  • Data: 2016-04-25 20:04:29
    Temat: Re: ZUS -- indywidualne konta
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    news:nfkq80$t8b$1@node1.news.atman.pl...

    > Niestety ale trąci to socjalizmem (czy się stoi czy się leży...)

    Trochę trąci, ale może między socjalizmem a kapitalizmem jest jakiś
    optymalny środek (raczej bliżej kapitalizmu).

    O ekonomii nie mam bladego pojęcia i może dlatego pomysł, aby każdemu
    obywatelowi wypłacać coś w stylu 500+ (kosztem wyższych podatków) wydaje mi
    się realistyczny i nie taki głupi (ale już żadnych innych zasiłków (pomijam
    na razie kwestię chorych/niesprawnych itp)).
    Koronny argument przeciw takiemu rozwiązaniu, że jak ktoś coś za nic dostaje
    to nie ma motywacji do pracy, wydaje mi się totalnie nie trafiony. Obecna
    sytuacja, że jak ktoś nie pracuje to dostaje jakiś zasiłek/pomoc (np. 800) ,
    a jak zacznie pracować i zarobi (np. 1200) to mu zabiorą te 800 i jeszcze od
    tego 1200 zapłaci ze 200 podatku - czyli zostanie mu 1000, gdy bez pracy
    miał 800 jest zdecydowanie nie motywująca do pracy.
    P.G.