  • 1. Data: 2003-08-31 10:38:51
    Temat: Z czym do Turcji
    Od: Lukasz Bajoński <l...@g...pl>

    Wybierem się na 2 tyg. do Turcji i chciałbym spytac o wasze
    doświadczenia w kwestii walut, co bardziej się opłaca dolary czy euro
    ?

    Pozdrawiam,
    Lukasz

  • 2. Data: 2003-08-31 10:47:11
    Temat: Re: Z czym do Turcji
    Od: Rafal Urbanelis <n...@b...pl>

    On Sun, 31 Aug 2003 12:38:51 +0200, Lukasz Bajoński <l...@g...pl> wrote:

    > Wybierem się na 2 tyg. do Turcji i chciałbym spytac o wasze
    > doświadczenia w kwestii walut, co bardziej się opłaca dolary czy euro

    euro zdecydowanie.
    a najlepiej karte.
    pzdr,
    rafal urbanelis
    http://szus.info

  • 3. Data: 2003-08-31 10:55:48
    Od: "Michał Witkowski" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Lukasz Bajoński" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Wybierem się na 2 tyg. do Turcji i chciałbym spytac o wasze
    > doświadczenia w kwestii walut, co bardziej się opłaca dolary czy euro
    > ?

    2 tyg temu wrocilem z Turcji. Dla Turka 1$=1 Euro. Tak, wiec najlepiej brac
    $. Druga sprawa, karta prawie nigdzie nie zaplacisz, ale oplaca sie pobierac
    gotowke z bankomatu(lepszy przelicznik niz w kantorach).

    Pozdr. michal

  • 4. Data: 2003-08-31 14:01:48
    Od: "Grzegorz Podsiadło" <e...@a...w.stopce>

    Lukasz Bajoński wrote in

    > Wybierem się na 2 tyg. do Turcji i chciałbym spytac o wasze
    > doświadczenia w kwestii walut, co bardziej się opłaca dolary czy euro

    Z moich doświadczeń dolary - są tam drugą walutą obiegową. Bankomatów
    sporo (przynajmniej w istanbule ;) - i nieźle wypadają wypłaty z nich.

    --
    empeg // e m p e g /a t/ h o t /d o t/ p l

    {84C4079A-3993-442A-A318-2AF2F12DD515}

  • 5. Data: 2003-08-31 22:40:55
    Od: "Szymon Bzoma" <s...@N...gazeta.pl>

    Grzegorz Podsiadło <e...@a...w.stopce> napisał(a):

    > Z moich doświadczeń dolary - są tam drugą walutą obiegową. Bankomatów
    > sporo (przynajmniej w istanbule ;) - i nieźle wypadają wypłaty z nich.

    W 2000 r. bylem w Turcji i bywalem w miejscach nie-turystycznych. Korzystalem
    m.in. z bankomatu polozonego przy zakladzie pracy. Produkowali tam sól z wody
    morskiej, co polega na napuszczaniu wody morskiej do sztucznych lagun i
    następnie czekaniu aż wyparuje. Pracowało tam kilkunastu ochroniarzy i jakaś
    zupełnie nieznana mi liczba pracowaników (pewnie nie duża, bo woda jednak
    paruje sama :). Obok bakomatu był też budynek parku (3 pracowników). Do
    najbliższej wsi było ok. 6 km, do miasta (Izmir) ok. 30 km. U nas wtedy z
    bankomatami było różnie i to mnie powaliło (obok bankomatu był automat
    telefoniczny).

    Potem jednak mieszkałem kilka dni w turystycznie obleganej, ale jednak wiosce
    (Pammukale) i bankomatu tam nie było, gdyż podobno ciągle go jacyś wandale
    niszczyli. Trochę się zastanawiałem, czy to były rabunki, czy miejscowi
    właśnie woleli kasować zagranicznych w USD itp. Ale to chyba były zwykłe
    rabunki, bo we wsi były kantory - m.in. na poczcie, gdzie przyjęli mi 100
    koron duńskich. Czekałem z 10' aż gość sprawdził w olbrzymim tomie
    kilkadziesiąt wzorów podobnych do tej mojej setki, zapewnie z najczęstszymi
    fałszywkami. To też było niezłe przeżycie. Kurs wymiany przyzwoity, widełki
    kupno/sprzedaż sporo poniżej 10%!

    Moim zdaniem do Turcji można więc jechać także z duńskimi koronami. Tylko w
    największych miastach w najbardziej owczych turystycznie miejscach kursy w
    kantorach bywają nieprzyjemne (i jest jeszcze commision). Chyba, że w ciągu
    ostatnich kilku lat się pogorszyło... Nie tylko z powodów wyżej opisanych
    uważam ten kraj za jedno z fajniejszych miejsc na urlop.

    Pozdrawiam
    Szymon Bzoma

  • 6. Data: 2003-09-01 14:31:53
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>

    Właśnie wróciłem z podróży i byłem w Turcji. Korzystałem tylko z
    bankomatów. Pieniądze wybierałem Visą Electron z Millennium SA. A oto
    przykład:
    Istambuł 19-08-2003 50 000 000 TRL -148,68 PLN + 3,50 PLN prowizji
    Istambuł 18-08-2003 35 000 000 TRL - 98,49 PLN + 3,50 PLN prowizji
    Kars 21-08-2003 15 000 000 TRL - 42,50 + 3,50 PLN prowizji

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 7. Data: 2003-09-02 13:39:50
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>
    napisał w wiadomości news:bivlbt$t1q$1@pippin.warman.nask.pl...
> [...]
    > Istambuł 18-08-2003 35 000 000 TRL - 98,49 PLN + 3,50 PLN prowizji
    > Kars 21-08-2003 15 000 000 TRL - 42,50 + 3,50 PLN prowizji

    Gdybys jeszcze podal po ile w kantorach szly Euro i $ to juz moznaby sie
    pokusic o obliczenia porownawcze :-)

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 8. Data: 2003-09-02 16:04:16
    Od: "Slawek Kos" <s...@k...pl>

    napisał w wiadomości news:

> [...]
    > Istambuł 18-08-2003 35 000 000 TRL - 98,49 PLN + 3,50 PLN prowizji
    > Kars 21-08-2003 15 000 000 TRL - 42,50 + 3,50 PLN prowizji

    Kurs TRL/PLN pomiedzy 19.08 a 21.08 zmienil sie o 5%.
    Taka inflacja?

    --
    Pozdrowienia

  • 9. Data: 2003-09-03 07:48:18
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Kurs TRL/PLN pomiedzy 19.08 a 21.08 zmienil sie o 5%.
    > Taka inflacja?

    IMHO w Turcji inflacja wynosi ok. 1000% rocznie.

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 10. Data: 2003-09-03 08:59:16
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>

    > Gdybys jeszcze podal po ile w kantorach szly Euro i $ to juz moznaby
    sie
    > pokusic o obliczenia porownawcze :-)

    Nie znam kursów, w Turcji wydałem tylko/aż 100 000 000 TRL.
    Za chwilę w nowym wątku podam szczegóły z całej bankomatowej podróży z
    datami i nazwami banków do których bankomaty należały.