  • 81. Data: 2002-01-11 11:03:26
    Temat: Re: Weiss wlasnie o kartach
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    MK <m...@i...pl> wrote:

    > Jesli karta jest zastrzezona taka transakcja autoryzacji nie dostanie :).
    > Tylko w przypadku skimmingu posiadacz karty moze poniesc strate. Jezeli
    > klient uzywa karty tylko z procesorem prawdopodonienstwo skimmingu podczas
    > transakcji w sklepie jest rowne zeru.

    Tylko jeżeli złodziej w jakikolwiek sposób pozna PIN, to wystarczy, że
    ukradnie kartę i szybko znajdzie bankomat.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 82. Data: 2002-01-11 11:04:29
    Od: ROBBO <r...@r...si.ec.pl>

    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> wrote:

    > A na takiej, że jeżeli sprzedawca chce, to może odmówić przeprowadzenia
    > transakcji jeżeli nie przekonasz go, że jesteś właścicielem karty.
    > Oczywiście, nie musisz pokazywać dokumentów. Kupować też nie.

    A spisywac to moze policja a nie jakas larwa w sklepie

    --
    Pawel "ROBBO" Kaminski email:r...@s...ec.pl tel+48605077548
    Muzeum Telefonów Komórkowych - http://www.mtk.prv.pl/

  • 83. Data: 2002-01-11 11:07:30
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Jan 11, 2002 at 10:48:01AM +0000, technik Adam Płaszczyca wrote:

    > Połaczone z kontrolą dowodu? Nie sądzę. Nawet jeżeli ktoś posłuzy się
    > takim numerem to nie Ty masz kłopot. To on ma kłopot.

    Ja, jako legalny posiadacz karty tez mam klopot. Chyba ze nazwiesz
    przyjemnscia reklamowanie transakcji, zmnieszony okresowo limit na
    karcie albo inne podobne przypadki?

    --

    --w

  • 84. Data: 2002-01-11 11:08:09
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Piotr Orzechowski <n...@p...com> wrote:

    > przecież na każdym slipie jest numer karty i data ważności - i można płacić
    > w sieci

    I każdą taką transakcję mozna skutecznie zareklamować.

    > przecież oprócz pinu jest potrzeba fizyczna obecność karty - a jeśli ktoś
    > ukradnie ci kartę, to po co ma iść do sklepu gdzie wymagają pinu ??? pójdzie
    > tam, gdzie pinu nie wymagają

    Jeżeli ktoś zna pin i dmuchnie kartę to pójdzie do bankomatu.

    > ale masz rację co do jednego - nie wskazane jest podawanie pinu np. na
    > stadionie dziesięciolecia - tam mogą podrobić pinpad :)))

    Tak samo łatwo, jak gdzie indziej.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 85. Data: 2002-01-11 11:17:42
    Temat: jak pozbyc sie paska? ;) - [Re: Weiss wlasnie o kartach]
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Tylko jeżeli złodziej w jakikolwiek sposób pozna PIN, to wystarczy, że
    > ukradnie kartę i szybko znajdzie bankomat.

    Pod warunkiem, ze znajdzie bankomat obslugujacy karty chipowe :).

    Pod wplywem tej dyskusji zaczelo mnie korcic do ponownego rozpoczecia
    testowania karty mikroprocesorowej :). Niestety, gdy probowalem tego kilka
    miesiecy temu sprzedawcy ignorowali chipa. Mojemu sasiadowi, ktory rowniez
    taka karte ma i uzywa od 2 m-cy udalo tylko raz sie 'zaplacic chipem'. W
    zwiazku z tym zdecydowalem sie zgodnie z rada WP pozbyc sie paska.
    Jak to zrobic? Polozyc karte, przy glosnikach, czy moze 'przytulic' do
    siebie 2 karty paskami [mam delfika ktorego termin waznosci uplynal]? A moze
    polozyc przy GSM-ie?
    No, i jak sprawdzic kiedy pasek juz nie bedzie dzialal? W czytniku
    otwierajacym drzwi do bankomatu, czy moze w samym bankomacie [tu obawiam sie
    zeby mi jej nie polknal ;)]?

