  • 51. Data: 2005-04-18 07:25:09
    Temat: Re: Wszyscy zamykamy rachunki w VW Banku.
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Arek <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Czegoś nie rozumiem: "aktywni klienci" uciekają. Do banków gdzie
    > przelewy płatne (mBank, Inteligo)? To mimo braku opłat za prowadzenie
    > "aktywny" tam zapłaciłby więcej. To może nie są tacy aktywni?

    No ja stawiam na Lukasa teraz ;)
    Jest sporo osob, ktore aktywnie korzystaja z wyplkat, przelewow itp, ale
    sa zrodlem kosztow dla bankow..

    > Czyli banki (w szczególności VW) na aktywnych tylko tracą? Nie znam
    > rozliczeń między bankami. Nie pamiętam, ale widziałem oferty banków,
    > gdzie wymagano jaiegoś minimalnego "ruchu" na koncie bo inaczej bank
    > mógł zamknąć rachunek, ew. pobrać opłatę. Czy jeżeli nawet wpłynie
    > pensja a za 2 sni wypłynie (albo wypłaci z bankomatów) to bank na
    > takim kliencie zarabia? Zakładam brak opłat za prowadzenie rachunku.

    Nieee. Nie o to chodzi. Jak jest lojalny to ok. Ale jest taka grupa
    klientow, zwana wyjadaczami wisienek.
    Na przyklad przelewy robili z VW Banku, lokaty trzymali na eMAX+ i tak
    dalej. Zadnemu nie dali dostatecznie duzo zarobic. Jednak ROR to pakiet
    uslug. Np. w mBanku - masz wyzsze oprocentowanie na eMAX+ ale platne
    przelewy.
    I wlasnie tacy "aktywni" klienci z VW zaraz uciekna. Bo to wyjadacze
    wisienek :)

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 52. Data: 2005-04-18 07:33:20
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    taora <t...@g...pl> wrote:
    > kiepska strona transakcyjna, niewidoczne transakcje karta, ktore nie
    > zeszly jeszcze...

    Nie jedyny to bank, ktory tak ma. BPH ma podobnie..

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 53. Data: 2005-04-18 08:44:33
    Temat: A ja nie zamykam...
    Od: janoush <j...@i...pl>

    Tomasz napisał(a):
    > Sugeruję w ten sposób zaprotestować na sposób traktowania nas przez ten
    > "Bank".

    Bo za 5 zł miesięcznie, będę miał dostęp do dwóch rachunków w VW.
    Nikt nie pomyślał, że mając +Konto i e-direct płaci piątaka za e-d, ale
    nie płaci za token w +K ?

    Pozdr.
    Janusz

  • 54. Data: 2005-04-18 08:53:44
    Od: "Robert Wicik" <r...@M...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

    Ja napisałem prosto ze wypowiadam umowę dot. rachunku nr ... z powodu
    wiadomego.
    Środki zgromadzone proszę przelać na rach nr ...
    Wysłałem listem poleconym wraz z tokenem i pociętą kartą i rachunki są już
    zamknięte :)

    Pozdrawiam

  • 55. Data: 2005-04-18 08:57:06
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    > Zgadzam się z Tobą w kwestii "godności" itp. Ja też głosuję nogami
    > i portfelem. Nie zaszkodzi jednak może w mniej emocjonalny sposób
    > oznajmić swoją decyzję i ostrzec innych.
    > Ale moim zdaniem koszty nerwów, czasu (i pism do wzmiankowanych
    > instytucji) to więcej niż te 5zł prowizji. Co za różnica, czy
    > zliwidują konta jutro, czy za 2 tygodnie. Bank i tak straci klientów.
    > A 5 zł być może nienależnej prowizji? Arbiter bankowy zasądzał zwrot
    > mniejszych sum :-)

    W zasadzie zgadzam się z Tobą.
    Chodzi jednak o to aby zmienić nastawianie z egocentrycznego na bardziej
    obywatelskie.
    Podam Ci może inny przykład: w moim samochodzie jest usterka, która może
    zagrażać bezpieczeństwu (mam opinię PZMotu). Pierwotnie kazano mi
    zapłacić za jej usunięcie (parę tysięcy), ale kiedy zorientowano się, że
    nie popuszczę przeproszono mnie i usunięto ją bezpłatnie.
    Problem w tym, że znajomi zapłacili a inni nadal płacą.
    Przyjmując najprostszą postawę mógłbym cieszyć się, że ja coś potrafię,
    a inni to "łosie". Jednak pomimo, że u mnie już wszystko działa
    postanowiłem oficjalnie zgłosić te praktyki do UOKIKu.
    Sprawa jest w toku.

    Zgadzam się, że egocentryzm jest najmniej kosztowny, jednak ja wolę
    abyśmy stanowili społeczeństwo obywatelskie.
    Mniej roszczeń, a więcej działania, też dla innych.
    Teraz skorzystają inni ale, jeśli oni kiedyś sami coś ujawnią, to może i
    ja na tym skorzystam.

    To tyle.

    Tomek

  • 56. Data: 2005-04-18 09:00:40
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > Ale co ty chcesz od jakosci?
    > Placic karta placilem, kursy ok, przelewy ok, ja tam wiecej nic od nich
    > nie chcialem :)

    Właśnie od nich odchodzę.
    Przed oddaniem tokena chętnie zamieszczę tu moją korespondencję z
    bankiem - większość bez odpowiedzi, a jak już odpowiedź była to
    informowano mnie np.: "zlecenie nie zostało zrealizowane w danym dniu
    gdyż przerwa techniczna przedłużyła się."
    Było tego sporo...

    Tomek

  • 57. Data: 2005-04-18 09:49:03
    Od: Tomasz Tybulewicz <t...@m...univ.gda.pl>

    Tomasz <t...@p...fm> napisal:
    > 0.50 groszy?

    Jakby za przelew brali połowę grosza, to NIKT by nie próbował uciekać :D

    Pozdrawiam
    Tomasz Tybulewicz

    --
    http://tybulewicz.com
    Programista - organizm białkowy przetwarzający kofeinę na oprogramowanie.

  • 58. Data: 2005-04-18 10:07:38
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    In message d3vnt0$nm9$...@n...onet.pl, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> wrote:

    > Nie jedyny to bank, ktory tak ma. BPH ma podobnie..

    Przy porównywaniu "w dół" można być zadowolonym
    dosłownie ze wszystkiego.
    Dostałem śmierdzącą wędlinę w sklepie? Dobrze jest,
    bo Kowalski dostał nie dość że śmierdzącą to jeszcze zieloną ;)

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 59. Data: 2005-04-18 11:55:43
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    "Tomasz" <t...@p...fm> wrote in message

    > * samochód więcej stoi w serwisie niż nim jeżdżę...
    > 4 tygodnie stania w okresie 2ch miesięcy...

    Z ciekawości zapytam - jakie to auto?

    T.

  • 60. Data: 2005-04-18 12:14:39
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>