  • 31. Data: 2007-06-26 12:30:32
    Temat: Re: Zamiana KK Mastercard ING na Vise Citibank-LOT ?
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Tue, 26 Jun 2007 14:26:26 +0200, Maciej Loret napisał(a):

    > Miałem na myśli to czy ta osoba musi się gdzieś osobiście podpisać albo
    > odebrać coś w moim miejscu zamieszkania.

    O ile pamiętam, bo wyrabiałem kartę swojej dziewczynie to jest tak.
    Właściciel dzwoni i podaje dane osoby, dla której chce wyrobić kartę
    dodatkową. Po otrzymaniu karty, o ile dobrze pamiętam citiphone dzowni
    do tej osoby aby aktywować jej kk. Reasumując nieistotne gdzie się ta
    osoba znajduje i jaki masz z nią stopień pokrewieństwa i czy w ogóle
    jakiś masz.

  • 32. Data: 2007-06-26 12:39:49
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > dlatego nie zbieram puntkow, bo np. parasolke to moge sobie kupic
    > w sklepie jaka chce, a nie wydawac w przeliczeniu pewnie z 5 000 na
    paliwo,
    > zeby dostac marny produkt.

    Skoro tak czy inaczej wydajesz te 5000 na paliwo, to lepiej coś z tego mieć
    niż nic.

    > dlatego tez wole korzystac z karty lotosowej, gdzie od razu dostaje 5 gr
    > znizki na
    > paliwo.

    Jechać kilkanaście km tylko po to, żeby po 5gr zniżce i tak zatankować
    drożej niż na taniej stacji?

    > [...] teraz mam dosyc spore dochody

    To albo masz dosyć sporo dochody, albo łasisz się na 5gr... ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 33. Data: 2007-06-26 12:44:55
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Np wyrabiasz kartę komuś z rodziny, żeby miał tak na "w razie W",
    > więc pełny limit mu raczej niepotrzebny i na pewno ryzykowany w razie
    > zgubienia/przechwycenia karty.

    OIDP to ominąć limit można dosyć łatwo... Chyba, że coś się zmieniło...

    > Nie ma możliwości płacenia z datą przyszłą, bo i w sumie po co i tak
    > płacisz pieniędzmi banku ;)

    Jestem pincet kilometrów od domu i chcę zapłacić pincet złotych za gaz.
    Mam zapisywać gdzieś kiedy ile i komu mam zapłacić i czekać do ostatniego
    dnia?

    > Oczywiście należy pamiętać, że wykonanie przelewu w
    > ostatnim dniu nie gwarantuje, że pieniądze dojdą tego samego dnia.

    To niezły ten bank, nie ma co...

    > Tak jak wspomniałem prędzej płacimy pieniędzmi banku, więc czy puścimy
    > przelew 2 czy 5 czy 15 to mało istotne skoro np cykl rozliczeniowy
    > ustalony mamy na 22.

    Racja. Dopiero teraz przejrzałem na oczy... ;))
    A propos... Cykl jest regulowany czy ściśle narzucony?

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 34. Data: 2007-06-26 13:03:15
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    Krzysztofsf napisał(a):

    > A nie mozesz miec 2-ch kart?
    > W ING ewentualnie zmniejszyc limit, jesli w Citi bedzie za maly na twoje
    > potrzeby i korzystac z jej korzystniejszych kursow na wyjazdach.
    > Zwlaszcza, ze warto miec i Visa i Mastercard w portfelu.

    Nawet gdybym miał obie to wtedy nie wyrobię limitu "bezpłatności" w ING.
    Do wyjazdow zagranicznych IMHO powinna mi wystarczyć karta przedpłacona
    z ING, z której dodatkowo można wyciągnąć kasę z bankomatu z niską
    prowizją. A Visa za granicą się przyda jako awaryjna.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    --
    www.tramping.slask.pl
    www.duzy-biust.pl

  • 35. Data: 2007-06-26 13:10:41
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

> [...]

    > z ING, z której dodatkowo można wyciągnąć kasę z bankomatu z niską
    > prowizją. A Visa za granicą się przyda jako awaryjna.

    Tyle, ze w Europie Visa (nawet przedplacona ING) jest chyba gorsza w krajach
    strefy euro? Ich tania karta z wymogiem 100zl miesiecznie to niestety tez visa.
    Ciekawe jakiie przeliczniki ma Mastercard Onet Lukasa?
    tania karta bez dodatkowych wymogow.

  • 36. Data: 2007-06-26 13:55:41
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    Krzysztofsf napisał(a):

    > Tyle, ze w Europie Visa (nawet przedplacona ING) jest chyba gorsza w krajach
    > strefy euro? Ich tania karta z wymogiem 100zl miesiecznie to niestety tez visa.

    Pisałem o przedpłaconej Maestro ;-D

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    --
    www.tramping.slask.pl
    www.duzy-biust.pl

  • 37. Data: 2007-06-26 14:14:07
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Maciej Loret porozsypywal nastepujace haczki:

    > Jestem pincet kilometrów od domu i chcę zapłacić pincet złotych za gaz.
    > Mam zapisywać gdzieś kiedy ile i komu mam zapłacić i czekać do ostatniego
    > dnia?

    Nie, robisz przelew od razu, to jest kasa banku wiec i tak nie stracisz
    tych paru groszy na odsetkach.

    > To niezły ten bank, nie ma co...

    A ktorys bank to gwarantuje?

    > A propos... Cykl jest regulowany czy ściśle narzucony?

    Mozesz sobie wybrac date zakonczenia cyklu

    --
    badzio

  • 38. Data: 2007-06-26 14:31:20
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > A ktorys bank to gwarantuje?

    Nie wiem. Ale w PekaoSA na setki przelewów ani jeden się nie spóźnił.

    > Mozesz sobie wybrac date zakonczenia cyklu

    To super.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 39. Data: 2007-06-26 15:08:36
    Od: "Sinus" <s...@g...pl>

    Podepnę się do tematu z pytaniem - czy do Citi można przenieść kartę bez
    zaświadczeń o zarobkach i innych papierków, tak jak to jest w Mille, BPH, itp?
    Wystarczą im tylko wyciągi z poprzedniej karty?

    Pozdrawiam,
    Sinus

  • 40. Data: 2007-06-26 15:11:56
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > zaświadczeń o zarobkach i innych papierków, tak jak to jest w Mille, BPH, itp?
    > Wystarczą im tylko wyciągi z poprzedniej karty?

    w Citi nie ma czegos takiego jak przeniesienie karty, mozna tam dostac
    karte bez zaswiadczen i bez wyciagow z poprzedniej karty, oferowany
    przez bank limit to zwykle ok. 2-3kzl chociaz jak sie ktos uprze to i
    golda z 10kzl dostanie ;-)

    --
    pozdr.
    RobertS