  • Data: 2016-04-25 20:17:00
    Temat: Re: ZUS -- indywidualne konta
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    news:nfkmqk$6uv$1@node2.news.atman.pl...

    > Po co w takim razie komputer, który zwraca pieniądze, które obywatele
    > najpierw wpłacili na emeryturę.

    Ja zakładałem, że nie ma pojęcia "wpłacania na emeryturę", które trzeba by
    ewidencjonować/liczyć/kontrolować/egzekwować (co wymaga ZUSu) tylko są to
    wypłaty z bieżącego budżetu, a komputer dlatego, że jest tańszy od
    pracowników wypisującego te przelewy (ilu trzeba pracowników aby dla każdego
    emeryta zrealizowali przelew - komputer jest szybszy - sam jeden da radę).

    > Należy zlikwidować emerytury (i MOPS-y od razu, żeby nie było 'wyjścia
    > awaryjnego') i niech każdy sam zadba o swoją przyszłość.
    >
    > Nie potrzeba do tego komputera.

    Postulujesz 100% kapitalizmu, a ja kombinuję jak niezaradnym dać możliwość
    jako takiej egzystencji, a zaradnych nie strzyc za bardzo - dlatego dążę do
    minimalizacji kosztów systemu - 1 komputer zamiast ZUSu.
    Drugi do tego 500+ dla każdego co pisałem obok (zamiast MOPS-ów).
    Jakby podatki były prostsze to i pracowników skarbówki potrzeba by kilka
    razy mniej.
    P.G.