  • 21. Data: 2007-06-26 11:50:20
    Temat: Re: Zamiana KK Mastercard ING na Vise Citibank-LOT ?
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Maciej Loret porozsypywal nastepujace haczki:
    > 1. kiedy dzwonić do citiphone, że by kontrolowanie powyłączać wszystkie
    > ubezpieczenia i inne opłaty?

    Jak dostaniesz karte, przed pierwszym uzyciem

    > 2. czy ja mogę sobie wyrobić kartę dodatkową (limit oczywiście wspólny)
    > również bez żadnych opłat?

    Tak. Limit mozna pozostawic bez zmian (znaczy sie wspolny) lub zmniejszyc

    > 3. po jakim czasie przychodzi karta (ktoś pisał o 10 dniach)?

    To pewnie zalezy od poczty. Ja w ciagu 2tyg od podpisania wniosku u
    agenta, mialem w reku karte i pin

    > Tzn. pierwszy przelew tylko przez Citiphone w oststnim dniu spłaaty, a
    > kolejne na to samo konto można wykonać poprzez serwis www równieżą w
    > ostatnim dniu?

    Platnosc definiujesz tylko i wylacznie przez citiphone. Platnosc juz
    zdefiniowana mozesz wykonac poprzez www oraz przez citiphone. Platnosci
    to jak stale przelewy w mBanku - definiujesz odbiorce, tytul przelewu
    itp, w momencie dokonywania platnosci wpisujesz kwote i ewentualnie
    uzupelniasz pole 'Tytulem'. Nie bardzo rozumiem sformulowania 'w
    ostatinm dniu splaty' - platnosci mozesz dokonywac w dowolnym momencie
    (mozesz takze zaznaczyc checkboxa ze chcesz papierowe potwierdzenie
    przelewu - przyjdzie za friko)

    --
    badzio

  • 22. Data: 2007-06-26 11:56:59
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Tue, 26 Jun 2007 13:21:38 +0200, Maciej Loret napisał(a):

> [...]
    > Przy okazji :
    > 1. kiedy dzwonić do citiphone, że by kontrolowanie powyłączać wszystkie

    Ja przy zakładaniu powiedziałem, że nie potrzebuję i przy aktywacji to
    potwierdziłem i nic nie miałem. Kontrolnie jak będziesz definował
    odbiorców do przelewów (można tylko przez citiphone) to spytaj się
    czy ubezpieczenia są on/off.

    > 2. czy ja mogę sobie wyrobić kartę dodatkową (limit oczywiście wspólny)
    > również bez żadnych opłat?

    Jak brałem kk w styczniu to była promocja, że 6 albo 8 kart dodatkowych
    dożywotnio za free (limit dla nich reguluje właściciel karty, więc
    żona może Ciebie przyciąć na routerze brzegowym hłe hłe)

    > 3. po jakim czasie przychodzi karta (ktoś pisał o 10 dniach)?

    U mnie konsultant był w czwartek, w poniedziałek dzwoniła citiphone, a
    kartę dostałem o ile dobrze pamiętam w środę - na pewno nie dłużej
    niż tydzień to trwało - jak będzie u Ciebie zobaczysz.

    Jeszcze co do przelewów to z tego co pamiętam jak się wypytywałem na
    citiphone są to wszystkie opłaty stałe jakie ponosisz co
    miesiąc/kwartał/rok ale na pewno nie wchodzą w to jakieś skarbówki,
    programy oszczędnościowe i ubezpiecznia na życie - o ile kojarzę to
    ktoś napisał, że można płacić OC ale głowy nie dam.

  • 23. Data: 2007-06-26 12:09:14
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Tak. Limit mozna pozostawic bez zmian (znaczy sie wspolny) lub zmniejszyc

    A ma jakikolwiek sens zmniejszanie limitu?

    > Nie bardzo rozumiem sformulowania 'w ostatinm dniu splaty' - platnosci
    mozesz dokonywac w dowolnym momencie
    > (mozesz takze zaznaczyc checkboxa ze chcesz papierowe potwierdzenie
    przelewu - przyjdzie za friko)

    1. Definiuję możliwość wpłaty na określone konto za jakąś usługę poprzez
    Citiphone.
    2. Dostaję jakiś rachunek.
    3. W tym dniu wklepuję go w serwisie www z datą przyszłą.

    Jest to możliwe?

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 24. Data: 2007-06-26 12:10:08
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 26.06.2007 Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net> napisał/a:
    > Co do interface www, to moim zdaniem Citi jest o niebo lepszy niż
    > java'owa mozolna kobyła ING.

    ING podobno ma nowy system. Trzeba niestety podejść do oddziału, żeby go
    odpalili. :)
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 25. Data: 2007-06-26 12:15:17
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

> [...]
    > potwierdziłem i nic nie miałem. Kontrolnie jak będziesz definował
    > odbiorców do przelewów (można tylko przez citiphone) to spytaj się

    Pamiętam posty sprzed miesięcy albo lat, gdzie niektórym również się
    wydawało, że mieli wyłączone...
    Z wyciągu jednak wynikało co innego... :(

    > Jak brałem kk w styczniu to była promocja, że 6 albo 8 kart dodatkowych
    > dożywotnio za free (limit dla nich reguluje właściciel karty, więc
    > żona może Ciebie przyciąć na routerze brzegowym hłe hłe)

    Czy można wyrobić kartę dodatkową dla kogoś z rodziny?
    Tyle, że ten ktoś mieszka 400km ode mnie...

