jak przyjdą wyciągi a jak ktoś ma skrzynkę
    internetową w PKO to już może zobaczyć)

    Od 1 lutego opłata za Zlec.Stałe - 1,00 zł (było 0,00)
    a za Pol.Zapł - 0,00 zł
    (oczywiscie bez wcześniejszego powiadomienia o zmianie warunków)

    Mam zlecony comiesięcznie przelew pewnej okreslonej kwoty na pewien rachunek
    I drugi rachunek za światło - co pół roku wypełniam zlecenie z podaniem kwoty,
    daty za każdy miesiąc wg rachunku z Zakładu Energetycznego
    I tu zgoda, to są Zlecenia Stałe i muszę płacić po 1zł od każdej kwoty (ale
    gdybym wiedział odpowiednio wcześniej, to bym przeniósł te płatności do np
    LGnet-gdzie jak narazie jest jeszcze bezpłatny.

    Ale mam jeszcze inne płatności np gaz i telefon(TPSA) - dwa lata temu
    podpisałem w placówce PKO BP zgodę(prośbę) o potrącanie z mojego konta przez
    dłużnika moich rachunków. Od tamtej pory z TPSA i gazowni otrzymuję
    zawiadomienia (bez wydruku rachunku-tylko adnotacja"płatne z konta) i było do
    stycznia br. wszystko OK, aż przyszła data 1 luty i okazało się, że są to
    Zlecenia Stałe i potrącono mi po 1zł za każdy przelew.
    Do tej pory sądziłem, że są to klasyczne Polecenia Zapłaty ale może się mylę ?
    Na moją interwencję w placówce upierają się, że są to Zlecenia Stałe
    Co o tym sądzicie, macie to samo?

  • 2. Data: 2003-02-13 08:08:27
    Temat: Re: Zlecenie Stałe a Polecenie Zapłaty w PKO BP
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    news:4650.00000ded.3e4b4c95@newsgate.onet.pl, Użytkownik
    <z...@p...onet.pl>:

    > Do tej pory sądziłem, że są to klasyczne Polecenia Zapłaty ale może
    > się mylę ? Na moją interwencję w placówce upierają się, że są to
    > Zlecenia Stałe

    Mylisz się. W placówce mają rację.

    Polecenia Zapłaty nie są "klasyczne", bo to jest nowa forma i prawdopodobnie
    ani Twoja TPSA ani Zakł. Energetyczne nie pozwalają na stosowanie Polecenia
    Zapłaty - chyba że masz szczęście być w jednym z nielicznych przodujących
    regionów pod tym względem.

    --
    Robert

  • 3. Data: 2003-02-13 11:46:25
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Od 1 lutego opłata za Zlec.Stałe - 1,00 zł (było 0,00)

    Dokladniej:
    Zlecenie stale ze zmienna kwota - 1,00zl
    Zlecenie stale ze stala kwota - 1,00zl
    W przyszlosci nastapi tu zapewne zroznicowanie

    > a za Pol.Zapł - 0,00 zł
    > (oczywiscie bez wcześniejszego powiadomienia o zmianie warunków)
    >
    > Mam zlecony comiesięcznie przelew pewnej okreslonej kwoty na pewien
    rachunek

    To jest zlecenie stale ze stala kwota
    Placisz 1,00zl tak dlugo az zdecydujesz sie zmienic kwote. Wtedy jednorazowo
    "za modyfikacje zlecenia stalego" dodatkowo 0,50zl

    > I drugi rachunek za światło - co pół roku wypełniam zlecenie z podaniem
    kwoty,
    > daty za każdy miesiąc wg rachunku z Zakładu Energetycznego

    To tez, bo kwota jest okreslana przez ciebie i bank, nawet majac informacje
    z ZE ze nalezy mu (ZE) sie inna kwota niz zdefiniowana sam (bank) nie moze
    jej zmienic.
    IMHO bardzo dziwny uklad. Wlasciwie powinienes za kazda oplate placic
    1,00zl+0,50zl bo kazdy przelew jest "modyfikacja" poprzedniego. Chyba, ze
    czegos nie zrozumialem i kwota jest przez pol roku ta sama. Wtedy odpada
    modyfikacja comiesieczna.

> [...]
    > gdybym wiedział odpowiednio wcześniej, to bym przeniósł te płatności do np
    > LGnet-gdzie jak narazie jest jeszcze bezpłatny.

