  • 81. Data: 2006-08-08 19:40:28
    Temat: Re: Wzbogacanie banków ?
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Jul 2006 23:04:51 +0200, Catbert <c...@w...pl> wklepał(-a):

    >Rozumiem, że chciałbyś powrotu wypłat gotówkowych.
    >
    >Widziałem kiedyś w stoczni urządzenie do tej operacji - olbrzymią
    >skrzynię na gotówkę - do dziś dnia jestem pod wrażeniem.
    >Miała obłe kształty, niczym UFO.

    Pewnie żeby nie kantować przy wypłatach. :)

  • 82. Data: 2006-09-24 10:43:04
    Od: Michał Kiędyś <d...@T...pl>

    Chris napisał(a):

    > Nie przez Pocztę, ale przez Bank Pocztowy!
    > Nie możesz przyjść na Pocztę ot tak z ulicy i zapłacić sobie ZUS. Musisz
    > najpierw założyć sobie konto w Banku Pocztowym, potem wpłacić należność
    > na to konto, a dopiero następnego dnia zostanie wykonany przelew z tego
    > konta do ZUS-u.

    Można zapłacić bezpośrednio na poczcie. Nie potrzeba żadnych kont w
    banku pocztowym! :)

    --
    Pozdrawiam,
    Michał Kiędyś

  • 83. Data: 2006-09-24 11:09:06
    Od: Michał Kiędyś <d...@T...pl>

    Jarek Andrzejewski napisał(a):

    > zgubiłeś to, o czym dyskutujemy: wprowadzono pewne, niczym tak
    > naprawdę nie uzasadnione obowiązki:
    > a) posiadania rachunku bankowego
    > b) regulowania składek ZUS trzema osobnymi przelewami

    Godny zauważenia jest również fakt, że zgodnie ustawa z dnia 2 lipca
    2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U. 2004 nr 173 poz. 1807)

    Art. 22.
    1. Dokonywanie lub przyjmowanie płatności związanych z wykonywaną
    działalnością gospodarczą następuje za pośrednictwem rachunku bankowego
    przedsiębiorcy w każdym przypadku, gdy:
    1) stroną transakcji, z której wynika płatność, jest inny przedsiębiorca
    oraz
    2) jednorazowa wartość transakcji, bez względu na liczbę wynikających z
    niej płatności, przekracza równowartość 15 000 euro przeliczonych na
    złote według średniego kursu walut obcych ogłaszanego przez Narodowy
    Bank Polski ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym
    dokonano transakcji.

    Zastem istnieje sprecyzowany obowiązek posiadania rachunku bankowego.

    Kolejne wskazanie to ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja
    podatkowa (
    Dz.U. 1997 nr 137 poz. 926) któraa w art. 61 stanowi:
    § 1. Zapłata podatków przez podatników prowadzących działalność
    gospodarczą i obowiązanych do prowadzenia księgi rachunkowej lub
    podatkowej księgi przychodów i rozchodów następuje w formie polecenia
    przelewu.

    Dalej możemy jeszcze wspomnieć o ustawie z dnia 13 października 1998 r.
    o systemie ubezpieczeń społeczonych (Dz.U. 1998 nr 137 poz. 887) która w
    art. 47 stanowi między innymi:

    4b. Płatnik składek zobowiązany jest opłacać należności z tytułu
    składek, o których mowa w ust. 4, w formie bezgotówkowej w drodze
    obciążenia rachunku bankowego płatnika składek, z zastrzeżeniem ust. 4c.

    4c. Przepisu ust. 4b nie stosuje się do płatników składek będących
    osobami fizycznymi, jeżeli nie prowadzą pozarolniczej działalności
    gospodarczej w rozumieniu przepisów o działalności gospodarczej lub
    innych przepisów szczególnych.

    Reasumując - obowiązek posiadania rachunku bankowego przez
    przedsiębiorcę jest rzeczywisty i spotykamy się z nim na codzień płacąc
    podatki, składki ZUS oraz kontrahentom.

    --
    Pozdrawiam,
    Michał Kiędyś

  • 84. Data: 2006-09-24 16:38:46
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 24 Sep 2006 12:43:04 +0200, Michał Kiędyś napisał(a):

    > Można zapłacić bezpośrednio na poczcie. Nie potrzeba żadnych kont w
    > banku pocztowym! :)

    A próbowałeś kiedyś tak zapłacić? Chyba nigdy, albo wiele lat temu, gdy
    to jeszcze było możliwe.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 85. Data: 2006-09-24 20:50:03
    Od: "Franek" <...@a...com>

    > A próbowałeś kiedyś tak zapłacić? Chyba nigdy, albo wiele lat temu, gdy
    > to jeszcze było możliwe.

    Ja placilem tak w ostatnim miesiacu.

  • 86. Data: 2006-09-25 06:39:52
    Od: m...@g...com

    Franek wrote:

    > Ja placilem tak w ostatnim miesiacu.
    I na tą okoliczność zostało wykorzystane (i chyba zalożone) twoje konto w
    banku pocztowym.

    p. m.

  • 87. Data: 2006-09-25 07:00:02
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Chris wrote:

    > A próbowałeś kiedyś tak zapłacić? Chyba nigdy, albo wiele lat temu,
    > gdy to jeszcze było możliwe.

    Nadal można płacić bez konta w BP. Zgodnie z prawem mogą tak płacić
    tylko ci, którzy nie prowadzą DG a więc np opłata ZUS za pomoc domową,
    opłata ZUS wolnych zawodów (adwokaci, etc). W praktyce wygląda to tak,
    że panienka na poczcie nie ma możliwości sprawdzenia z jakiego tytułu
    jesy wpłata i co najwyżej o to zapyta. Odpowiedź nie musi być zgodna z
    prawdą :-)