  • Data: 2015-10-11 19:42:16
    Temat: Re: Zaufanie mBanku
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Tom N" 1...@i...dyndns.org.invalid.15101
    1.invalid

    >>> O Twojej praktyce piszemy.

    Wykazujesz się niespójnym myśleniem. Spróbuję to wyjaśnić,
    ale nie wiem, czy takie wyjaśnianie ma sens. :) (nie wiem,
    gdyż zrozumienie wyjaśnienia tego wymaga spójności myślenia;
    jakby mówić głuchemu, że jest głuchy; trzeba by pisać, machać
    rękami...)

    > Pierwsza z brzegu aplikacja której nie znasz: mBank ;P

    Chyba znam, skoro z niej korzystam.
    Co najwyżej -- nie znam jej zachowania,
    gdy Android używa języka angielskiego.

    Nie pisałem, że testowałem aplikacje przy innych ustawieniach Androida.
    Co więcej -- w ogóle (tu czy gdziekolwiek) nie pisałem,
    że testowałem różne ustawienia Androida.

    > Twierdzisz, że jest inaczej niż opisane w FAQ i inaczej niż ja mam.

    Twierdzę, że zleciłem (wielokrotnie) przelew (do odbiorcy
    niezaufanego) bez podawania dodatkowego PINu.

    > A proszę bardzo, to tylko ustawienia języka w andku.

    Więc mącisz celowo. :) [w mętnej wodzie łatwiej łowić]

    > Ja też

    Być może -- jednak nie umiem tego zweryfikować.

    > <http://pl.tinypic.com/r/2rrmanb/8>

    > a tu do zaufanego:

    > <http://pl.tinypic.com/r/9jmaab/8>

    Nic te snapy nie powiedzą, więc ich nie oglądam.

    > Zmieniłem język zachowanie aplikacji sie nie zmieniło. Mnie to nie dziwi...

    > Nie, do tych z książki

    Być może, jednak (co wyżej piszę) nie umiem tego zweryfikować.

    > Czyżby obawa przed kompromitacją?

    Ty skompromitowałeś się swoim niespójnym myśleniem.

    Ja zaś nie umiem snapami wykazać tego, że odbiorca, do
    którego zlecałem przelewy, jest niezaufanym odbiorcą.
    Przemyślałem to, zanim zacząłem pisać post inicjujący
    ten wątek.

    > Nie przejmuj sie, już dawno to zrobiłes, a teraz tylko potwierdzasz.

    Więc napisz, jakich snapów oczekujesz?
    Może jest jednak sposób wykazania, że odbiorca jest zaufany.

    > Żeby sprawdzić, czy odbiorca jest zaufany nie trzeba do niego wysyłać
    > przelewu i patrzeć czy SMS jest potrzebny -- taka jest ta Twoja znajomość
    > aplikacji bankowych

    > <http://pl.tinypic.com/r/i4mjpj/8>
    > Ten ptaszek za numerem rachunku...

    () Ten ptaszek jest nie w aplikacji Androidowej, ale w interfejsie WWW.
    () Sprawdziłem na kilka sposobów:
    - Pamiętam, że konta kart kredytowych należą do odbiorców niezaufanych.
    (nie tylko w mBanku -- ustawiałem tak nie bez powodu)
    - Sprawdziłem (; wizualnie ;) poprzez WWW.
    - Sprawdziłem też zlecając przelew poprzez WWW.
    (jak pisałem -- jestem praktykiem)
    - Pamiętam, że spłacanie KK zawsze wiązało się z żądaniem
    dodatkowego zabezpieczenia (zwykle SMSa, jako że rzadko
    zlecam takie przelewy za pomocą aplikacji mobilnej)

    Raczej ;) ani nie pisałem, że nie sprawdzałem inaczej,
    ani tego, że inaczej sprawdzić nie można, ani tego, że
    inaczej sprawdzić nie potrafię.

    -=-

    () Wyciągasz pochopne wnioski -- pędzony chyba złośliwością. :)
    (albo niespójnością myślenia)

    () Zarzucasz mi, iż wg_mnie_aplikacje_żądają_dodatkowych_potwierdzeń
    i jednocześnie wykazujesz, że jednak
    aplikacje_żądają_tychże_dodatkowych_potwierdzeń.

    Inni wręcz twierdzą, że aplikacje nie żądają dodatkowych
    potwierdzeń -- i nawet to uzasadniają. Tym różnią się ich
    zachowania od Twojego zachowania, że inni nie wykazują,
    iż aplikacje żądają...

    -=-

    Napisz, jaki snap wykaże moją kompromitację.
    Snap taki chyba musiałby wykazać, iż bank akceptuje
    zlecenie przelewu do odbiorcy niezaufanego bez żądania
    dodatkowego zabezpieczenia.

    Potwierdzeniem braku zaufania miałoby być co?
    Żądanie dodatkowego PINu?

    Snap musiałby jednocześnie pokazać:
    że odbiorca nie jest zaufany
    mBank nie żąda dodatkowego zabezpieczenia.

    Fakt braku żądania dodatkowego zabezpieczenia niczego
    nie dowodzi, gdyż mogłem zlecać przelew do odbiorcy zaufanego...

    -=-

    Rozmawianie z Tobą zabiera mi masę czasu -- czasu marnowanego bezproduktywnie. :)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'