    Maciej

  • 86. Data: 2002-01-11 11:17:57
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    MK <m...@i...pl> wrote:

    > A jak spreparujesz pinpad tak zeby karta chipowa nie protestowala? ;)

    Banalnie. Podstawiam klawiaturkę na której klient wystukuje PIN. Ta
    klawiaturka przesyła sygnały do urządzonka, które 'naciska' klawiszki na
    klawiaturze właściwej. Przy okazji zapisuje PIN.
    A za drzwiami czeka dwóch silnych, którzy klienta śledzą i gdzieś w
    ciemnej ulicy gościowi w łeb, kartę w łapę i do bankomatu. I papa,
    pieniążki :-)

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 87. Data: 2002-01-11 11:19:31
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl> wrote:
    > zarzadzenie - no ale nie wszystkie osoby prosimy o to" tak - pewnie jak
    > wyglada porzadnie to nie prosza :-) No i czy maja prawo odmowic przyjecia
    > platnosci karta jak ja powiem ze nie pokaze DO? przeciez przepisy
    > przyjmowania reguluje ich umowa z PolCardem a nie widzi mi sie szefa.

    I umowa to przewiduje.

    > Przeciez same naklejki na drzwiach sa potwierdzeniem ze "tu mozna zaplacic
    > karta" bez innych warunkow. No ew chyba moga ustawic POS z "0" floor
    > limitem?

    Nie są. Poczytaj o warunkach płacenia kartami.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 88. Data: 2002-01-11 11:22:54
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Jan 11, 2002 at 10:51:34AM +0000, technik Adam Płaszczyca wrote:

    > Maja do tego prawo.

    Do czego maja prawo?

    > No i co? A jak przeciąga przez czytnik, to niby dane musą trafić tylko
    > do POS-a? IMHO mogą też i gdzie indziej, a do tego kompletne.

    Jesli dane trafiaja za posrednictwem posa gdzies indziej to jest to
    ustalone z aklajerem. W tym wypadku to jest samowolka sklepu.

    Chyba ze mi pokazesz punkt w polskim prawie ktory rozwiazuje problem
    przepisywania numerow karty klienta. Inaczej mowiac - podstawa prawna?

    --

    --w

  • 89. Data: 2002-01-11 12:14:42
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > Oczywiscie nie bede pisal
    > jak wyglada wtedy procedura, bo skad mam wiedziec kogo bede edukowal :-P.

    No dobra -nie gniewaj sie już.:-(
    Grzegorz

  • 90. Data: 2002-01-11 13:52:47
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    > Nie są. Poczytaj o warunkach płacenia kartami.

    Zgodie z zaleceniami Komisji Europejskiej z 8 grudnia 1987 r -
    przedsiebiorstwo ma obowiazek przyjac zaplate karta platnicza oraz nie moze
    zadac od jej uzytkownika zaplaty w gotowce (element zaniechania okreslany
    jako pactum de non petendo). Jest to sprecyzowany w dwojaki sposob - jezeli
    karta nie budzi uzasadnionych watpliwosci co do swojej waznosci lub
    autentycznosci - przedsiebiorstwo musi przyjac zaplate karta, no i nie moze
    zadac wyzszej kwoty w zwiazku z tym ze platnosc dokonywana jest karta.

    Ponadto naklejki systemow kart platniczych sa oferta zawarcia umowy w ktorej
    platnosc bedzie dokonana karta platnicza lub umozliwia to klientowi
    mozliwosc wyboru sposobu zaplaty. Ja wybierajac platnosc karta wybieram
    oferte przedsiebiorstwa ktora mi odpowiada i przedsiebiorstwo nie powinno
    sie z niej wycofac ani zadac spelnienia dodatkowych warunkow.

    --
    JaKi