    From: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Z czym do Turcji
    Date: Mon, 1 Sep 2003 16:31:53 +0200

    Właśnie wróciłem z podróży i byłem w Turcji. Korzystałem tylko z
    bankomatów. Pieniądze wybierałem Visą Electron z Millennium SA. A oto
    przykład:
    Istambuł 19-08-2003 50 000 000 TRL -148,68 PLN + 3,50 PLN prowizji
    Istambuł 18-08-2003 35 000 000 TRL - 98,49 PLN + 3,50 PLN prowizji
    Kars 21-08-2003 15 000 000 TRL - 42,50 + 3,50 PLN prowizji

    Bankomatów

    > W 2000 r. bylem w Turcji i bywalem w miejscach nie-turystycznych.
    Korzystalem
    > m.in. z bankomatu polozonego przy zakladzie pracy. Produkowali tam sól
    z wody
    > morskiej, co polega na napuszczaniu wody morskiej do sztucznych lagun
    > następnie czekaniu aż wyparuje. Pracowało tam kilkunastu ochroniarzy i
    jakaś
    > zupełnie nieznana mi liczba pracowaników (pewnie nie duża, bo woda
    jednak
    > paruje sama :). Obok bakomatu był też budynek parku (3 pracowników).
    Do
> [...]
    > właśnie woleli kasować zagranicznych w USD itp. Ale to chyba były
    zwykłe
    > rabunki, bo we wsi były kantory - m.in. na poczcie, gdzie przyjęli mi
    100
    > koron duńskich. Czekałem z 10' aż gość sprawdził w olbrzymim tomie
    > kilkadziesiąt wzorów podobnych do tej mojej setki, zapewnie z
    najczęstszymi
    > fałszywkami. To też było niezłe przeżycie. Kurs wymiany przyzwoity,
    widełki
    > kupno/sprzedaż sporo poniżej 10%!
    >
    > Moim zdaniem do Turcji można więc jechać także z duńskimi koronami.
    Tylko w

    http://www.gazeta.pl/usenet/