    W ePKO BP tez jest to bezplatne...;-)

> [...]
    > Zlecenia Stałe i potrącono mi po 1zł za każdy przelew.
    > Do tej pory sądziłem, że są to klasyczne Polecenia Zapłaty ale może się

    To jest zlecenie stale ze zmienna kwota. Kwote zmienia bank na podstawie
    otrzymanej faktury od dostawcy. Ty upowazniles bank do samodzielnej zmiany
    kwoty.
    Nie jest napisane "Platne poleceniem zaplaty". Wtedy bank by nie otrzymywal
    faktury tylko bank dostawcy sam by pobieral z twojego banku naleznosc a ten
    by tylko ksiegowal pobranie z twojego konta

    > Na moją interwencję w placówce upierają się, że są to Zlecenia Stałe

    maja racje

    > Co o tym sądzicie, macie to samo?

    Nie, placimy z bankow, w ktorych takie operacje sa darmowe...

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 4. Data: 2003-02-13 12:08:17
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    news:b2g0i1$b11$1@inews.gazeta.pl, Slawek Kos
    <s...@p...gazeta.pl>:

    > Nie, placimy z bankow, w ktorych takie operacje sa darmowe...

    To zdradz prosze, w ktorym banku zlecenie stale ze zmienna kwota jest
    obecnie darmowe?
    Wiem chyba o BZWBK ale tym za jakies 9zl na miesiac, ale tam te zlecenia zle
    dzialaja, bo czesto sie ludzie myla.

    --
    Robert

  • 5. Data: 2003-02-13 13:33:54
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > news:b2g0i1$b11$1@inews.gazeta.pl, Slawek Kos

    > To zdradz prosze, w ktorym banku zlecenie stale ze zmienna kwota jest
    > obecnie darmowe?

    Nie wiem ;-)
    ja place darmowym przelewem z ePKO BP

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 6. Data: 2003-02-13 13:43:10
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> napisał
    > ja place darmowym przelewem z ePKO BP

    Myslisz, ze po zaoraniu e-pko i przeniesieniu do inteligo beda nadal darmowe ?
    Bo ja nie :D A to jakos niebawem ma byc....

  • 7. Data: 2003-02-13 13:55:03
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > (dowiecie się pod koniec miesiąca jak przyjdą wyciągi a jak ktoś ma skrzynkę
    > internetową w PKO to już może zobaczyć)

    Wiemy.
    Jeszcze trochę obniżek RPP i inne banki też przestaną mieć darmowe przelewy.
    Zlecenie stałe w BSK , mbank chyba jeszcze jest za darmo.

  • 8. Data: 2003-02-13 14:09:01
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Witek" <w...@p...onet.fi> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> napisał
    >
    > Myslisz, ze po zaoraniu e-pko i przeniesieniu do inteligo beda nadal
    darmowe ?
    > Bo ja nie :D A to jakos niebawem ma byc....

    Zywcem mnie nie wezma...;-)

    Wcale nie zapowiadali przeniesienia ePKO do Inteligo.

    Nie widze problemu z prowadzeniem w jednym banku dwoch rodzajow kont:
    - platne prowadzenie i darmowe przelewy
    - bezplatne prowadzenie i platne przelewy
    Klient wybiera.
    I to by bylo nieglupie...

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 9. Data: 2003-02-13 14:10:37
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    news:b2g6rg$3d2$1@inews.gazeta.pl, Slawek Kos
    <s...@p...gazeta.pl>:
    > Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem ;-)
    > ja place darmowym przelewem z ePKO BP

    No widzisz, więc scisle biorąc nie są to "takie operacje".
    Dla wielu osób wazne jest, aby rachunki placily sie we wlasciwej wysokosci
    bez ich interwencji, a to umozliwiaja poki co tylko te duze marmury
    (ewentualnie dodatkowy zewnetrzny serwis, ale cos tam im nie za bardzo chyba
    szlo).

    --
    Robert

  • 10. Data: 2003-02-13 14:31:26
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    > Zywcem mnie nie wezma...;-)

    Hehe ;-))

    > Wcale nie zapowiadali przeniesienia ePKO do Inteligo.

    To prosze:
    http://www.pkobp.pl -> po prawej przejecie inteligo:

    14. Czy w przypadku posiadania dwóch kont: e-Superkonto i Inteligo jeden z nich
    będzie zlikwidowany?
    Decyzję o posiadaniu dwóch rachunków równolegle podejmuje klient. W pierwszym
    kwartale przyszłego roku planujemy połączenie obydwu ofert tak, aby klienci
    mogli osiągać jeszcze większe korzyści ze współpracy z naszym Bankiem. Szczegóły
    będą przekazywane stopniowo, w miarę przygotowania i wprowadzania tych usług do
    oferty Banku.
    ;-))

    Ano ;)