  • 1. Data: 2005-04-17 15:20:49
    Temat: VW Bank - 5 zł od 1 maja - a miesięczny okres wypowiedzenia.
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    Witam,

    Jak zgłosić wypowiedzenie?
    Poza tym co z tym 1-miesięcznym wypowiedzeniem i opłatą?
    Wydaje mi się, iż z uwagi na zmianę opłat mamy prawo zrezygnować z usług
    bez konieczności zachowania tego okresu.
    W końcu oferta którą wybraliśmy się zmieniła i obecnie będzie już czymś
    innym.

    Pozdrawiam,

    Tomek

  • 2. Data: 2005-04-17 15:27:25
    Od: sunwoj <s...@W...op.pl>

    wyslalem we wtorek poleconym priorytetowym i w piatek juz mialem konto
    zamkniete. chyba jednak nie maja duzo pracy :)

  • 3. Data: 2005-04-17 18:23:51
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Tomasz <t...@p...fm> writes:

> [...]
    > bez konieczności zachowania tego okresu.
    > W końcu oferta którą wybraliśmy się zmieniła i obecnie będzie już czymś

    Normalnie to jest tak, ze jesli firma (np. bank) chce zwiekszyc oplaty,
    to wysyla takie pismo, ktore moze byc uznane przez klienta (wedle jego
    woli) za jedno z dwoch - albo za wypowiedzenie przez bank umowy, albo
    (przy braku reakcji klienta) - za informacje o podwyzce cen.

    Jesli klient zareaguje, tzn. nie zaakceptuje nowych cen, umowa jest
    wypowiedziana przez bank (z zachowaniem umownego okresu wypowiedzenia)
    i klient nie jest obciazany wyzszymi kosztami w tym czasie. Klient
    w takim przypadku nie wypowiada umowy, nie mialoby to sensu - informuje
    tylko pisemnie bank, ze traktuje jego pismo jako wypowiedzenie umowy.

    Wieksze znaczenie ma to przy umowach, z ktorych wycofanie sie przez
    jedna ze stron moze byc zwiazane z karami umownymi lub gdy okresy
    wypowiedzenia umowy sa rozne w zaleznosci kto umowe wypowiada.

    Jak zwykle: spytaj prawnika.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 4. Data: 2005-04-17 18:40:59
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    Krzysztof Halasa wrote:

> [...]

    > w takim przypadku nie wypowiada umowy, nie mialoby to sensu - informuje
    > tylko pisemnie bank, ze traktuje jego pismo jako wypowiedzenie umowy.

    OK.

    Boję się jednak, że w przypadku tego "banku" tak prosto nie będzie.
    Niestety infolinia informowała już wiele osób, że opłata zostanie
    naliczona z początkiem maja i powoływali się na zapis regulaminu o 1
    miesięcznym terminie wypowiedzenia.
    Ponadto jak traktować wyciąg na odwrocie którego znajduje się zapis o
    podwyżce i to wysłany zwykłym listem? Jak liczyć daty? A gdyby list nie
    dotarł? Co ciekawe po protestach 11.04.2005 umieszczono na stronie
    stosowną informację...

> [...]
    > jedna ze stron moze byc zwiazane z karami umownymi lub gdy okresy
    > wypowiedzenia umowy sa rozne w zaleznosci kto umowe wypowiada.

    Dzięki!

    Swoją drogą ciekawi mnie, czy nie powinni (o ile traktują uczciwie
    klienta) jasno i wyraźnie poinformować o przysługujących klienta
    prawach. W zasadzie obojętnie, czy mają obowiązek (a mają?) świadczyłoby
    to o poważnym podejściu i tego po nich oczekiwałem... Zawiodłem się
    jednak na nich...
    Zrazili mnie bardzo do siebie. Ech...

  • 5. Data: 2005-04-17 18:52:10
    Od: Peet <j...@t...pbz>

    On 2005-04-17 17:20, Tomasz wrote:
> [...]
    > bez konieczności zachowania tego okresu.
    > W końcu oferta którą wybraliśmy się zmieniła i obecnie będzie już czymś

    "z 14-to dniowym okresem wypowiedzenia, działając na podstawie ustawy o
    ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę
    wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dnia 2 marca 2000r. (Dz. U. nr
    22 poz. 271 z późn. zm.)"

    Ja na to się powołałem.

    --
    Peet

  • 6. Data: 2005-04-17 19:19:49
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Tomasz <t...@p...fm>
    w wiadomości <news:d3uajp$stm$1@achot.icm.edu.pl> wstukał:

    > Ponadto jak traktować wyciąg na odwrocie którego znajduje się zapis o
    > podwyżce i to wysłany zwykłym listem?

    Jako dobrą wolę? ;o

    > Jak liczyć daty?

    Zgodnie z regulaminem!

    > A gdyby list nie dotarł?

    To miałbyś okazję przetestować wyrok sądu i udowodnić, że został dostarczony
    później niż 3 dni...

    Tyle, że IMHO VW nie ma obowiązku informowania o zmianie TOiP -- jeśli ma to
    wskaż odpowiednie przepisy, albo się w końcu przestań miotać jak ćma przy
    świecy... ;>

    --
    Po odkręceniu wkretów bardzo trudno jest wyjąc FDD, trzeba mieć do tego
    ogromna wprawę. Sam widzisz , ze to trudnre i niebezpieczne.

  • 7. Data: 2005-04-17 19:23:58
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Peet <j...@t...pbz>
    w wiadomości <news:d3ubfu$o08$1@nemesis.news.tpi.pl> wstukał:

    [...]
> [...]
    > ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę
    > wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dnia 2 marca 2000r. (Dz. U. nr

    A dokładniej na który paragraf?

    --
    Nie słuchaj się tych rad , które mówią zebys to zrobił samemu. Jak zapłacisz
    to informatyk napewno zrobi to dobrze i dostroi stacje dyskietek.

  • 8. Data: 2005-04-17 19:57:43
    Od: "taora" <t...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Ponadto jak traktować wyciąg na odwrocie którego znajduje się zapis o
    > podwyżce i to wysłany zwykłym listem? Jak liczyć daty? A gdyby list nie
    > dotarł?

    a co z tymi, ktorzy zrezygnowali z wyciagu? tali poinformowani mailem,
    listem, telefonem?

  • 9. Data: 2005-04-17 20:03:44
    Od: "K.K." <e...@d...wytnij.pl>

    > Tyle, że IMHO VW nie ma obowiązku informowania o zmianie TOiP -- jeśli ma
    > to wskaż odpowiednie przepisy, albo się w końcu przestań miotać jak ćma
    > przy świecy... ;>

    W prostej linii wymóg taki stawia KC i Prawo Bankowe. Jest to nawet w
    klauzulach niedozwolonych.
    http://skocz.pl/zmiany_reg
    Pod tym względem brak zapisu o prawach klienta IMHO jest naruszeniem prawa
    (dość powszechnym).
    Niby paragraf 4 regulaminu wspomina o możliwości wypowiedzenia, ale dotyczy
    to tylko przypadku zmiany tego regulaminu. Nie ma tam mowy o zmianch opłat.
    Już poprawniej zachowuje się mBank, który w swoim regulaminie opisuje tryb
    zmian TOiP i wynikłe z tego prawa klienta.

  • 10. Data: 2005-04-17 20:04:28
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    taora wrote:
    > Użytkownik "Tomasz" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

    > a co z tymi, ktorzy zrezygnowali z wyciagu? tali poinformowani mailem,
    > listem, telefonem?

    Chyba tylko na stronie...