  • 1. Data: 2016-04-24 22:38:21
    Temat: ZUS -- indywidualne konta
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    http://www.rp.pl/ZUS/304239966-ZUS-indywidualny-nume
    r-rachunku-dla-platnikow-usprawni-dzialanie-zakladu.
    html

    Indywidualny numer rachunku dla płatników składek

    Popieram -- niech każdy płatnik ma swoje indywidualne konto,
    a nawet kilka swoich kont (w różnych bankach czy innych
    instytucjach) i niech te konta zupełnie odciążą przeciążony ZUS... ;)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 2. Data: 2016-04-25 09:38:37
    Temat: Re: ZUS -- indywidualne konta
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 24 Apr 2016 22:38:21 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):

    > Popieram -- niech każdy płatnik ma swoje indywidualne konto,
    > a nawet kilka swoich kont (w różnych bankach czy innych
    > instytucjach) i niech te konta zupełnie odciążą przeciążony ZUS... ;)

    Otóż to. A tak formalnie rzecz biorąc, to czyją własnością są środki na
    kontach ZUS? Składkowiczów (przecież to nie podatek) czy państwa?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2016-04-25 10:18:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >a nawet kilka swoich kont (w różnych bankach czy innych
    >instytucjach) i niech te konta zupełnie odciążą przeciążony ZUS... ;)

    Chcialbys :-)

    Ale prawde mowiac - jesli na glupi telefon mam indywidualne konto, to
    czemu ZUS sie upiera przy jakims przestarzalym rozwiazaniu ?

    Tylko owszem - jest w tym maly niuans - jak fabryka zatrudnia 100
    pracownikow, to ma zrobic przelew na swoje indywidualne konto w ZUS,
    czy setke przelewow na indywidualne konta pracownikow ?

    J.

  • 4. Data: 2016-04-25 10:27:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-25 o 10:18, J.F. pisze:
    > Tylko owszem - jest w tym maly niuans - jak fabryka zatrudnia 100
    > pracownikow, to ma zrobic przelew na swoje indywidualne konto w ZUS, czy
    > setke przelewow na indywidualne konta pracownikow ?

    Ale numer jest przecież na płatnika składek, a nie na ubezpieczonego,
    więc dla fabryki numer będzie jeden.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2016-04-25 10:40:26
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    napisał w wiadomości news:nfjasq$did$1@node1.news.atman.pl...

> [...]
    > a nawet kilka swoich kont (w różnych bankach czy innych
    > instytucjach) i niech te konta zupełnie odciążą przeciążony ZUS... ;)

    Ja uważam, że emerytura powinna być jedna stała, wypłacana każdemu po
    przekroczeniu jakiegoś wieku, bez względu na to czy nadal pracuje czy nie, a
    cały ZUS zastąpiony jednym komputerem wykonującym te przelewy co miesiąc (i
    jakie oszczędności).
    Argumenty, że jak z kogoś więcej ściągnięto to mu się większa emerytura
    należy (co uzasadnia utrzymywanie całego ZUSu aby to liczyć) są dokładnie
    takie jakby powiedzieć, że płacącemu większe podatki się od państwa więcej
    należy, a nie słyszę takich głosów.
    Ten z kogo więcej ściągano sobie po prostu więcej odłoży i i tak będzie miał
    lepiej na emeryturze.
    Według mnie im więcej ludzi w gospodarce a mniej w urzędach tym szybszy
    rozwój państwa i mam wrażenie, że politycy myślą dokładnie odwrotnie :(.
    P.G.

  • 6. Data: 2016-04-25 10:47:39
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 04/25/2016 05:27 PM, Liwiusz wrote:

    > Ale numer jest przecież na płatnika składek, a nie na ubezpieczonego,
    > więc dla fabryki numer będzie jeden.

    A co się dzieje, jak fabryka zamiast przeleć dajmy na to 100 tys. zł
    składek miesięcznie, przelewa tylko 90 tys. zł (czyli 10 tys. zł za
    mało)? Chyba nagminnie robią to m.in. kopalnie.

    Zatrudniony ma dopisywane do konta mimo wszystko? Który zatrudniony?

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 7. Data: 2016-04-25 11:08:23
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-04-25 o 10:40, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > Według mnie im więcej ludzi w gospodarce a mniej w urzędach tym szybszy
    > rozwój państwa i mam wrażenie, że politycy myślą dokładnie odwrotnie :(.

    Po co w takim razie komputer, który zwraca pieniądze, które obywatele
    najpierw wpłacili na emeryturę.

    Należy zlikwidować emerytury (i MOPS-y od razu, żeby nie było 'wyjścia
    awaryjnego') i niech każdy sam zadba o swoją przyszłość.

    Nie potrzeba do tego komputera.

    --
    Pete

  • 8. Data: 2016-04-25 11:43:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-25 o 11:08, Pete pisze:

    r-rachunku-dla-platnikow-usprawni-dzialanie-zakladu.
    html

    > Po co w takim razie komputer, który zwraca pieniądze, które obywatele
    > najpierw wpłacili na emeryturę.

    Przecież nie tak działa emerytura obywatelska (tylko tak, że dostaje się
    X bez względu na to czy i ile się wpłacało).

    > Należy zlikwidować emerytury (i MOPS-y od razu, żeby nie było 'wyjścia
    > awaryjnego') i niech każdy sam zadba o swoją przyszłość.
    >
    > Nie potrzeba do tego komputera.

    To też jest słuszna koncepcja, ale inna od opisywanej przez Piotra Gałkę.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2016-04-25 12:06:43
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-04-25 o 11:43, Liwiusz pisze:

    r-rachunku-dla-platnikow-usprawni-dzialanie-zakladu.
    html

    > Przecież nie tak działa emerytura obywatelska (tylko tak, że dostaje się
    > X bez względu na to czy i ile się wpłacało).

    Niestety ale trąci to socjalizmem (czy się stoi czy się leży...)

  • 10. Data: 2016-04-25 12:11:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-25 o 12:06, Pete pisze:

    > Niestety ale trąci to socjalizmem (czy się stoi czy się leży...)

    Takich, co naprawdę nic nie robią jest znikoma ilość. Nawet praca na
    czarno jest tym bardziej z pożytkiem dla gospodarki, podobnie jak
    siedzenie w domu z dziećmi itp. Poza tym sama idea emerytury
    obywatelskiej jest taka, że ma ona raczej formę zasiłku, niż
    wynagrodzenia dającego możliwość godnego życia. imho to dobre stadium
    pośrednie pomiędzy "nic wam nie wypłacimy" (w sytuacji kiedy każdy przez
    jakąś część życia na niby swoją emeryturę się składał) a "wypłacamy
    godne emerytury według zarobków" co już zaraz się skończy z uwagi na
    brak środków.

    --
    Liwiusz