  • 71. Data: 2002-01-11 10:23:44
    Temat: Re: Weiss wlasnie o kartach
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:a1mde5$lu1$2@news.onet.pl...

    > IMHO zahaczasz o paranoję. Podanie numeru karty nie jest specjalnie
    > groźne.
    >
    > P.S. a gdyby mieli żelazka, to zostawiałbyś więcej danych.

    Alez ja nie twierdze, ze to jest grozne. Po prostu nie podoba mi sie takie
    postepowanie i IMHO nie mozna mowic, ze takie spisywanie jest dla dobra
    klienta.

    Maciej

  • 72. Data: 2002-01-11 10:34:43
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Jan 11, 2002 at 10:05:57AM +0000, technik Adam Płaszczyca wrote:

    > IMHO zahaczasz o paranoję. Podanie numeru karty nie jest specjalnie
    > groźne.

    Moja choroba, moge sobie ja rozwijac.

    > P.S. a gdyby mieli żelazka, to zostawiałbyś więcej danych.

    Tak, ale i tak wtedy ten papier leci do aklajera.

    Ja sie wciaz pytam - po co mu dane spisane z karty w jego posiadaniu?
    Dla jasnosci dodam ze byly one przepisywane na kartke, wiec argument
    ze 'system od nas tego wymaga' odpada.

    --

    --w

  • 73. Data: 2002-01-11 10:42:04
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisał w wiadomości

    > Dla jasnosci dodam ze byly one przepisywane na kartke, wiec argument
    > ze 'system od nas tego wymaga' odpada.

    U mnie dopisali dlugopisem na fakturze. Dodam, ze bylo to w Centrum
    Targowek, moze to tylko ten sklep taki normalny inaczej ;).

    Maciej

  • 74. Data: 2002-01-11 10:48:01
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Sark <w...@p...onet.pl> wrote:

    > To by było OK ale jakby synek tja pani, ktora we
    > wcześniej opisywanym przypadku, zrobił ze
    > spisanego numeru karty użytek w internecie toby
    > już nie było OK.

    Tyle, że niespecjalnie by Cię to sieknęło, a jego tak.

    > Nie można tego porownywać, tak kontrola sluży
    > bezpieczeństwu pasażerów i trudno sobie wyobrazic
    > sutyację że mogłby sie obróćic przeciwko
    > pasażerowi a spisywanie numerów karty w opisywanej
    > przez Wojtka sytuacji niestety może.

    Połaczone z kontrolą dowodu? Nie sądzę. Nawet jeżeli ktoś posłuzy się
    takim numerem to nie Ty masz kłopot. To on ma kłopot.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 75. Data: 2002-01-11 10:48:39
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl> wrote:

    > A ja uzywam tylko takich kart gdzie moja odpowiedzialnosc jest
    > znikoma.

    Więc tym bardziej nie masz o co się martwić.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 76. Data: 2002-01-11 10:49:51
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    ROBBO <r...@r...si.ec.pl> wrote:

    > A na jakiej podstawie cie spisuja. Zreszta na slipie jest wystarczjaco
    > duzo. No chyba ze spisuja nazwisko itp.
    A na takiej, że jeżeli sprzedawca chce, to może odmówić przeprowadzenia
    transakcji jeżeli nie przekonasz go, że jesteś właścicielem karty.
    Oczywiście, nie musisz pokazywać dokumentów. Kupować też nie.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 77. Data: 2002-01-11 10:51:34
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl> wrote:

    > No na poczatek to ze sobie nie zycze. Maja potwierdzenie od ich
    > aklajera (nb. wbk) i powinni byc szczesliwi.

    Maja do tego prawo.

    > Po drugie sa to doskonale dane do transakcji internetowych - a ja nie
    > zawsze moge sprawdzic czy panienka przepisuje tylko numer czy cvc tez.

    No i co? A jak przeciąga przez czytnik, to niby dane musą trafić tylko
    do POS-a? IMHO mogą też i gdzie indziej, a do tego kompletne.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 78. Data: 2002-01-11 10:52:10
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Pablos <d...@p...onet.pl> wrote:

    > jedyna nadzieja w terminalach wymagających podania PIN,
    Dla złodziei? No pewnie. Wystarczy podpatrzeć PIN i już :-)

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 79. Data: 2002-01-11 10:52:57
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Pablos <d...@p...onet.pl> wrote:

    > w życiu zawsze jest coś za coś, w zamian miałbyś pewność że jak zgubisz albo
    > Ci ukradną portfel z kartami, to nikt raczej nie opróżni Ci konta

    Przy PIN-ach to masz pewność, że jeżeli Ci dmuchną portfel, to nie masz
    ani pieniędzy, ani możliwości reklamowania.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 80. Data: 2002-01-11 11:00:11
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Pablos <d...@p...onet.pl> wrote:

    > sugerujesz widzę że system gdzie nie potrzeba wklepywać PINU jest
    > bezpieczniejszy ??

    Oczywiście.

    > zanim coś napiszesz to pomyśl, obecnie żeby opróżnić Ci konto wystarczy
    > - sprawny kieszonkowiec + szybkość tak aby zdążyć w ciągu kilku godzin
    > obskoczyć kilka sklepów i zrobić sobie zakupy na Twój koszt

    Na koszt banku. Ja spokojnie zastrzegam kartę (mam na to 48 godzin) i
    najwyżej zapłacę całe 100 złotych.

    > - sprawny kieszonkowiec + szybkość tak aby zdążyć w ciągu kilku godzin
    > obskoczyć kilka sklepów i zrobić sobie zakupy na Twój koszt
    > - współdziałająca z kieszonkowcem obsługa sklepu
    > - współpracująca ochrona mająca dostęp do kamery (no i kamera musi być z
    > niezłym zoomem co wcale takie oczywiste nie jest wbrew pozorom bo taki
    > sprzęt kosztuje a ci którzy wyposażają sklep raczej oszczędzają

    Prościej. Wystarczy sprawny kieszonkowiec który potrafi patrzeć.

    > nie sądzisz mimo wszystko że system 2 jest bezpieczniejszy ? nie twierdzę że
    > jest idealny (bo takiego nie ma i nie będzie pewnie nigdy) ale jest lepszy
    > od obecnego, zresztą świat w tym kierunku zmierza, czy Ci się to podoba czy
    > nie

    Różnica jest taka, że szanse na scenariusz 1 są większe, za to
    strat klienta prawie nie ma.
    Scenariusz 2 jest mniej prawdopodobny, za to odpowiedzialnośc klienta o
    wiele większa, a możliwośc udowodnienia winy złodziejowi żadna.

    Dodam, że jeżeli masz do czynienia ze zdolnymi zlodziejami, to nie ma
    zakupów - po prostu z kont klientów znikają pieniądze.

    Scenariusz trzeci - potrzeba zdolnego gościa i panienki w kasie.
    Gość bierze standartowego POS-a i przerabia go tak, że zapmaiętuje co na
    pasku i pin. Podstawia go na dzień znajomej w sklepie.
    Następnie bierze PIN-y i zeskanowane paski i produkuje karty z tym kodem
    co zeskimował.
    A potem mając PIN-y idzi edo bankomatu i goli konta do zera.

    Ile ukradła i jakie ma koszty?
    I jakie szanse na złapanie?

    > no i oczywiście nikt do używania kart Cię nie zmusza, zawsze pozostaje
    > skarpeta

    W wypadku podawania PIN-u skarpeta jest bardziej bezpieczna.

    --
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313