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 26. Data: 2007-06-26 12:20:05
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Tue, 26 Jun 2007 14:15:17 +0200, Maciej Loret napisał(a):

    > Czy można wyrobić kartę dodatkową dla kogoś z rodziny?
    > Tyle, że ten ktoś mieszka 400km ode mnie...

    Pewnie. Musisz pamiętać, że właściciel spłaca limit i to już on
    się martwi komu wyrobił karty dodatkowe i ile mu one obrotu zrobiły.

  • 27. Data: 2007-06-26 12:22:37
    Od: "tomek." <t...@p...fm>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...skreslic.epf.pl> napisał w
    wiadomości news:f5qv66$m4v$2@inews.gazeta.pl...
    > Patrze, patrze a tu tomek. porozsypywal nastepujace haczki:
    >
    > Ale Ciebie uczestnictwo w takim programie nic nie kosztuje. Jesli
    > pojedziesz na stacje BP to nie powiesz 'ja nie zbieram punktow, z tego
    > powodu poprosze sprzedac mi paliwo o 2gr taniej'. A juz co-brandy Citi nie
    > wymagaja od Ciebie niczego, poza placeniem nimi - bez wzgledu na to jakiej
    > transakcji dokonujesz, punkty sie nabijaja:)

    dlatego nie zbieram puntkow, bo np. parasolke to moge sobie kupic
    w sklepie jaka chce, a nie wydawac w przeliczeniu pewnie z 5 000 na paliwo,
    zeby dostac marny produkt.
    dlatego tez wole korzystac z karty lotosowej, gdzie od razu dostaje 5 gr
    znizki na
    paliwo.

    kiedys bylem mocnym zwolennikiem korzystania z kk, ale to bylo za czasow
    gdy mniej zarabialem, teraz mam dosyc spore dochody i kk jest tak naprawde
    do celow awarayjnych lub wlasnie na wyjazdy.

    pzdr
    tomek

  • 28. Data: 2007-06-26 12:26:26
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Pewnie. Musisz pamiętać, że właściciel spłaca limit i to już on
    > się martwi komu wyrobił karty dodatkowe i ile mu one obrotu zrobiły.

    Miałem na myśli to czy ta osoba musi się gdzieś osobiście podpisać albo
    odebrać coś w moim miejscu zamieszkania.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 29. Data: 2007-06-26 12:27:38
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Tue, 26 Jun 2007 14:09:14 +0200, Maciej Loret napisał(a):

    > A ma jakikolwiek sens zmniejszanie limitu?

    Np wyrabiasz kartę komuś z rodziny, żeby miał tak na "w razie W",
    więc pełny limit mu raczej niepotrzebny i na pewno ryzykowany w razie
    zgubienia/przechwycenia karty.

> [...]
    > Citiphone.
    > 2. Dostaję jakiś rachunek.
    > 3. W tym dniu wklepuję go w serwisie www z datą przyszłą.

    Nie ma możliwości płacenia z datą przyszłą, bo i w sumie po co i tak
    płacisz pieniędzmi banku ;)
    Dzwonisz na citiphone, że chciałbyś zdefiniować przelewy na
    rachunki za opłaty. Definiujesz je i masz w tym momencie dostępne
    przez www (są oznaczone * bo jak masz jeszcze konto w Citi to inne
    zdefiniowane przez Ciebie przelewy będą bez gwiazdki). Jak już masz
    zdefiniowane przelewy to wykonujesz je przez citiphone albo www to już
    jak Ci wygodnie. Oczywiście należy pamiętać, że wykonanie przelewu w
    ostatnim dniu nie gwarantuje, że pieniądze dojdą tego samego dnia. Tak
    jak wspomniałem prędzej płacimy pieniędzmi banku, więc czy puścimy
    przelew 2 czy 5 czy 15 to mało istotne skoro np cykl rozliczeniowy
    ustalony mamy na 22.

  • 30. Data: 2007-06-26 12:30:29
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    Maciej Loret <m...@p...pl> napisał(a):

    > Witam.

    > A ma jakikolwiek sens zmniejszanie limitu?

    Ja np. chce dac synowi (niedlugo bedzie pelnoletni) karte dodatkowa, z
    przycietym limitem.

> [...]
    > Citiphone.
    > 2. Dostaję jakiś rachunek.
    > 3. W tym dniu wklepuję go w serwisie www z datą przyszłą.

    Platnosci karta nie maja mozliwosci wykonania w dacie przyszlej - wykonujesz w
    "czasie rzeczywistym" - z tym, ze skoro splacasz karte okreslonego dnia, to
    specjalnie ci nie stanowi roznicy, czy platnosci pusciles na poczatku czy przy
    koncu okresu rozliczeniwego - a i tak wiekszosc placisz gdy juz masz konkretna
    fakture od uslugodawcy.