    From: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zlecenie Stałe a Polecenie Zapłaty w PKO BP
    Date: Thu, 13 Feb 2003 12:46:25 +0100

    Użytkownik <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:4650.00000ded.3e4b4c95@newsgate.onet.pl...

    > Od 1 lutego opłata za Zlec.Stałe - 1,00 zł (było 0,00)

    Dokladniej:
    Zlecenie stale ze zmienna kwota - 1,00zl
    Zlecenie stale ze stala kwota - 1,00zl
    W przyszlosci nastapi tu zapewne zroznicowanie

    > a za Pol.Zapł - 0,00 zł
    > (oczywiscie bez wcześniejszego powiadomienia o zmianie warunków)
    >
    > Mam zlecony comiesięcznie przelew pewnej okreslonej kwoty na pewien
    rachunek

    To jest zlecenie stale ze stala kwota
    Placisz 1,00zl tak dlugo az zdecydujesz sie zmienic kwote. Wtedy jednorazowo
    "za modyfikacje zlecenia stalego" dodatkowo 0,50zl

    > I drugi rachunek za światło - co pół roku wypełniam zlecenie z podaniem
    kwoty,
    > daty za każdy miesiąc wg rachunku z Zakładu Energetycznego

    To tez, bo kwota jest okreslana przez ciebie i bank, nawet majac informacje
    z ZE ze nalezy mu (ZE) sie inna kwota niz zdefiniowana sam (bank) nie moze
    jej zmienic.
    IMHO bardzo dziwny uklad. Wlasciwie powinienes za kazda oplate placic
    1,00zl+0,50zl bo kazdy przelew jest "modyfikacja" poprzedniego. Chyba, ze
    czegos nie zrozumialem i kwota jest przez pol roku ta sama. Wtedy odpada
    modyfikacja comiesieczna.

    > I tu zgoda, to są Zlecenia Stałe i muszę płacić po 1zł od każdej kwoty
    (ale
    > gdybym wiedział odpowiednio wcześniej, to bym przeniósł te płatności do np
    > LGnet-gdzie jak narazie jest jeszcze bezpłatny.

    W ePKO BP tez jest to bezplatne...;-)

    > Ale mam jeszcze inne płatności np gaz i telefon(TPSA) - dwa lata temu
    > podpisałem w placówce PKO BP zgodę(prośbę) o potrącanie z mojego konta
    przez
    > dłużnika moich rachunków. Od tamtej pory z TPSA i gazowni otrzymuję
    > zawiadomienia (bez wydruku rachunku-tylko adnotacja"płatne z konta) i było
    do
    > stycznia br. wszystko OK, aż przyszła data 1 luty i okazało się, że są to
    > Zlecenia Stałe i potrącono mi po 1zł za każdy przelew.
    > Do tej pory sądziłem, że są to klasyczne Polecenia Zapłaty ale może się
    mylę ?

    To jest zlecenie stale ze zmienna kwota. Kwote zmienia bank na podstawie
    otrzymanej faktury od dostawcy. Ty upowazniles bank do samodzielnej zmiany
    kwoty.
    Nie jest napisane "Platne poleceniem zaplaty". Wtedy bank by nie otrzymywal
    faktury tylko bank dostawcy sam by pobieral z twojego banku naleznosc a ten
    by tylko ksiegowal pobranie z twojego konta

    > Na moją interwencję w placówce upierają się, że są to Zlecenia Stałe

    maja racje

    > Co o tym sądzicie, macie to samo?

    Nie, placimy z bankow, w ktorych takie operacje sa darmowe...

    --
    Pozdrowienia
    ---